שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

לואיס המילטון גדול גם ביפן

הבריטי רשם את ניצחונו ה-41 בקריירה והגדיל את יתרונו בצמרת ל-48 נקודות, חמשה מירוצים ו-125 נקודות לסיום העונה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמיר ענבר
אמיר ענבר

המסלול בסוזוקה אינו סלחני כלפי טעויות, הזכירה ההתהפכות של דניל קביאט במקצה הדרוג בשבת. לא שמישהו נדרש לתזכורת הזו. הרי במהלך סוף השבוע ביפן נישא שמו של ז'יל ביאנקי בפי כולם, שמת ביוני האחרון כתוצאה מתאונה שאירעה שם בעונה שעברה. אלא שהיום (ראשון), במירוץ עצמו, עסקו בפורמולה 1 לא במוות אלא בשאיפה המטאפורית לחיים: האם ניקו רוזברג מסוגל להחיות את ההתמודדות על אליפות העולם?

ללואיס המילטון לא נדרשו אלא כמה שניות כדי להשיב בשלילה. כל כך הרבה זמן חיכה רוזברג לפול פוזישן הזה – בסך הכל השני שלו העונה. התיאוריה היתה שאם רק יצליח להקדים את המילטון במקצה הדרוג, הכוכבים בשמים כבר יסתדרו עבורו במירוץ. במקום זאת, הסתדר הכוכב הגדול של מרצדס על המסלול בעצמו – המילטון זינק מצוין כדי לעלות למקום הראשון, בעוד רוזברג מידרדר בפתיחה גרועה נוספת עד למקום הרביעי. לא המירוץ שלו, לא השנה שלו

לואיס המילטון חוגג, היום ביפן. "היה חשוב להכות חזרה", סיכםצילום: רויטרס

מכאן ואילך זה היה קל עבור המילטון, שהוביל עד לדגל השחמט כדי לנצח בפעם ה-41 בקריירה – שווה למאזן של איירטון סנה. "היה חשוב להכות חזרה", סיכם. רוזברג אמנם הצליח להתקדם בעזרת אסטרטגיה קבוצתית טובה וסיים שני, אבל בשלב הזה של העונה צמצום נזקים כבר לא יספיק. כך גם הצהרות בנוסח "הייתי חייב לנצח היום, עלי פשוט לנסות בפעם הבאה". היתרון של המילטון בדרוג הנהגים צמח מחדש ל-48 נקודות, חמישה מירוצים ו-125 נקודות לסיום העונה. הפעם גם אין הכפלת נקודות במירוץ הסיום.

שבוע אחרי המירוץ הקשה עבורה בסינגפור, חזרה מרצדס לשלוט והשיגה את המקומות 2-1 בפעם השמינית העונה. ליריבים נותרו רק השאריות, ופרארי שוב אספה אותן כשסבסטיאן פטל מדלג פעם נוספת אל הפודיום וקימי רייקונן מסיים רביעי. ניקו הולקנברג השתמש היטב בזעמו על העונש שספג בעקבות התאונה עם פליפה מאסה בסינגפור – הורדת שלושה מקומות, שדירדרה אותו למקום ה-11 בזינוק – והתקדם עד לשישי בסיום. תאונה מוקדמת שגרמה לתקרים חיסלה את הסיכוי של דניאל ריקארדו ופליפה מאסה לתוצאות טובות או אפילו לנקודות.

במקביל להערכות כי היא עומדת להימכר לרנו, פגשה לוטוס פעם נוספת בהשלכות של בעיותיה הכספיות כשהציוד של הקבוצה איחר להגיע ליפן. זה לא מנע משני נהגיה להפיק מירוץ מוצלח, כשפסטור מלדונאדו חוגג את החוזה החדש עם המקום השמיני ורומן גרוז'אן את מעברו הצפוי להאס עם המקום השביעי. שלושה ימים לפני שייפרד מגיל 17, הרשים מקס ורסטאפן פעם נוספת אחרי שקטף את המקום התשיעי למרות שזינק רק מהמקום ה-17 – תוצאה של עונש שספג בגלל עצירה לא בטוחה במקצה אימון.

בזמן שילד אחד חזר הביתה מרוצה, היו כמה ילדים גדולים שחשו מבוישים בביתם. "מביך, מביך מאוד", אמר פרננדו אלונסו אחרי שנעקף לא על ידי אחת המכוניות הבכירות, אלא בסך הכל מרכוס אריקסון מסאובר. אלונסו אמנם גירד בסופו של דבר את המקום ה-11 הסביר, אבל המירוץ הביתי של הונדה – יצרנית המנועים של מקלארן – הזכיר פעם נוספת כמה הן רחוקות מהמקום שבו הן אמורות להיות. שם, אחרי הפסקה קלה, ניצבים מרצדס ובעיקר המילטון.

צמרת הדרוג ביפן:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. ניקו רוזברג (מרצדס)

3. סבסטיאן פטל (פרארי)

4. קימי רייקונן (פרארי)

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

6. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

7. רומן גרוז'אן (לוטוס)

8. פסטור מלדונאדו (לוטוס)

9. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)

10. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 277 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 229 נקודות

3. סבסטיאן פטל (פרארי) 218 נקודות

4. קימי רייקונן (פרארי) 119 נקודות

5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 111 נקודות

6. פליפה מאסה (וויליאמס) 97 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ