בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קטסטרופה במנוע? לואיס המילטון בכלל במסע ל"חיפוש עצמי"

למרות שזינק מהמקום האחרון בסין בגלל תקלה טכנית, אלוף העולם הפגין בגרות מפתיעה וסיים שביעי. ניצחון שלישי ברציפות לניקו רוזברג מפתיחת העונה

2תגובות
לואיס המליטון במוסך
רויטרס

אם הצלחה בפורמולה 1 נובעת מחיבור מוצלח בין גוף (המכונית) לנפש (האדם), הרי שבפתיחת עונת 2016 גם מרצדס וגם לואיס המילטון זקוקים לטיפול. אחרי שבשני המירוצים הראשונים היה זה המילטון שזייף בזינוקים גרועים, אתמול (שבת) כבר לא הותירה לו המכונית סיכוי. תקלה במנוע מנעה ממנו להשלים הקפה במקצה הדרוג בשנחאי, שולחת אותו אל המקום ה-22 והאחרון בזינוק.

התגובה של אלוף העולם הדהימה את טוטו וולף, ראש קבוצת מרצדס. במקום לצעוק ולהתלונן, ניגש המילטון למוסך הקבוצתי, לחץ ידיים לאנשי הצוות ועודד אותם. אפילו וולף, שטוען כי ראה את הנהג מתפתח ומתבגר בשנותיו הראשונות בקבוצה, לא ציפה למחזה הזה. "זה השאיר אותי בפה פעור", אמר.

מי שמחפש היבטים פסיכולוגיים למה שקורה להמילטון ב-2016, עשוי למצוא אותו בדברים האלה. הנה, יגידו, אחרי שלוש אליפויות, שתיים מהן ברציפות, האלוף איבד משהו מהרעב, מהגורם שהניע אותו בשנתיים האחרונות – מלבד המנוע המצוין של מרצדס. המילטון, כמובן, לא מסכים. "המנטליות שלי אולי קצת יותר רגועה. זה לא אומר שאני מרוצה, זה פשוט חלק מהגדילה, חיפוש עצמי", הוא טוען.

מה שהמילטון חיפש במירוץ בסין, היה כאוס שיגביר את סיכוייו להתקדם. הכאוס הגיע בזינוק ובהקפות הראשונות, אבל לא בדיוק כפי שקיווה. ניקו רוזברג, שזינק ראשון, נעקף על ידי דניאל ריקארדו, שזמן קצר אחר כך סבל מתקר בצמיג; מגע בין מכוניות הפרארי של סבסטיאן פטל וקימי רייקונן הכריח את הגרמני להיכנס להחלפת כנף קדמית ואילץ את פליפה נאסר לסטות. במי הוא פגע? במכונית של המילטון, כמובן.

ניקו רוזברג על הפודיום
אי־אף־פי

"הדברים האלה נועדו לנסות אותנו", אמר המילטון בגישה רוחניקית אחרי הקטסטרופה במקצה הדרוג. מה שקרה בפתיחת המירוץ הפך את המבחן לגדול עוד יותר – בוודאי אחרי שעצר להחלפות צמיגים שלוש פעמים בשמונה ההקפות הראשונות. התשובה שלו – ושל פטל, ושל ריקארדו – לפתיחת המירוץ היתה לעקוף כמו משוגעים, כל מה שזז, אך לדברים הללו יכול להיות מחיר. בהקפות האחרונות, כשצמיגיו שחוקים יותר, נעקף המילטון על ידי רייקונן ולבסוף נאחז בקושי במקום השביעי, לפני מקס ורסטאפן. "המכונית היתה פגומה די משמעותית", טען בסיום, בדיוק כמו לפני שבועיים בבחריין.

אחרי שלושה מירוצים, כל זה משאיר את האלוף הרחק מאחור בדרוג הנהגים, עם 39 נקודות בלבד לעומת 75 של רוזברג. מרגע שעקף את ריקארדו מחדש בהקפה השלישית, בונה יתרון של עשרות שניות, לא הוטרד רוזברג מכל המאבקים שהתנהלו מאחוריו. הוא היה במירוץ אחר, ביקום אחר. "זה היה האיזון הטוב ביותר שאי פעם היה לי במכונית הזו", אמר הגרמני, שניצח גם במירוץ השלישי העונה והאריך את רצף ניצחונותיו – כולל סוף 2015 – לשישה. לדאבונו, גם הפך לנהג שניצח בהכי הרבה מירוצים בקריירה – 17, אחד יותר מסטרלינג מוס – בלי שזכה באליפות. יש רק דרך אחת לפתור את העניין הזה.

מבין הנהגים שנאלצו להתאושש מהכאוס בזינוק, הגיע פטל הכי רחוק ותפס את המקום השני. גם אחרי המירוץ המשיך לבוא בטענות לדניל קביאט, שלטענתו לקח סיכון מוגזם בזינוק וגרם לתאונה בין המכוניות של פרארי. "התחריתי", השיב קביאט בחיוך אחרי שתפס את המקום השלישי, מקדים את ריקארדו המרשים, עמיתו לקבוצת רד בול, שנראית טוב יותר העונה. וזה יותר ממה שאפשר לומר – גם אם נשארו 18 מירוצים – על מצבו של המילטון בהתמודדות על האליפות.

סבסטיאן פטל על המסלול בסין
JOHANNES EISELE/אי־אף־פי

צמרת הדרוג בסין
1. ניקו רוזברג (מרצדס)
2. סבסטיאן פטל (פרארי)
3. דניל קביאט (רד בול)
4. דניאל ריקארדו (רד בול)
5. קימי רייקונן (פרארי)
6. פליפה מאסה (וויליאמס)
7. לואיס המילטון (מרצדס)
8. מקס ורסטאפן (טורו רוסו)
9. קרלוס סיינס (טורו רוסו)
10. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים
1. ניקו רוזברג (מרצדס) 75 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 39 נקודות
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 36 נקודות
4. סבסטיאן פטל (פרארי) 33 נקודות
5. קימי רייקונן (פרארי) 28 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#