בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סוזוקה: רוזברג ניצח והגדיל את הפער מהמילטון, שזינק גרוע וסיים שלישי

לואיס המילטון נותן לכעס לערער אותו, וניקו רוזברג ניצל זאת כדי להגדיל את הפער לכזה שאי אפשר לסגור במירוץ אחד - ארבעה מירוצים לסיום העונה

2תגובות
ניקו רוזברג ולואיס המילטון בסיום המרוץ בסוזוקה, יפן
TOSHIFUMI KITAMURA/אי־אף־

כדי לזנק היטב צריך רגש, אבל זה ששולט בלואיס המילטון בימים אלו הוא כעס. כעס על קבוצתו מרצדס, נגדה יצא בבוטות אחרי התקלה במנוע שעלתה לו בפרישה מהגראנד פרי המלזי ביום ראשון שעבר; כעס על הכתבים, שביקרו אותו בסוף השבוע ביפן אחרי שניצל מסיבת עיתונאים כדי לצלם אותם באפליקציית סנפצ'אט ולהוסיף איורים לפניהם של הנהגים שישבו לצדו. בשבת, אחרי מקצה הדרוג, סרב אלוף העולם להשיב לשאלות ונטש מסיבת עיתונאים נוספת. "רבים מכם תומכים בי מאוד", נקט בגישת אנחנו נגד העולם, "ולצערי יש אחרים שמרבים לנצל דברים מסוימים. בסך הכל עשיתי קצת כיף".

לא פלא שהמילטון מחפש ליהנות הרחק מהמסלול. עליו, זה לא תענוג גדול להיות בנעליו בימים אלו. במרצדס ניסו לנפנף את אירועי הימים האחרונים - "תנו לו לדבר על המסלול, הביצועים שלו במכונית מצדיקים נזק נלווה מסוים", אמר הבוס טוטו וולף ל-BBC - אבל הנזק הנלווה היה הפעם כבד. הבוקר (ראשון) בסוזוקה שוב זינק המילטון בצורה חלשה, גרועה עוד יותר מבמירוצים קודמים השנה. במקום לעבור את ניקו רוזברג בפנייה הראשונה, הידרדר מהמקום השני עד לשמיני. והפעם לא היה לו את מי להאשים מלבד עצמו. "מצטער, בחורים", מלמל במכשיר הקשר.

"אל תתנצל, תתקן", חשבו בוודאי במוסך הקבוצתי. כשהוא תקוע דווקא מאחורי קימי רייקונן המהיר, נדרשו להמילטון 14 הקפות כדי להתחיל לעשות זאת ברצינות - וגם אז זה קרה הרבה בזכות אסטרטגיית עצירות מוצלחת של מרצדס; כן, לואיס, מסתבר שמדי פעם היא מצליחה לעזור ולא רק לגרום לך נזק. מאותו רגע זרמו דברים טוב יותר עבור הבריטי, שהתקדם במהירות. בהמשך, בעזרת עוד עצירה מתוזמנת היטב, עבר גם את סבסטיאן פטל והתקדם למקום השלישי, מאחורי מקס ורסטאפן המרשים. ליותר מכך לא היה מסוגל. לא אחרי הזינוק הזה.

המילטון אמנם שגה בשבוע שעבר כשיצא נגד מרצדס במקום הגורל או המזל, אבל בדבר אחד צדק - הוא סובל העונה מיותר תקלות משמעותיות בהשוואה לרוזברג. הניצחון הקל שחמק מהמילטון במירוץ במלזיה, נפל בחיקו של רוזברג היום ביפן. אתו, גדל יתרונו בראש דרוג הנהגים ל-33 נקודות - פער שכבר אי אפשר לסגור במירוץ אחד. ועד לסיום העונה נותרו רק ארבעה מירוצים ו-100 נקודות. "ברכות על הזכייה באליפות היצרניות", אמר הגרמני לקבוצתו על הבטחת תואר שלישי ברציפות, אבל ההישג שמעניין אותו באמת עדיין נמצא לפניו.

להקדים את אחד מנהגי רד בול זה גם לא ההישג שמעניין את פרארי, אבל בהתחשב במה שעובר עליה העונה, היא תמצא משהו חיובי אפילו בזה. "כל אחד, ולא משנה מי, צריך להרוויח את מקומו ואת שכרו", אמר הבוס מאוריציו אריוואבנה על פטל, רומז לחוזהו המסתיים בעוד שנה. הוא קיבל מהאלוף לשעבר מירוץ משופר ומקום רביעי, למרות שזינק שישי בלבד בעקבות עונש שסחב מיפן, ומקום חמישי מרייקונן, שזינק שביעי בגלל עונש על החלפת תיבת הילוכים.

שבוע אחרי הניצחון במלזיה, הסתפק דניאל ריקארדו במקום השישי. דברים משתנים מהר מאוד בפורמולה 1. הדברים יהדהדו גם בראשיהם של רוזברג והמילטון בדרך למירוץ בארצות הברית בעוד שבועיים. "אתן כל מה שיש לי, כפי שעשיתי במירוץ", אמר המילטון, "ונראה מה יקרה". נראה גם אם זה יהיה על המסלול או בסנפצ'אט.

צמרת הדרוג ביפן

1. ניקו רוזברג (מרצדס)
2. מקס ורסטאפן (רד בול)
3. לואיס המילטון (מרצדס)
4. סבסטיאן פטל (פרארי)
5. קימי רייקונן (פרארי)
6. דניאל ריקארדו (רד בול)
7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8. ניקו הולקנברג (פורס אינדיה)
9. פליפה מאסה (וויליאמס)
10. ואלטרי בוטאס (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים

1. ניקו רוזברג (מרצדס) 313 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 280 נקודות
3. דניאל ריקארדו (רד בול) 212 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 170 נקודות
5. מקס ורסטאפן (רד בול) 165 נקודות
6. סבסטיאן פטל (פרארי) 165 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#