שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

סבסטיאן פטל נצץ בלילה של סינגפור

הפניות האטיות והישורות הקצרות לא היטיבו עם מרצדס: לואיס המילטון נאלץ לפרוש בהקפה ה-34, ניקו רוזברג נותר מחוץ לפודיום. הגרמני של פרארי חצה ראשון את קו הסיום והתקרב למקום השני בדרוג הנהגים

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סבסטיאן פטל, היום. ניצחון אחד יותר מאיירטון סנהצילום: רויטרס
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בעונה הבאה אמור סבב פורמולה 1 להיראות אחרת. בפרארי מדברים על מכונית ומנוע בעיצובים שונים לחלוטין, שיסגרו את הפיגור ממרצדס. אותו מנוע צפוי לשרת ואולי להקפיץ קדימה גם את רד בול, לאחר שרנו החליטה להפסיק לייצר לה מנועים. בינתיים, עדיין ב-2015, סיפק היום (ראשון) מירוץ הלילה של סינגפור הצצה לעתיד: סבסטיאן פטל השיג ניצחון שלישי עבור פרארי, שהעלתה לדוכן המנצחים גם את קימי רייקונן, בעוד דניאל ריקארדו סיים שני עם רד בול. ואיפה מרצדס בכל זה?

ממקצי האימון ועד למירוץ עצמו, זה לא היה סוף השבוע של אלופת העולם ובעיקר של לואיס המילטון. רצף 23 המירוצים שבהם השיגה הקבוצה פול פוזישן נקטע דווקא כשעמדה לשבור שיא של וויליאמס משנות ה-90'; רצף שבעת המירוצים /בהם השיג האלוף פול פוזישן נקטע דווקא כשעמד להשוות שיא של איירטון סנה.

במרצדס הסבירו את חולשתם היחסית במקצה הדרוג בטמפרטורת צמיגים לא מתאימה, אך הנמיכו ציפיות לקראת המירוץ. המסלול בסינגפור – עם הפניות האטיות והישורות הקצרות – לא משרת את המנועים החזקים שלהם. ואכן, מהזינוק הרגישו באופן נדיר המילטון וניקו רוזברג, ממקומות 6-5, מה זה להיות בצד של אלו שאינם מצליחים לאתגר את המוליכים. רק המכונית של המילטון הכניסה קצת חיים ליום שלהם, לדאבונו של הבריטי; בעיה בתוכנה – מה קרה לתקלות החומרה הישנות והטובות? – גררה אותו לאחור לפני שפרש בהקפה ה-34 כדי לשמור על המנוע להמשך העונה. הנזק: לא גדול. רוזברג סיים רביעי בלבד כדי לצמק את הפער ממוליך הדרוג ל-41 נקודות.

מצד אחד, יכול להביט הגרמני למעלה, ואולי לחוש כי נותרו חיים במאבק האליפות הזה. מצד שני, מבט למטה יגלה כי פטל סוגר עליו בהתמודדות על המקום השני. הגרמני הוביל בכל המירוץ הארוך ביותר של העונה, פותח פער של שלוש שניות על ריקארדו כבר בהקפה הראשונה ולא עומד בסכנה למרות יציאה כפולה של מכונית הבטיחות – השנייה בעקבות עלייה של צופה על המסלול. אחרי לא פחות משעתיים של מירוץ שלף פטל את האצבע המפורסמת כשהשיג את ניצחונו הרביעי בסינגפור וה-42 בקריירה – אחד יותר מסנה.

לואיס המילטון במוסך. הרגיש איך זה להיות בצד של מי שאינם מצליחים לאתגר את המוליכיםצילום: אי־פי

במשך שנה וחצי מנהלות רד בול ורנו מריבות פומביות בנוגע לאיכות המנוע שמייצרת האחרונה. דווקא במירוצים האחרונים, רגע לפני הפרידה בסוף העונה, מצליחות השתיים לנפק תוצאות משופרות, כנראה בגלל שיפור במכונית יותר מאשר במנוע. המקום השני שהשיג ריקארדו היה התוצאה הטובה ביותר שלו העונה, שווה לזו של עמיתו דניל קביאט בהונגריה. רייקונן הגיע לפודיום בפעם השנייה בלבד העונה, אם כי ודאי יתהה מדוע לא הצליח לאיים על ריקארדו. מקס ורסטאפן הרשים כשסיים שמיני למרות שזינק מרחבת הטיפולים אחרי שאיבד את המנוע בזינוק, אך הותיר סימן שאלה כשסרב לקראת הסיום להוראה קבוצתית תמוהה לאפשר לקרלוס סיינס לעקוף.

לאחרים היה יום מוצלח הרבה פחות. למשל פליפה מאסה, שהמירוץ שלו הוחרב כשניקו הולקנברג נכנס בו באופן מיותר בעת שהברזילאי יצא מרחבת הטיפולים; או הולקנברג, שהתעקש כי מאסה אשם בתאונה אך נענש בהורדה של שלושה מקומות בזינוק במירוץ הבא. שלא לדבר על פרננדו אלונסו וג'נסון באטן, שפרשו ביום אומלל טיפוסי של מקלארן. לא משנה כמה פעמים זה קורה, יש דברים שקשה להתרגל אליהם. צמרת שכוללת את פרארי ורדו בול, פטל וריקארדו, אינה אחד מהם.

ניקו הולקנברג על רקע הרכב ההרוס. נענש בהורדה של שלושה מקומותצילום: רויטרס

צמרת הדרוג בסינגפור
1. סבסטיאן פטל (פרארי)
2. דניאל ריקארדו (רד בול)
3. קימי רייקונן (פרארי)
4. ניקו רוזברג (מרצדס)
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)
6. דניל קביאט (רד בול)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)
9. קרלוס סיינס (טורו רוסו)
10. פליפה נאסר (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 252 נקודות
2. ניקו רוזברג (מרצדס) 211 נקודות
3. סבסטיאן פטל (פרארי) 203 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 107 נקודות
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 101 נקודות
6. פליפה מאסה (וויליאמס) 97 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ