בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כשכריס פרום רץ לקו הסיום, זה חייב להיות מהרגעים המוזרים בתולדות הטור דה פראנס

האלוף המכהן התרסק, איבד את אופניו ונאלץ להשתמש ברגליו עד שהגיע זוג חלופי, אך הצליח לשמור על החולצה הצהובה

6תגובות
כריס פרום רץ, היום במעלה מון ונטו
JEAN-PAUL PELISSIER/רויטר

זוהי כבר המהדורה ה-103 של הטור דה פראנס, אבל המחזה שנראה היום (חמישי) לקראת קו הסיום של הקטע ה-12 היום (חמישי) הוזנק היישר לרשימת הרגעים המוזרים בתולדותיו. במעלה מון ונטו, מהסמלים הגדולים ברכיבה, רץ כריס פרום לעבר קו הסיום. כן, רץ. את האופניים איבד האלוף – כתוצאה מהתרסקות שהחלה בהתנגשות של ריצ'י פורט באופנוע צילום – ועד שקיבל זוג חלופי מצא שימוש חלופי ברגליו בניסיון לצמצם את הנזק.

אורכו הכולל של הטור עולה השנה על 3,500 קילומטרים. קיזוז של שישה קילומטרים נשמע זניח, עד שלמשוואה מתווספים המיקום והתזמון של המרחק האבוד. התחזית לרוחות עזות, עד 120 קמ"ש, דחפה את המארגנים לקצר את הקטע ה-12 – זה שהתקיים ביום הבסטיליה ואמור היה להסתיים בפסגתו של מקום שהפך לאחד הסמלים הגדולים ברכיבה, מון ונטו.

"הייתי רוצה שהקטע יגיע עד לפסגה, בגלל שזה טיפוס אידאלי עבורי", הודה נאירו קינטאנה. אל צמרת ההר הוא ועמיתיו לא הגיעו, לנוכח החלטת המארגנים, אולם גם כך המתין להם בוונטו מה שנחשב אולי לאתגר הגדול ביותר בטור השנה: קטע שמסתיים ב-15 קילומטרים של עלייה, עשרת האחרונים בשיפוע ממוצע של 9%.

"אינני יודע למה לצפות", אמר פרום על הקיצור, "אם כבר, זה ייצור מירוץ אינטנסיבי יותר בטרם נגיע לטיפוס מפני שהוא יהיה קצר יותר". טוב, כבר אתמול התברר כי עדיף להאמין לרגליו ולא לפיו, לאחר שניבא "יום שקט" לפני הקטע המישורי - שהסתיים בבריחה שלו מיריביו.

בפועל, כל הרוכבים הרלוונטיים במאבק על החולצה הצהובה חיכו היום לוונטו. אחרי שראה את קבוצת מוביסטאר מנסה התקפה כפולה – אלחנדרו ולוורדה ואחריו קינטאנה – הגיע תור פרום להראות לכולם איך עושים זאת נכון. האלוף יצא לדהירה משלו, כשרק ריצ'י פרוט מצליח לעמוד בקצב שלו; לזמן מה, נדמה היה שהשניים שוב רוכבים יחד עבור סקיי, כפי שעשו עד עזיבתו של פורט בסוף 2015.

ואז נעצר האופנוע, כתוצאה מהאוהדים הרבים ששוב לא שמעו לתחינות המארגנים לפנות דרך לרוכבים ולאנשי המירוץ. פורט התרסק לתוכו, פרום ובוקה מולמה פגעו בכל מה שהיה לפניהם, וקטע סוער גם כך הפך למטורף כשהאלוף מאבד זמן רב עד להגעתו של זוג אופניים חלופי ולכאורה יורד למקום השישי בדרוג המצטבר. כחצי שעה אחרי סיום הקטע, החליטו המארגנים להקל עליו לנוכח הנסיבות החריגות והעניקו לפרום ולפורט זמן זהה לזה של מולמה, שיצא טוב יותר מהתאונה.

כתוצאה, שמר פרום על החולצה הצהובה – וגם נהנה מתוצאות ההתקפה שלו. עתה הוא מקדים את אדם ייטס, השני בדרוג, ב-47 שניות, כשקינטאנה שלישי ורחוק ממנו 54 שניות. מולמה, שלא אהב את החלטת המארגנים לשפץ את הזמנים, רביעי בפיגור 56 שניות.

עבור אדם אחד, היה זה יום מושלם ונטול ספקות. קבוצת הבריחה הגדולה הלכה והתפוררה ככל שהקטע התקדם, עד שנותרו רק שניים: בדרבי בלגי במיאוץ אל קו הסיום, גבר תומאס דה גנט על סרג' פאואלס. בגיל 29 זכה דה גנט בקטע ראשון בטור. ונטו ייחקק לנצח בלבו. גם פרום כבר לא ישכח את ההר הזה.

דרוג הקטע ה-12 (מונפלייה – מון ונטו, 184.5 ק"מ):

1. תומאס דה גנט (בלגיה, לוטו) 4:31:51 שעות

2. סרג' פאואלס (בלגיה, דיימנשן דאטה) + 2 שניות

3. דני נבארו (ספרד, קופידיס) + 14 שניות

4. סטף קלמנט (הולנד, IAM) + 40 שניות

5. סילבאן שבאנל (צרפת, דיירקט אנרג'י) + 40 שניות

דרוג מצטבר אחרי 12 קטעים (החולצה הצהובה):

1. כריס פרום (בריטניה, סקיי) + 57:11:33 שעות

2. אדם ייטס (בריטניה, אוריקה) + 47 שניות

3. נאירו קינטאנה (קולומביה, מוביסטאר) + 54 שניות

4. בוקה מולמה (הולנד, טרק) + 56 שניות

5. רומן בארדה (צרפת, AG2R) + 75 שניות

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#