בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המילטון ניצח בגראנד פרי הסיני, פטל שני, אבל ורסטאפן גנב את ההצגה

ההולנדי בן ה-18 סיפק הופעה עצומה כשזינק מהמקום ה-16 וסיים שלישי. שבועיים אחרי הניצחון של פרארי במירוץ הפתיחה באוסטרליה, מרצדס הזכירה מי הבוסית, והמילטון נצמד לפטל בראש דרוג הנהגים

תגובות
לואיס המילטון בין ורסטאפן לפטל
ALY SONG/רויטרס

הגראנד פרי הסיני נפתח הבוקר (ראשון) כאשר לואיס המילטון שומר על המקום הראשון, ומשאיר מאחוריו את סבסטיאן פטל. מקס ורסטאפן אפילו לא היה בתמונה באותה עת. 11 הקפות מאוחר יותר, כשהמילטון הביט במראות, הוא ראה את המכונית שכלל לא היתה אמורה להיות שם: הרד בול של ורסטאפן.

רוצים לקבל כל טור וכתבה של אמיר ענבר ישירות למייל, מיד עם פרסומם? לחצו על ״התראות במייל״, כאן למעלה בשורת השיתוף

המירוץ הסתיים בניצחון בכורה של המילטון העונה, אבל גולת הכותרת שלו היתה עוד הופעה עצומה של ההולנדי בן ה-18. העובדה שזינק מהמקום ה-16 בלבד, בעקבות תקלה במקצה הדרוג, כאילו רק פתחה את התיאבון של ורסטאפן - שמיד החל לבלוע את יריביו. "אני חושב שעברתי תשע מכוניות בהקפה הראשונה", הראה בסיום שהוא יודע לספור תוך כדי עקיפות. בהקפה ה-11, בעזרת מכונית הבטיחות ועקיפות גם על קימי רייקונן ודניאל ריקארדו, כבר התקדם עד למקום השני.

"התנאים נהדרים עבור האוהדים, אבל סיוט בכל הנוגע לאסטרטגיה", אמר לפני המירוץ כריס הורנר, ראש קבוצת רד בול, מתייחס למסלול הרטוב. זה אכן גבה קורבנות בדמות לאנס סטרול ואנטוניו ג'ובאנצי, שהתרסקותו גררה את יציאתה של מכונית הבטיחות, אולם בכל תחום אחר היה זה יום פשוט למדי. בעיקר אם קוראים לך לואיס.

המילטון הוביל מהרגע הראשון, וניצחונו לא עמד בספק. "השאלה למי יש מכונית מהירה יותר - פרארי או מרצדס - היתה צמודה מאוד, אבל לואיס עשה את ההבדל היום", קבע בסיום יו"ר מרצדס, ניקי לאודה. פטל נתקע מאחור בעקבות החלפת צמיגים מוקדמת, משלם מחיר על מכונית הבטיחות, אך חזר למקום השני בהקפה ה-29, עובר את ריקארדו במהלך אמיץ ומנצל את הצמיגים השחוקים של ורסאטפן כדי לעקוף. יותר מכך כבר לא היה מסוגל לעשות.

שבועיים אחרי הניצחון של פרארי במירוץ הפתיחה באוסטרליה, התהפכו היוצרות; מרצדס הזכירה מי הבוסית בסבב הזה בשלוש השנים האחרונות, והמילטון נצמד לפטל בראש דרוג הנהגים. "זה יכול להיות אחד (ממאבקי האליפות) הצמודים ביותר, אם לא הצמוד ביותר שעברתי", ניבא הבריטי בסיום.

צמודים פחות היו עמיתיהם של המילטון ופטל. קימי רייקונן (פרארי) נדחק למקום החמישי, מאחורי ריקארדו (רד בול), אחרי מירוץ שבו התלונן שוב ושוב על בעיות במכונית. ואלטרי בוטאס הסתפק במקום השישי; לא התוצאות הנדרשות מנהג שנאבק על מקומו במרצדס מהרגע הראשון. וגם הוא נעקף על ידי ורסטאפן, שסיים 56 הקפות נפלאות במקום השלישי והשלים את הפודיום. "לא ציפיתי לזה", הודה. כשמדובר בו, מתברר שוב ושוב, יש לצפות לבלתי צפוי.

מי שעדיין רחוק משם הוא פרננדו אלונסו, ששוב הרשים בנהיגה עילאית - לדבריו, הטובה בחייו - ושוב נותר ללא כלום. בתחילת המירוץ, כשמקלארן הזכירה לו בקשר לשתות מים, הוא השיב בחטף: "יש לי מספיק ריכוז כדי להשאיר את המכונית על המסלול". לקבוצה שלו, מסתבר שוב, אין. בפעם השנייה, אלונסו נאלץ לפרוש בגלל תקלה. הם, כרגיל, עוד ישמעו על זה.

צמרת הדרוג בסין

לואיס המילטון (מרצדס)
סבסטיאן פטל (פרארי)
מקס ורסטאפן (רד בול)
דניאל ריקארדו (רד בול)
קימי רייקונן (פרארי)
ואלטרי בוטאס (מרצדס)
קרלוס סיינס (טורו רוסו)
קווין מגנוסן (האס)
סרחיו פרס (פורס אינדיה)
אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 43 נקודות

-. לואיס המילטון (מרצדס) 43 נקודות

3. מקס ורסטאפן (רד בול) 25 נקודות

4. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 23 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 22 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#