המנוע היכה בניקו רוזברג, לואיס המילטון עמד בלחץ

עשן שעלה ממכוניתו של הגרמני, הקפה לסיום, מנע ממנו לסיים את הגראנד פאי במונזה. הניצחון של אלוף העולם הוטל לכמה רגעים בספק בשל חריגה בתקנות הצמיגים

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הפער בצמרת דרוג הנהגים צמח ל-53 נקודות. רוזברג במונזהצילום: רויטרס

בשבועיים האחרונים, מאז הגראנד פרי הבלגי, חזרו הצמיגים למרכז הדיון בפורמולה 1. הצמיגים המתפוצצים של ניקו רוזברג וסבסטיאן פטל בבלגיה, וההאשמות שכיוון האחרון כלפי היצרנית פירלי, חוללו סערה טיפוסית. בזמן הזה דנה פירלי בהגברה משמעותית של לחץ האוויר בצמיגים, ולבסוף הסתפקה בהעלאה קטנה לקראת המירוץ באיטליה היום (ראשון). אחרי שבועיים, נדמה היה, הגיע הזמן לחזור להתעסק במשהו אחר. למשל, מנועים.

הרי מעבר להיותו של מונזה מסלול מהיר עם ישורות ארוכות, כזה שמצריך מנוע חזק, בחרו מרצדס ופרארי להשתמש במירוץ הזה כדי להשיק יחידות כוח חדשות ומשופרות. דווקא זו של ניקו רוזברג כשלה בסוף השבוע, מצריכה אותו להשתמש במנוע ישן ולהסתפק במקום הרביעי במקצה הדרוג.

עוד לא התחיל המירוץ, וכבר מצא עצמו רוזברג בעמדה נחותה מבדרך כלל – אחרי לואיס המילטון וגם שתי מכוניות הפרארי. ברגע שהתחיל המירוץ, מצבו רק החמיר – הוא נדחק עד למקום השישי עקב זינוק גרוע נוסף.

מרגע זה, חזרו המלים "מזעור נזקים" לעטר את המשימה העצובה של הגרמני. את המלאכה הראשונה, לעקוף את שתי מכוניות הוויליאמס, הוא הצליח דרך עבודה קבוצתית טובה וכניסה להחלפת צמיגים בעיתוי מוצלח. ואז שוב היכה המנוע. הקפה לסיום, כשנדמה היה שרוזברג יסיים שלישי, החל עשן לעלות ממכוניתו ומשאיפות האליפות שלו. 15 הנקודות שעמד לצבור הפכו לאפס, הפיגור מהמילטון בדרוג הנהגים צמח ל-53 נקודות.

הופתע מהבקשה להאיץ. ג'ורג' לוקאס עם המילטוןצילום: אי־פי

הנתון הזה הוטל בספק במשך מספר שעות. המילטון אמנם ניצח בקלות במירוץ נוסף, אולם הופתע בהקפות האחרונות כאשר במרצדס דרשו ממנו דווקא להאיץ ולהגדיל פערים. בעוד ג'ורג' לוקאס, יוצר "מלחמת הכוכבים", עולה לפודיום לראיין את שלושת הראשונים לקול מנגינה הולמת, התגלתה הסיבה להוראה של מרצדס: המילטון וגם רוזברג הוזמנו לשיחה אצל מנהלי המירוץ בגלל שצמיגיהם לא עמדו בלחץ המינימלי הנדרש. ייתכן שבקבוצה ניסו לשפר את מצבו של אלוף העולם, כהכנה לעונש שיגרום להוספת שניות לזמנו ועלול לדרדר אותו מספר מקומות. לאחר דיונים של מנהלי המירוץ, הוחלט לא להטיל עונש על המילטון, ששמר על ניצחונו.

עבור המארחת פרארי, היה זה יום מתוק-מריר. כל מה שעשה קימי רייקונן במקצה הדרוג נהרס עם תחילת המירוץ כשנתקע על קו הזינוק והידרדר למקום האחרון. התיקון שביצע בהמשך בסדרת עקיפות היה מרשים והביא אותו למקום החמישי, מה שרק מגביר את תחושת ההחמצה. זה יכול היה להיום אדום כפול על הפודיום, לצד סבסטיאן פטל שסיים שני. אוהדי הטיפוזי אולי חשו שיש להם נהג וחצי על הפודיום. את המקום השלישי תפס פליפה מאסה, נהג פרארי לשעבר והיום בוויליאמס.

בעוד מקלארן משלימה עוד מירוץ שבו אינה רלוונטית – גם הרד בול והטורו רוסו עם מנוע הרנו הבינוני חלפו על פניה בקלות – חוותה לוטוס את המעבר המהיר מהפסגה אל התחתית. שבועיים אחרי שרומן גרוז'אן העלה אותה לפודיום עם המקום השלישי, שתי מכוניותיה לא שרדו אפילו שתי הקפות.

יום מתוק-מריר למארחת. רייקונןצילום: אי־אף־פי

צמרת הדרוג באיטליה
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. סבסטיאן פטל (פרארי)
3. פליפה מאסה (וויליאמס)
4. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
5. קימי רייקונן (פרארי)
6. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
8. דניאל ריקארדו (רד בול)
9. מרכוס אריקסון (סאובר)
10. דניל קביאט (רד בול)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 252 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 199 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 178 נקודות
4. פליפה מאסה (וויליאמס) 97 נקודות
5. קימי רייקונן (פרארי) 92 נקודות
6. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 91 נקודות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ