שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כמה משעשע ואכזרי הוא עולם המירוצים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סבסטיאן פטל (מימין), לואיס המילטון וסרחיו פרס, היום על הפודיום בסוצ'י. צילום: אי־אף־פי

הקפה אחרי הקפה נאחז סרחיו פרס במקום השלישי בסוצ'י, משתדל לשמור על הצמיגים כדי שיוכלו להביאו עד לקו הסיום. ככל שהתקרב אל היעד, כך נדמה היה שהוא מתרחק ממנו – ואלטרי בוטאס סגר עליו, מנצל את הצמיגים השחוקים של פרס ומכין את הקרקע למהלך הגדול שלו. בראשית ההקפה האחרונה זה קרה: בוטאס עקף את המקסיקאי. כמה אכזרי יכול להיות עולם המירוצים.

ולפעמים, הוא אכזרי גם למתאכזרים. באותו מהלך נעקף פרס גם על ידי קימי רייקונן, שאחר כך התכוונן בעצמו על בוטאס והמקום השלישי. פניות ספורות לסיום הוא ביצע את המהלך שלו, אך באופן מוצלח פחות. התוצאה: בוטאס תקוע בשולי המסלול, רייקונן מגיע בקושי לקו הסיום עם מכונית פגומה, ופרס עובר את שניהם. איכשהו, למרות הכל, דרך נהג פורס אינדיה על המדרגה השלישית בדוכן המנצחים. כמה משעשע יכול להיות עולם המירוצים.

ביום אחר, הקרב על העמדה האחרונה בפודיום היה נושא שולי למדי. ביום הזה, הוא הפך לעיקר. ככה זה כאשר מירוץ האליפות הופך לתיאורטי לחלוטין. ניקו רוזברג פילל כל העונה לכמה פול פוזישנים, אבל גם להם יש מגבלות. בסוצ'י הוא עשה הכל נכון – תופס את המקום הראשון במקצה הדרוג, שומר עליו בפתיחה – אבל כשלא הולך, אז לא הולך. ולפעמים הבעיה היא דווקא במה שכן הולך – המשנק של רוזברג שבק חיים בהקפה השמינית, מאלץ אותו לפרוש.

ללואיס המילטון לא נשאר אלא לומר תודה, ולנצח בקלות בדרך ללחיצת היד עם הנשיא ולדימיר פוטין, אחד שמעריך כאלה שמנצחים בכל מחיר. יתרונו על פני הגרמני בדרוג הנהגים צמח ל-73 נקודות. "מדהים כמה פורמולה 1 יכול להיות קשוח", אמר רוזברג ל-BBC, "הסיפור באליפות קשה יותר ולעולם לא אזכה כך, אבל אמשיך לנסות, אמשיך לתקוף ואנסה לנצח בטקסס".

ניקו רוזברג מקדים את לואיס המילטון לפני שהמשנק של המכונית של הגרמני שבק חיים בהקפה השמינית ואילץ אותו לפרושצילום: אי־אף־פי

אם צריך לשאול מישהו על מירוץ האליפות – ואין באמת טעם – אולי זה בכלל צריך להיות סבסטיאן פטל. עם המקום השני במירוץ, עלה פטל למקום השני בדרוג הנהגים. הפער מהמילטון: 66 נקודות. ארבעה מירוצים ו-100 נקודות נותרו לסיום העונה. עבור פטל, רוזברג ובעיקר המילטון, הסיפור יכול להסתיים כבר במירוץ הבא בארצות הברית. בשל התאונה של רייקונן והעונשים שנלוו לה, מירוץ אחר כבר הסתיים היום – מרצדס זכתה באליפות היצרניות.

בעוד פטל מתקדם לו, מצא עצמו עמיתו לפרארי במוקד של כל הדברים הלא נכונים. תחילה ניהל רייקונן קרב עם פטל, ונעקף. אחר כך ניסה לעבור את בוטאס, ונכשל. בהמשך דווקא הצליח לעקוף את דניאל ריקארדו, רק כדי לגלות שהרד בול בכל מקרה נעצרת זמן קצר אחר כך בגלל תקלה. ולקינוח הגיע הגראנד פינאלה עם פרס ובוטאס, והטעות הגדולה בסיום. מעכשיו, לא בטוח שיקראו לו עוד איש הקרח.

על המסלול בסוצ'י, כנראה שכולם עלולים למצוא עצמם נמסים. זה התחיל בתאונה בין ניקו הולקנברג למרכוס אריקסון בהקפה הראשונה ונמשך בהתרסקות של רומן גרוז'אן. "שילבתי זרועות, עצמתי עיניים וחשבתי שזה יכאב", סיפר הצרפתי. קרלוס סיינס, שעבר תאונה מפחידה בשבת, קיבל אישור להתחרות והפיק מעצמו ביצועים טובים, לפני שתקלה אילצה אותו לפרוש. זה לא היה המירוץ שלו, זה לא היה סוף השבוע שלו. בהקפה האחרונה התברר שזה בהחלט היה המירוץ של פרס.

צמרת הדרוג בסוצ'י
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. סבסטיאן פטל (פרארי)
3. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
4. פליפה מאסה (וויליאמס)
5. דניל קביאט (רד בול)
6. פליפה נאסר (סאובר)
7. פסטור מלדונאדו (לוטוס)
8. קימי רייקונן (פרארי)
9. ג'נסון באטן (מקלארן)
10. פרננדו אלונסו (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים
1. לואיס המילטון (מרצדס) 302 נקודות
2. סבסטיאן פטל (פרארי) 236 נקודות
3. ניקו רוזברג (מרצדס) 229 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 123 נקודות
5. ואלטרי בוטאס (וויליאמס) 111 נקודות
6. פליפה מאסה (וויליאמס) 109 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ