בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: סבסטיאן פטל חזר לראש הפודיום במירוץ הבכורה של העונה

אלוף הפורמולה 1 לשעבר הרשים בגראנד פרי הראשון של העונה באוסטרליה, כשהקדים את לואיס המילטון ו-ואלטרי בוטאס. זה היה ניצחונו הראשון בסבב מאז ספטמבר 2015

תגובות
סבסטיאן פטל
Andy Brownbill/אי־פי

מצב הרוח של לואיס המילטון החמיר ככל שהתקדם היום. אם לפני המירוץ באוסטרליה הוא נשמע שש אלי קרב לקראת ההתמודדות עם סבסטיאן פטל - "אם אסיים לפניו, זה יגרום לי להיראות טוב יותר", הכריז - במהלכו כבר השתנה הטון דרמטית. תחילה התלונן על בעיית אחיזה. בהמשך, כשביקש לקצץ בזמני ההקפה שלו, הכריז כי זה "בלתי אפשרי". גם צרות בהיגוי הצטרפו לרשימה. כאשר במרצדס הודיעו לו כי זה הכרחי שיעקוף את מקס ורסטאפן, הודיע: "אני לא יודע איך אתם מצפים שאעשה את זה". הוא באמת לא הצליח.

עונת 2017 בפורמולה 1 השלימה הבוקר (ראשון) רק מירוץ אחד, אך כבר הספיקה להציג עולם חדש ובחלקו גם צבעוני יותר - הכתום של מקלארן, הוורוד של פורס אינדיה, הוורוד במכנסי סגן מנהל פורס אינדיה. המילטון, לעומת זאת, ראה בעיקר אדום - זה של מכונית הפרארי של פטל, שהקדים אותו וניצח במירוץ הפתיחה במלבורן; מרצדס, שליטת שלוש השנים האחרונות, נותרה לשם שינוי מאחור.

מוקדם להכריז על מהפך; המילטון הרי היה הנהג המהיר ביותר במקצה הדרוג, זינק מהפול פוזישן וגם שמר על ההובלה בפתיחה. מי יודע מה היה קורה אלמלא עצר כבר בהקפה ה-17, נתקע מאחורי ורסטאפן אחרי שחזר מרחבת הטיפולים ומעניק לפטל הזדמנות להפעיל מבערים; לדברי המילטון אחרי המירוץ, הוא קיבל את ההחלטה בעצמו בגלל קושי בהתמודדות עם הצמיגים.

מצד שני, הציג פטל את כוחה של פרארי החדשה - גם כאשר לא נתן להמילטון לברוח בפתיחה, וגם כשניצל את המסלול הפנוי כדי לבנות פער שיחזיר אותו מהעצירה שלו לפני הבריטי. בשבע ההקפות שחלפו בין העצירות של השניים, הכין הגרמני את הבמה לניצחונו הראשון מאז ספטמבר 2015, ואולי למאבק אליפות ישיר.

מה שלא סיפקו השניים - שבעה תארים עולמיים ביניהם - הוא מאבק של ממש במסלול, גלגל מול גלגל. המכוניות החדשות הוכיחו עצמן כמהירות יותר, אך לא הפיגו את החשש מפני ירידה במספר העקיפות; מעט מאוד מאבקי מיקום נרשמו, לבטח בצמרת, כשוואלטרי בוטאס (מרצדס) - במירוץ בכורה שקט, אולי שקט מדי, בליגה של הגדולים - נותר הרחק מאחורי שני הראשונים, וקימי רייקונן (פרארי) נותר הרחק מאחורי בוטאס.

היחיד מבין הבכירים שהצליח לספק קצת אקשן היה, כרגיל, ורסטאפן, שבמאבקו העיקש עם המילטון סייע לפטל. גם כך, סיים ההולנדי בדיוק היכן שהתחיל - חמישי. לאכזבות של רד בול בפתיחת העונה התווספו הבעיות של דניאל ריקארדו, שבמירוץ הביתי שלו איבד שליטה במקצה הדרוג, איבד עוד חמישה מקומות בזינוק בגלל החלפת תיבת הילוכים, נאלץ להתחיל בסוף מרחבת הטיפולים בגלל תקלה ופרש בהקפה ה-28. הנה משהו שיוריד את החיוך המוכר מפרצופו.

רומן גרוז'אן, לעומתו, פשוט ביטא את מצב רוחו בסמיילי בוכה בטוויטר - דקות אחרי שפרש בהקפה ה-13. שנה אחרי שסיים שישי עבור האס במירוץ הבכורה של הקבוצה, תקלה במנוע מנעה ממנו שחזור אחרי מקצה דרוג מצוין. "אוי ואבוי", כתב. כך ודאי חש גם פרננדו אלונסו, שמכונית המקלארן שלו הביאה את בלהות קדם העונה גם למירוץ הראשון ואילצה אותו לפרוש דווקא כשדורג עשירי.

הרחק משם, בסלון ביתו, צפה ניקו רוזברג במירוץ יחד עם אשתו ובתו הפעוטה. "היא אוהבת מכוניות", כתב אלוף העולם המכהן, שפרש אחרי זכייתו, משאיר מאחור את הצרות ששייכות כעת להמילטון. אחרי שבירך את פטל, הצליח הבריטי לחייך. "בפעם הבאה", אמר סגן האלוף, נשמע מעט כמו אנשי פרארי בשנים האחרונות.

צמרת הדרוג באוסטרליה:
סבסטיאן פטל (פרארי)
לואיס המילטון (מרצדס)
ואלטרי בוטאס (מרצדס)
קימי רייקונן (פרארי)
מקס ורסטאפן (רד בול)
פליפה מאסה (וויליאמס)
סרחיו פרס (פורס אינדיה)
קרלוס סיינס (טורו רוסו)
דניל קביאט (טורו רוסו)
אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:
סבסטיאן פטל (פרארי) 25 נקודות
לואיס המילטון (מרצדס) 18 נקודות
ואלטרי בוטאס (מרצדס) 15 נקודות
קימי רייקונן (פרארי) 12 נקודות
מקס ורסטאפן (רד בול) 10 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#