בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לואיס המילטון ניצח באוסטריה, אבל למרצדס אין סיבות לחייך

הנהג הבריטי אולי ניצח בגראנד פרי האוסטרי, אך תאונה שלו עם ניקו רוזברג נתנה את האות למהומה פנים-קבוצתית נוספת. ראש קבוצת מרצדס: "אנחנו נראים כמו חבורת מטומטמים"

תגובות

הפרצופים של אנשי מרצדס אמרו הכל. טוטו וולף וניקי לאודה לא העלו על פניהם אפילו בדל של חיוך. הם ידעו היטב מה מצפה להם: שעות קשות, אם לא ימים מורכבים. לואיס המילטון אמנם ניצח בגראנד פרי האוסטרי, אבל הצורה, אוי הצורה, הבטיחה מהומה פנים-קבוצתית נוספת. "אנחנו נראים כמו חבורת מטומטמים", אמר וולף, "זה חוסר כבוד כלפי 1,500 אנשים שקורעים את עצמם בעבודה על המכונית".

המירוץ כבר נכנס להקפה ה-71 והאחרונה, כשניקו רוזברג מקדים את המילטון – אך לא לזמן רב. כישלון של הגרמני בהגנה על מקומו פתח את הדלת בפני אלוף העולם, שניצל את מה שניתן לו. התגובה האגרסיבית של רוזברג יצרה מגע בין המכוניות, זרקה את המילטון מהמסלול, אך הובילה לשבר בכנף הקדמית של הגרמני, שהידרדר למקום הרביעי בעוד האלוף מתקדם לראשון. ממקומו באזור הבקרה של מרצדס, חבט וולף במחשב בתסכול. המירוץ המושלם לקבוצה – מקומות 2-1 – נהרס. דקה אחר כך, המכונאי של המילטון בירך אותו בקשר על הניצחון לפני שהוסיף: "זו איננה התוצאה שרצינו".

התאונה בין המילטון לרוזברג
צילום מסך

מאוחר יותר, על דוכן המנצחים, אמר המילטון: "ניקו עשה טעות בפנייה הראשונה ולכן היתה לי הזדמנות בפנייה השנייה. השארתי הרבה מקום בצד הפנימי והוא נעל בלמים ונכנס בי. אני כאן כדי לנצח". רוזברג סיפק ל-BBC  גרסה מעט שונה: "נכנסתי קצת עמוק מדי בפנייה, אבל הכתבתי (את העניינים) בגלל שהייתי בצד הפנימי. הופתעתי לראות את לואיס פונה פנימה". להגנתו, הודה רוזברג כי סבל מבעיה בבלמים. המארגנים, אגב, מצאו את הגרמני אשם והוסיפו לזמנו עשר שניות - שלא השפיעו על תוצאת המירוץ.

גם כך יחוש המילטון שהניצחון הגיע לו, אחרי שמרצדס איימה לחרב לו את כל העסק. לאחר כל כך הרבה זינוקים גרועים העונה, הפעם יצא האלוף לדרך באופן מושלם, שומר על המקום הראשון ואף יוצר פער – עד שהחלטות תמוהות של מרצדס בעצירות להחלפת צמיגים עזרו לרוזברג להקדימו. בתום סבב העצירות השני, שהותיר אותו במקום השני, המילטון אף תהה מדוע קיבל תרכובת רכה פחות – ולפיכך מהירה פחות – מעמיתו לקבוצה.

כשרוזברג, מוליך הדרוג, נכנס להיסטריה הרגילה כשהוא רואה את המילטון במראות, כל זה כבר לא השפיע. אלוף העולם טיפס לראש הפודיום, וקיזז את הפער ביניהם בדרוג ל-11 נקודות. הקהל, אגב, לא אהב את שראה – ואף קרא בוז להמילטון בעודו על הפודיום. "זו הבעיה שלהם, לא שלי", השיב.

רוזברג והקהל לא היו היחידים שנקלעו לבעיות בלתי צפויות. ביום הולדתו ה-29, הוביל סבסטיאן פטל במירוץ בשעה שהצמיג האחורי-ימני שלו העניק לו מתנת הפתעה בלתי רצויה בהקפה ה-27 כשהתפוצץ בקול גדול, שולח את אלוף העולם לשעבר אל גדר הבטיחות – ולפרישה מוקדמת. בין זה לבין אירועי ההקפה האחרונה, נפתחה הדלת בפני מקס ורסטאפן לחטוף את המקום השני ולרשום הופעה נוספת על דוכן המנצחים, כשקימי רייקונן משלים אותו עם המקום השלישי.

גם כאשר כל זה קורה מקדימה – וכשג'נסון באטן (שישי) ורומן גרוז'אן (שביעי) קוטפים נקודות עבור מקלארן והאס, בהתאמה – יכול להיות שהתוצאה המרשימה ביותר הושגה דווקא אי שם באמצע: פסקל ורליין סיים עשירי, משיג נקודה נדירה עבור קבוצת מאנור. בפעם הקודמת והיחידה עד היום שצברה נקודות, במונאקו 2014, עוד קראו לה מארוסיה וז'יל ביאנקי היה בחיים.

צמרת הדרוג באוסטריה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. מקס ורסטאפן (רד בול)

3. קימי רייקונן (פרארי)

4. ניקו רוזברג (מרצדס)

5. דניאל ריקארדו (רד בול)

6. ג'נסון באטן (מקלארן)

7. רומן גרוז'אן (האס)

8. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

9. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

10. פסקל ורליין (מאנור)

צמרת דרוג הנהגים:

1. ניקו רוזברג (מרצדס) 153 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 142 נקודות

3. סבסטיאן פטל (פרארי) 96 נקודות

4. קימי רייקונן (פרארי) 96 נקודות

5. דניאל ריקארדו (רד בול) 88 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#