בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: לואיס המילטון ניצח בהוקנהיים והגדיל את יתרונו בצמרת

הבריטי רשם את ניצחונו השישי בשבעת המירוצים האחרונים והגדיל ל-19 נקודות את הפער מחברו לקבוצת מרצדס, ניקו רוזברג

תגובות

הכינוי "קרקס נודד" מוצמד לפורמולה 1 כאות חיבה, אך לפעמים הוא מתאר את המצב במדויק. העסק מתנהל בצורה מגוחכת, גחמתית. דוגמה טרייה: נדרשו 18 חודשים של דיונים, מהלכים ודחיות עד שיושמו הגבלות חריפות על המסרים שרשאים נהגים וקבוצות להעביר זה לזו במכשיר הקשר בזמן מירוץ. נדרשו כמה טענות בשבועות האחרונים כדי שהאיסורים יבוטלו.

הרעיון המקורי מאחורי החוק היה להחזיר את ההגה לידי הנהגים, אחרי שהקבוצות הגדילו לעשות כשהחלו לספק להם ייעוץ בנוגע לצורת הנהיגה באזורים מסוימים במסלול והדרכים הטובות ביותר לעבור פניות. כפועל יוצא, גם סיוע בנוגע לתקלות נאסר. במירוצים קודמים החודש, ניקו רוזברג וג'נסון באטן נענשו בגלל שקבוצותיהם ייעצו להם כיצד לתפעל מכוניות שסבלו מבעיות – והלינו על כך בקול. במקום למתן את החוק, כראוי, הוחלט ביום חמישי שהנהגים והקבוצות שוב יורשו לומר זה לזו הכל.

לואיס המילטון חוגג את ניצחונו בהוקנהיים
RALPH ORLOWSKI/רויטרס

מסתבר שגם כמה מלים חמות באוזן לא יכולות לעזור כעת לרוזברג. אחרי פתיחת עונה טובה כל כך, סגן האלוף יוצא לפגרת אמצע השנה כשיתרון 43 הנקודות שפתח באפריל על פני לואיס המילטון הופך לפיגור של 19 נקודות. לפתע דבר לא הולך לגרמני, שגם היום (ראשון) בהוקנהיים זינק בצורה חלשה, מידרדר מיד מהפול פוזישן אל המקום הרביעי. ועכשיו לך תרדוף אחרי דניאל ריקארדו, מקס ורסטאפן ולואיס המילטון. בעיקר המילטון.

בעוד מכונית אחת של מרצדס מקרטעת, האחרת נמצאת הרבה לפני כולם. מרגע שעלה למקום הראשון, דבר לא איים על ניצחונו של המילטון – השישי בשבעה מירוצים. בעוד הוא משייט מקדימה, המשיך רוזברג להסתבך מאחור, עוקף את ורסטאפן רק כדי לשמוע כי נענש בתוספת של חמש שניות לזמנו בגלל שדחק את ההולנדי אל מחוץ למסלול – בדיוק כפי שעשה החודש להמילטון באוסטריה. 67 הקפות באו והלכו, ורוזברג נשאר היכן שהיה – רביעי.

בינו לבין המנצח המילטון חצצו צמד המכוניות של רד בול, שממשיכות להדגיש את עליונותן על פני הפרארי של סבסטיאן פטל וקימי רייקונן – שנותרו הרחק מאחור במקומות חמישי ושישי, בהתאמה. ריקארדו, שנעקף בפתיחה על ידי ורסטאפן, הצליח להתקדם למקום השני ולהשוות את תוצאתו הטובה ביותר השנה, בעוד עמיתו משלים את הפודיום עם המקום השלישי. גם מקלארן ממשיכה לצבור תוצאות חיוביות ונקודות, כשג'נסון באטן עוקף את ואלטרי בוטאס הקפה לסיום ותופס את המקום השמיני. "פגרת הקיץ, אני ממש עומד ליהנות ממנה", הכריז המילטון – במכשיר הקשר כמובן. רוזברג ייהנה הרבה פחות בארבעת השבועות הללו. עבורו ההפסקה לא באה בזמן, אלא באיחור.

צמרת הדרוג בגרמניה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. דניאל ריקארדו (רד בול)

3. מקס ורסטאפן (רד בול)

4. ניקו רוזברג (מרצדס)

5. סבסטיאן פטל (פרארי)

6. קימי רייקונן (פרארי)

7. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)

8. ג'נסון באטן (מקלארן)

9. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

10. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 217 נקודות

2. ניקו רוזברג (מרצדס) 198 נקודות

3. דניאל ריקארדו (רד בול) 133 נקודות

4. קימי רייקונן (פרארי) 122 נקודות

5. סבסטיאן פטל (פרארי) 120 נקודות

6. מקס ורסטאפן (רד בול) 115 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#