פורמולה 1

את השעמומון בסוצ'י רק ואלטרי בוטאס יזכור לכל חייו

הנהג הפיני של מרצדס עקף כבר בפתיחת הגראנד פרי הרוסי את שתי מכוניות הפרארי ושייט לעבר ניצחונו הראשון בסבב. פטל הגדיל את הפער בצמרת דירוג הנהגים מלואיס המילטון

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ואלטרי בוטאס בראש הפודיום בפעם הראשונה, היום בסוצ'י
ואלטרי בוטאס בראש הפודיום בפעם הראשונה, היום בסוצ'יצילום: Sergei Grits/אי־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

רק בהקפה ה-36 התייצב ולדימיר פוטין במסלול בסוצ'י. ברוב חוכמתו, כפי שוודאי היו כותבים ב"פראבדה", ידע נשיא רוסיה להימנע מישיבה ממושכת אל מול המירוץ מכיוון שזו עלולה היתה להציג אותו בחולשתו. גם הוא עשוי היה להירדם אל מול המחזה שייצר הגראנד פרי הרוסי. פשוט לא קרה שם כלום.

פוטין עשה דברים גרועים יותר בשנים האחרונות – סוריה, רדיפת האופוזיציה וקהילת הלהט"ב – אך סוצ'י היתה ונותרה מונומנט לבזבוז ולשחיתות, זכר למשחקי החורף ב-2014. גם גלגולה הנוכחי בזירת הספורט הבינלאומית פגום, מבחינה אחרת. מסלול המירוצים שלה, שמארח אירועי פורמולה 1 כבר ארבע שנים, פשוט משעמם. לא שוואלטרי בוטאס יוטרד מהדרך שבה הגיע בפעם הראשונה בקריירה לראש הפודיום.

גארנד פרי סוצ'י. מונומנט לבזבוז ולשחיתות שהותיר מירוץ משעמם
גארנד פרי סוצ'י. מונומנט לבזבוז ולשחיתות שהותיר מירוץ משעמםצילום: Sergei Grits/אי־פי

במשך שבועיים התבשל בוטאס עם אירועי הגראנד פרי של בחריין, בו הורתה לו מרצדס לאפשר ללואיס המילטון לעקוף אותו כדי לאתגר את סבסטיאן פטל – משהו שהפיני לא הצליח לעשות בעצמו. "מעולם לא למדתי כמו ב-100 הימים הללו", אמר בוטאס על ראשית דרכו בקבוצה וטען שעליו עדיין לקלוט כיצד להוציא את המקסימום מהמכונית. כשזה יקרה, התעקש, לא ישמע שוב הוראות כאלו בקשר.

היום (ראשון) בסוצ'י, שמע בוטאס בעיקר מחמאות. מקצה הדרוג בשבת אמנם היה שייך לפרארי, שלראשונה מאז 2008 כבשה את שני המקומות הראשונים, אך ההישג שלה לא שרד את הזינוק. לא רק שבוטאס עקף את קימי רייקונן ואת פטל, הפיני גם ראה את המילטון נותר מאחור, במקום הרביעי, ומצב כזה - מי כבר יגיד לו לזוז למען הבריטי.

בעוד שהמילטון מקרטע לו מאחורי שתי מכוניות הפרארי, טוען לבעיה ברכבו, הוביל בוטאס לאורך כל המירוץ כשפטל במרחק בטוח מאחוריו. הפעם היחידה שבה עמד בסכנה נבעה מטעות שלו בהקפה ה-38, כשירד מהמסלול ונעל גלגלים. פטל איים לכמה רגעים על היום הגדול בקריירה של הפיני, כשסגר את הפער לכשנייה.

אך בסוצ'י היתרון עדיין שייך למרצדס – היא הקבוצה היחידה שניצחה במסלול הזה. אחרי ניקו רוזברג והמילטון, הגיע תור בוטאס. "חיכיתי זמן מה, יותר מ-80 מירוצים, אבל היה שווה את זה", אמר בוטאס. עכשיו הוא באמת נהג מרצדס, גם אם בקבוצה לא מיהרו להיענות לדרישת מנחה טקס הפודיום, אדי ג'ורדן, להאריך את חוזהו.

בוטאס מקבל את הגביע מוולדימיר פוטין, היום בסוצ'י
בוטאס ופוטין. מזל שנשיא רוסיה הגיע רק לקראת הסיוםצילום: Pavel Golovkin/אי־פי

וכך הגיעו המכוניות אל קו הסיום בזו אחר זו, כשהסדר בצמרת נקבע כבר בפנייה הראשונה. המקום השני של פטל מול הרביעי של המילטון הגדיל את הפער ביניהם בדרוג הנהגים ל-13 נקודות. אם זו נחמה עבור הבריטי, העובדה שלא סיים בין שלושת הראשונים חסכה ממנו שיחה מנומסת עם פוטין לפני העלייה לפודיום. זו נחסכה גם מדניאל ריקארדו, מקס ורסטאפן ופרננדו אלונסו.

הקשיים של מכוניות הרד בול הופגנו בשני אופנים, כשזו של ריקארדו מסיימת את המירוץ שלו בהקפה החמישית וזו של ורסטאפן מאלצת אותו להסתפק במקום החמישי, באופן חריג מבלי להותיר חותם. המקלארן של אלונסו, לעומת זאת, כאילו מצאה דרך חדשה ללגלג עליו. אלוף העולם לשעבר, שבמירוצים הקודמים לא הצליח להגיע לקו הסיום, נתקע הפעם עוד לפני קו הזינוק. "נסה משהו אחר", אמרו לו בקבוצה, "כבר ניסיתי, נסו בעצמכם", השיב ונטש את המכונית שעד לאחרונה סבר שקיימת רק בסיוטים שלו. בעוד שבועיים בספרד הוא יפקח את העיניים, ושוב יראה אותה. פוטין כבר לא יהיה שם.

צמרת הדרוג בסוצ'י:
1. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

2. סבסטיאן פטל (פרארי)

3. קימי רייקונן (פרארי)

4. לואיס המילטון (מרצדס)

5. מקס ורסטאפן (רד בול)

6. ניקו הולקנברג (רנו)

7. פליפה מאסה (וויליאמס)

8. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

9. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

10. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:
1. סבסטיאן פטל (פרארי) 86 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 73 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 63 נקודות

4. קימי רייקונן (פרארי) 49 נקודות

5. מקס ורסטאפן (רד בול) 35 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ