ניקו רוזברג ניצח במירוץ פתיחת העונה של פורמולה 1

הנהג הגרמני זינק גרוע, אבל הצליח לצמצם את הנזק ולפתוח את 2016 עם ניצחון עבור מרצדס. לואיס המילטון שזינק ראשון הסתפק במקום השני, סבסטיאן פטל בשלישי

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
המכונית של ניקו רוזברג חוצה את קו הסיום
רוזברג חוצה את קו הסיום. "זה טוב בשביל הראש שלו", קבע יו"ר מרצדס, ניקי לאודהצילום: אי־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

נדיר למצוא קונצנזוס בפורמולה 1, אבל השיטה החדשה של מקצה הדרוג יצרה תמימות דעים עם תחילת עונת 2016 – אף אחד לא אהב את זה. איך אפשר, כאשר בדקות הסיום של המקצה אין ולו נהג אחד על המסלול? וחוץ מזה, מסובכת ככל שתהיה השיטה – עבור לואיס המילטון זה עדיין היה קל. לא צריך מקצה חדש כדי שאת ארבעת המקומות הראשונים בזינוק יתפסו המילטון, ניקו רוזברג, סבסטיאן פטל וקימי רייקונן. את הרביעייה הזו בסדר הזה בדיוק הפיק גם מקצה הדרוג הישן.

אז המילטון שוב תפס את הפול פוזישן, כאילו דבר לא השתנה, ושלח כמה בריטים לספרי ההיסטוריה כדי למצוא נתון חיובי עבורו – בשמונה מתשע השנים האחרונות, הנהג שזינק ראשון במירוץ הפתיחה באוסטרליה גם זכה באליפות. עכשיו צריך למצוא את הסטטיסטיקה שתספר כמה מאותם אלופים עשו זאת למרות שהחזיקו מעמד במקום הראשון בערך שנייה מרגע שהמירוץ התחיל. זינוק אומלל של המילטון דירדר אותו מיד למקום השישי, והוציא אותו לאחר צהריים של מרדפים.

זה לא היה מירוץ מוצלח עבור אלוף השנתיים האחרונות, שהדף בימים האחרונים טענות כאילו סגנון החיים הראוותני ומלא הנסיעות והמסיבות שלו עלול לפגום ביכולתו על המסלול. הדרך הטובה ביותר לענות לכך היתה בביצועים, אבל המילטון קצת לקה בהם. "אני לא מצליח לעבור את הבחור הזה", רטן בשלב מסוים כשהתקשה לעבור את מקס ורסטאפן. הוא אמנם סיים שני, אבל זו הרי לא חוכמה גדולה בהתחשב בעליונות של מרצדס. הכי חשוב הוא מה שקורה במאבק הפנים-קבוצתי. ובזה, המנצח היה ניקו רוזברג.

גם רוזברג זינק גרוע, מידרדר אחרי מכוניות הפרארי של פטל ורייקונן, אבל הצליח לצמצם את הנזק בהמשך, לעלות למקום הראשון ולפתוח את 2016 עם ניצחון, אחרי שסיים את 2015 עם שלושה כאלה ברציפות. "זה טוב בשביל הראש שלו", קבע יו"ר מרצדס, ניקי לאודה. בפרארי, שוודאי קיוו להכריז בשלב מוקדם של העונה על מהפך, שבו אל המוסך עם תוצאות שמזכירות את 2015: פטל, שהוביל במשך הקפות ארוכות, סיים שלישי, מאבד הזדמנות לעקוף את המילטון לקראת הסיום אחרי שביצע טעות וירד מהמסלול. קימי רייקונן נפרד מהמירוץ מוקדם הרבה יותר בגלל תקלה, כשמכוניתו מעלה עשן ואחר כך גם אש ממש מעל ראשו של הנהג.

התאונה של פרננדו אלונסו
המכונית של פרננדו אלונסו מתרסקת. יצא ללא פגעצילום: אי־אף־פי

לרייקונן שלום, גם פרננדו אלונסו בסדר, וזה לא מובן מאליו אחרי שמכונית המקלארן שלו רוסקה ואף התהפכה לאחר שניסה לעקוף את אסטבן גוטיירס ופגע במכונית ההאס של המקסיקאי. "אני חי בזכות רמת הבטיחות של המכוניות הללו", אמר אלונסו. "זה היה רגע של הלם עבור שנינו", סיפר גוטיירס. ג'ין האס, הבעלים של האס, במירוץ הראשון שלו בפורמולה 1, דווקא הפגין שלווה: "בנאסקא"ר יש לנו תקריות כאלו כמעט מדי מירוץ ואנחנו די רגילים לזה", סיפר. אמריקאים.

דבר אחר הותיר את האס אדיש הרבה פחות – הנהג השני שלו, רומן גרוז'אן, הביא לו נקודות כבר במירוץ הראשון של הקבוצה האמריקאית, כשסיים שישי; הקבוצה שאותה עזב לטובת האס, רנו, החמיצה במעט את הנקודות כשג'וילון פאלמר וקווין מגנוסן דורגו במקומות 11 ו-12, בהתאמה. גם הקהל האוסטרלי יצא מרוצה לאחר שדניאל ריקארדו הביא את הרד בול שלו למקום הרביעי. ורסטאפן בן ה-18, שזינק חמישי, עבר יום מתסכל ומלא רטינות בקשר בדרך אל המקום העשירי, אחרי עמיתו לטורו רוסו, קרלוס סיינס.

זו עומדת להיות העונה הארוכה בהיסטוריה של פורמולה 1, עם 21 מירוצים. מוקדם להסיק יותר מדי מסקנות, אבל נראה שמרצדס עדיין מעל כולם, לרבות פרארי. ב-BBC העריכו כי אם יש לאלופה סיבה לדאגה בעקבות המירוץ, זוהי מערכת זינוק נחותה מזו של האיטלקים. אם לכל האחרים יש סיבה לדאגה, זו העובדה שגם הזינוק הגרוע של נהגיה לא מנע ממנה את המקומות המוכרים - בראש הפודיום. "זו היתה התחלה מושלמת", פסק רוזברג. "היו לי דברים גרועים בהרבה במירוצי פתיחה", אמר המילטון והוסיף: "אהבתי את העובדה שהיינו צריכים לחזור מאחור". כן, בטח.

צמרת הדרוג במלבורן:

1. ניקו רוזברג (מרצדס)

2. לואיס המילטון (מרצדס).

3. סבסטיאן פטל (פרארי)

4. דניאל ריקארדו (רד בול)

5. פליפה מאסה (וויליאמס)

6. רומן גרוז'אן (האס)

7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

8. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

9. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

10. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)

המכונית של רייקונן מעלה עשן
קימי רייקונן נפרד מהמירוץ מוקדם הרבה יותר בגלל תקלה, כשמכוניתו מעלה עשן (בתמונה) ואחר כך גם אש ממש מעל ראשו של הנהגצילום: רויטרס

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ