בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1

סבסטיאן פטל ניצח בגראנד פרי בחריין

ניצחון שני העונה לנהג של פרארי, שהצליח לעקוף את שני הנהגים של מרצדס שזינקו לפניו. לואיס המילטון סיים במקום השני, ואלטרי בוטאס אחריו

תגובות
סבסטיאן פטל חוגג את הניצחון בגראנד פרי בחריין
Hassan Ammar/אי־פי

אתמול הוא השיג פול פוזישן בכורה בקריירה, היום (ראשון) זינק היטב ושמר על ההובלה. ואלטרי בוטאס, נדמה היה, מתחיל להסתגל אל הסביבה החדשה שלו במרצדס – ולדרישות שנלוות אליה. 25 הקפות לתוך המירוץ בבחריין, שמע במכשיר הקשר דרישה חדשה: הנח ללואיס המילטון לעקוף אותך. בהקפה ה-47, אחרי שהמילטון נסוג לאחור בעקבות עצירה להחלפת צמיגים, שוב התבקש הפיני לזוז הצדה למען הבריטי. כשהגיעה העת להסתער על הניצחון, למרצדס היה ברור מי מנהגיה מסוגל לכך – וזה לא היה בוטאס. לרוע מזלה, לרשותה לא עמד הנהג שהתגלה כבחירה הכי נכונה. בפעם השנייה בשלושה מירוצים העונה, זה היה היום של פרארי וסבסטיאן פטל.

אחרי מקצה הדרוג בשבת, הודה פטל כי התאכזב למצוא עצמו לא רק במקום השלישי בלבד, אלא במרחק גדול של ארבע עשיריות ממכוניות המרצדס. המירוץ, מרגע שעקף את המילטון בזינוק וטיפס למקום השני, התגלה כסיפור שונה. שילוב של עצירה מוקדמת של הגרמני ויציאתה למסלול של מכונית הבטיחות - בעקבות תאונה מטופשת בין לאנס סטרול לקרלוס סיינס, שפשוט לא ראו זה את זה לקראת פנייה – הפך את המירוץ על פיו. פטל עבר להוביל. "המכונית היתה חלומית", אמר בסיום, נשמע כמו המילטון וניקו רוזברג בשנים האחרונות.

מהלומה נוספת על שאיפות הניצחון של המילטון הנחיתו מנהלי המירוץ, שהטילו עליו עונש של חמש שניות בגלל שהפריע לדניאל ריקארדו בכניסה לרחבת הטיפולים. ועדיין, כשהתברר כי בוטאס איננו מצליח לסגור את הפיגור מפטל, בחרו במרצדס להעניק להמילטון הזדמנות להתקרב לגרמני. בשלהי המירוץ הוא הצליח לכרסם בפער משמעותית, אבל לא מספיק כדי להתקדם מהמקום השני. בוטאס השלים את הפודיום, מסיים שלישי בפעם השנייה העונה. ליותר מכך, בשלב זה, איננו מסוגל. וגם אם כן, לא נותנים לו.

אם בפרארי התאכזבו בשבת למצוא עצמם בפיגור גדול ממכוניות המרצדס, ברד בול הופתעו לגלות שהם קרובים כל כך לפרארי. גם כאן, הדבר לא תורגם למירוץ. "לוורסטאפן יש סיכוי, הכל יכול לקרות בפנייה הראשונה", אמר לפני הזינוק ראש הקבוצה, כריס הורנר. הוא לא חשב שמה שיקרה יהיה תקלה בבלמים, שהורידה את ורסטאפן מהמסלול בהקפה ה-12 אחרי שכבר התקדם למקום הרביעי. ריקארדו סיים חמישי, מיד אחרי צמדי המכוניות המובילות. בעוד פרארי ומרצדס דוהרות במה שנראה כמאבק אליפות, רד בול נותרת מאחור.

ויש את מי שנשאר הרחק מאחור. ממקומו בירכתיים, כל מה שנותר לפרננדו אלונסו היה להשקיף על המאבקים המרתקים בצמרת ולתהות מדוע הוא לא חלק מכך. ואולי הספרדי בכלל לא טרח להשקיף. אולי העדיף לעצום עיניים ולא לראות. מסוכן? לא כשנוהגים במכונית המקלארן האטית – כפי שטרח לציין מספר פעמים בזמן המירוץ, ממנו פרש  - שוב - שלוש הקפות לסיום. עוד סוף שבוע קטסטרופלי של הקבוצה – שלל תקלות במנוע, פרישה של סטופל ואנדורן עוד לפני שהמירוץ החל – הסתיים בלי נקודות. אינדי 500, בו יתחרה אלונסו בסוף מאי על חשבון הגראנד פרי מונאקו, לא יכול להגיע מהר מספיק.

צמרת הדרוג בבחריין:
1.    סבסטיאן פטל (פרארי)
2.    לואיס המילטון (מרצדס)
3.    ואלטרי בוטאס (מרצדס)
4.    קימי רייקונן (פרארי)
5.    דניאל ריקארדו (רד בול)
6.    פליפה מאסה (וויליאמס)
7.    סרחיו פרס (פורס אינדיה)
8.    רומן גרוז'אן (האס)
9.    קווין מגנוסן (רנו)
10.    אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:
1. סבסטיאן פטל (פרארי) 68 נקודות
2. לואיס המילטון (מרצדס) 61 נקודות
3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 38 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 34 נקודות
5. מקס ורסטאפן (רד בול) 25 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#