בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ניקו רוזברג, אלוף פורמולה 1 המכהן, הודיע על פרישה

הנהג הגרמני בן ה-31, שזכה לראשונה באליפות הסבב בתחילת השבוע, הודיע על פרישתו בפייסבוק: "טיפסתי על ההר שלי"

תגובות
ניקו רוזברג חוגג את הזכייה
Hassan Ammar/אי־פי

חמישה ימים אחרי שהוכתר לאלוף העולם, וכשהוא בן 31 בלבד, הודיע היום (שישי) ניקו רוזברג על פרישה מפורמולה 1. "טיפסתי על ההר שלי, אני בשיאי, כך שהתחושה היא שזה הדבר הנכון", כתב הנהג הגרמני בפוסט דרמטי בפייסבוק, שבו הודה כי החל לשקול את האפשרות כבר אחרי ניצחונו בסוזוקה בתחילת אוקטובר, לנוכח הלחץ שעמו התמודד. את ההחלטה הסופית, סיפר, קיבל ביום שני בערב.

במידה רבה, רוזברג צודק. האליפות היא באמת פסגת הקריירה שלו, כזו שספק אם יוכל לשחזר; ראשית, השינויים בתקנות לקראת 2017 יערערו אם לא יבטלו את הדומיננטיות ממנה נהנתה קבוצתו מרצדס בשנים האחרונות. שנית, גם אם היצרנית מגרמניה תשמור על עליונות, כלל לא בטוח שרוזברג ישחזר אי פעם את השנה הזו, שהורכבה מנהיגה מצוינת שלו אך גם משגיאות ותקלות מהן סבל עמיתו לקבוצה, לואיס המילטון, שגם העונה ניצח ביותר מירוצים ממנו – עשרה לעומת תשעה.

"מאז שאני מתחרה במירוצים, כבר 25 שנים, זה היה החלום שלי, 'הדבר האחד' שלי, להפוך לאלוף עולם בפורמולה 1", הוסיף רוזברג, "דרך העבודה הקשה, הכאב, ההקרבות, זו היתה מטרתי, והגשמתי אותה".

רוזברג אכן עבד קשה, ובמשך זמן רב. נדרשו לו 206 מירוצים בפורמולה 1 כדי לזכות בתואר, יותר מכל נהג בהיסטוריה. ב-11 העונות שלו רשם 23 ניצחונות במירוצים, הופך במהלך השנה לנהג שניצח בהכי הרבה מירוצים בקריירה מבלי לזכות באליפות; החל מראשית השבוע, סטרלינג מוס הבריטי שוב עומד בראש הרשימה הבלתי רצויה הזו.

מאז הגיע לפורמולה 1 ב-2006 נהג רוזברג עבור שתי קבוצות, וויליאמס ומרצדס, אליה הצטרף ב-2010 כשותפו של מיכאל שומאכר. עתה נדרשת מרצדס למצוא בפתאומיות מחליף לאחד מנהגיה, וזאת כאשר נהגים בכירים אחרים כבר חתומים בקבוצות אחרות. אפשרות נוספת תהיה לקדם את פסקל ורליין, נהג המשנה של מרצדס, שהושאל בשנה החולפת לקבוצת מאנור.

רוזברג
Luca Bruno/אי־פי

ראש מרצדס, טוטו וולף, הודה כי ההחלטה של רוזברג "הפתיעה אותי לחלוטין". אולי ההפתעה איננה כה גדולה. רוזברג תמיד היה קצת שונה בנוף הנהגים, ולא רק בגלל היותו בנו של אלוף לשעבר, קקה. "אדם מודרני", כינה אותו ג'קי סטיוארט, שלוש פעמים אלוף העולם. בעוד המילטון הינו בליין שנהנה להסתובב ברחבי העולם ולנוע בין מסיבות, הגרמני נהנה גם כן מהחיים הטובים, אבל מעדיף להשקיע את זמנו בביתו במונאקו עם אשתו, בתו הפעוטה והירקות האורגניים שלו. בהודעתו היום הודה כי המוטיבציה החזקה שלו לזכות באליפות "השפיעה כמובן על אלו שאני אוהב - זה היה מאמץ משפחתי שהוביל להקרבה, להשקעה של הכל במטרה שלנו".

"בלתי אפשרי לתמצת את האיש במספר מלים", אמר וולף, "אך ניקו הוא שילוב מיוחד של כישרון טבעי ורוח לחימה שהביאו אותו לאן שהוא היום. במרצדס הוא היה לוחם בלתי נלאה, שהתאושש מתקופות קשות בדרך מעוררת השראה והרוויח כבוד דרך העקשות, רוח הלחימה והחן שהפגין תחת לחץ. זו החלטה אמיצה שמעידה על כוח אישיותו. הוא בחר לעזוב בשיא, כאלוף עולם".

על כך אין עוררין. איש לא ייקח מרוזברג את מקומו בהיסטוריה, אך הוא גם לא יוכל עוד לשדרג את מעמדו. כדי להיזכר בין הגדולים באמת, נדרשת יותר מזכייה אחת באליפות העולם. מבחינה מקצועית, רוזברג מעולם לא נחשב כמי שיכול לעשות זאת מספר פעמים. עתה הראה שגם מנטלית אינו מסוגל לכך. הלחץ הטמון במאמץ להגשים את החלום פעם אחת הספיק לו לכל הקריירה, לכל החיים.

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#