בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לואיס המילטון ניצח בגראנד פרי בריטניה, רוזברג הורד למקום השלישי

הנהג האנגלי ניצח בפעם הרביעית במירוץ הבריטי וקיזז לנקודה את הפער מחברו לקבוצה, שנענש בגין הפרת חוקי השימוש בקשר. מקס ורסטאפן סיים שני

תגובות
לואיס המילטון חוגג ניצחון רביעי בבריטניה
Matthew Childs/רויטרס

אולי בהשראת אליפות אירופה, סטתה מרצדס מהמסלול ועברה לדבר במונחי כדורגל. ההתנגשות בין ניקו רוזברג ללואיס המילטון ביום ראשון שעבר באוסטריה – השלישית בחמישה מירוצים – כבר אילצה את הקבוצה להתערב ולהזהיר את השניים מפני הישנות המקרה. במקביל, הביעו במרצדס חשש מההשלכות של אותה אזהרה על ביצועי הנהגים. "זה מסובך בגלל שאם יש לך כרטיס צהוב, האם הדבר ישנה את הדרך שבה אתה מתקל משום שאתה יודע מה יקרה אם תספוג צהוב שני?", תהה ראש הקבוצה, טוטו וולף.

בין השורות האחרות שסיפק, אפשר לקרוא בדברי וולף איום בשליפת כרטיס אדום ישיר. הוא סיפר שקבע הנחיות נוקשות למאבקים ישירים בין רוזברג להמילטון – לצד סנקציות במקרה שיחרגו מהם. מה ההוראות? מה העונשים? וולף איננו מגלה מה נמצא מתחת למכסה המנוע, אך רומז כי השעיה ממירוץ היא בהחלט אפשרות. "אתם יודעים כיצד הנהג מכויל ומה חשוב לו", הבהיר, "ברור שאם זה שוב יקרה, תהיה השלכה שלילית על העונה שלהם". רוזברג טען כי הקרב בין הנהגים "נותר כמעט ללא שינוי", אך במקביל הודה כי "זה עניין רציני, עלינו להימנע ממגע והתנגשויות".

היום (ראשון) בגראנד פרי הבריטי, לא היה כל חשש שהדבר יחזור על עצמו. המירוץ נפתח מאחורי מכונית הבטיחות, שמנעה דהרה היסטרית ותאונה אפשרית בדרך לפנייה הראשונה עקב המסלול הרטוב. גם כשהאקשן האמיתי החל בהקפה החמישית, הבעיה של רוזברג לא עסקה בנהג שלפניו – המילטון – אלא בזה שמאחוריו. מקס ורסטאפן, שוב מרשים ביותר, עקף את סגן האלוף, שנדרש לזמן רב ולניסיונות אינספור עד שעקף אותו חזרה, 13 הקפות לסיום, כדי לסיים במקום השני.

אלא שבדיעבד, רוזברג לא היה צריך לטרוח. שלוש שעות אחרי סיום המירוץ, הוחלט להוסיף עשר שניות לזמנו כעונש על הפרת חוקי השימוש במכשיר הקשר, שכן קיבל מקבוצתו הוראות בנוגע לתפעול תיבת ההילוכים שלו. כתוצאה, ירד הגרמני למקום השלישי במירוץ - ואיבד שלוש נקודות בדרוג.

היה זה, אם כך, היום של המילטון, שגם ניצח בבריטניה בפעם הרביעית – שווה לשיאו של נייג'ל מנסל - וגם קיזז את יתרונו של רוזברג בראש דרוג הנהגים לנקודה בלבד. וולף לא נאלץ לשלוף כרטיסים, אבל רוזברג יצטרך להתחיל לשלוף משהו חדש במירוץ הבא. מפתיחת העונה המושלמת שלו כבר לא נשאר כמעט דבר. קריאות הבוז שהמתינו לו על הפודיום מצד אוהדיו של המילטון סיכמו היטב יום אפור מאוד עבורו.

שלוש פעמים העונה הורד סבסטיאן פטל חמישה מקומות בזינוק עקב החלפת תיבת הילוכים; אחרי שזה קרה גם בבריטניה, טען הגרמני כי יש לחזק את התיבות מאחר שלא נועדו להחזיק מעמד בתאונות. הבעיה של פרארי היא שמכוניתה כולה מתקשה להתמודד, לפחות ברמות המקוות. היום גם לפטל היו קשיים, כשהסתבסב עקב המסלול הרטוב. בעוד הוא מסיים תשיעי וקימי רייקונן חמישי, המשיכה רד בול לאיים על מעמדם של האיטלקים ככוח השני בעוצמתו בסבב העונה עם המקום השלישי של ורסטאפן, שמתחיל להפוך את הפודיום לבית שני, והרביעי של דניאל ריקארדו.

צמרת הדרוג בבריטניה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. מקס ורסטאפן (רד בול)

3. ניקו רוזברג (מרצדס)

4. דניאל ריקארדו (רד בול)

5. קימי רייקונן (פרארי)

6. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

8. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

9. סבסטיאן פטל (פרארי)

10. דניאל קביאט (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:

1. ניקו רוזברג (מרצדס) 168 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 167 נקודות

3. קימי רייקונן (פרארי) 106 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 100 נקודות

5. סבסטיאן פטל (פרארי) 98 נקודות

6. מקס ורסטאפן (רד בול) 90 נקודות

המילטון מקדים את רוזברג, היום
Luca Bruno/אי־פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#