בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: ריקארדו ניצח בבאקו, פטל הגדיל את יתרונו במירוץ דרמטי במיוחד

האוסטרלי ניצל את איבוד הראש של הגרמני שהתנגש בכוונה בהמילטון כדי לעבור ראשון את קו הסיום, ביום של עקיפות הרפתקניות, תאונות, תקרים ושלל חלקי מכוניות מתעופפים באוויר

3תגובות
גראנד פרי באקו, היום
Darko Bandic/אי־פי

הגראנד פרי הראשון של באקו אשתקד אולי היה פרסומת מוצלחת לאזרבייג'אן, אבל לא לפורמולה 1. מרגע שניקו רוזברג שמר על ההובלה בזינוק ועד שחצה ראשון את קו הסיום, לא קרה על המסלול כמעט דבר. הגראנד פרי השני של באקו, לעומת זאת, היה סיפור אחר; רחובות בירת אזרבייג'אן ראו היום (ראשון) עקיפות הרפתקניות, תאונות, תקרים ושלל חלקי מכוניות מתעופפים באוויר. וגם, את המירוץ שבו ג'וקים חדרו לראשו של סבסטיאן פטל וגרמלינים למשענת הראש של לואיס המילטון.

מכונית הבטיחות השלישית במספר של היום הכאוטי היתה על המסלול ופטל נסע באטיות מאחורי המוביל המילטון, כשלפתע התנגש במכונית המרצדס של הבריטי. "הוא בחן את הבלמים שלי, מה קורה?", התרגז פטל, שחש (בשוגג) כי המילטון בלם בפתאומיות או (סביר יותר) לא האיץ מהר מספיק ביציאה מפנייה. תגובתו של הגרמני, לעומת זאת, לא הותירה מקום לספק: בעודו נוסע לצד המרצדס, פטל התנגש בה פעם נוספת. במתכוון.

בעקבות העונש שחילק להמילטון על דעת עצמו, נענש פטל בעצירה של עשר שניות בגלל נהיגה מסוכנת. מרחבת הטיפולים יצא שביעי, רק כדי למצוא מאחוריו את המילטון, שבעצמו נאלץ לעצור לשם החלפת משענת ראש פגומה - מכל הדברים – ואיבד את ההובלה.

וכך, בהקפות האחרונות עברו שני הטוענים לאליפות ממאבק על ניצחון במירוץ לניסיון לקושש כמה שיותר נקודות. יחד עקפו פטל והמילטון את פרננדו אלונסו – מי אמר שהספרדי לא מעורב במאבק האליפות – קווין מגנוסן ואסטבן אוקון, מתקדמים למקום הרביעי והחמישי (בהתאמה). יום שברובו נדמה היה כי יסתיים בניצחון של המילטון, נחתם בכך שפטל מסיים לפניו ומגדיל את יתרונו בדרוג הנהגים בשתי נקודות, ל-14.

ריקארדו חוגג
Darko Bandic/אי־פי

ביום שבו הכל קורה להמילטון, פטל וקימי רייקונן; ובפורס אינדיה רואים את סרחיו פרס ואסטבן אוקון מנסים להתנקש זה במכונית של האחר, נפתחה הדלת לאחרים. שבועיים אחרי שצבר נקודות ראשונות בקריירה, לאנס סטרול, הקנדי בן ה-18, הביא את וויליאמס לפודיום לאחר שסיים שלישי, כשוואלטרי בוטאס חוטף ממנו את המקום השני על קו הסיום. "שמרתי על שלווה", סיכם סטרול, כשאביו מביט לעבר דוכן המנצחים בחיוך רחב. אפילו מקלארן – ששוב זינקה מאחור בגלל עונשים הנובעים מהחלפת חלקי מנוע – צברה נקודות בכורה, כשאלונסו מסיים תשיעי.

בעוד הם חוצים בעדינות את מפתן הדלת, דניאל ריקארדו פשוט התפרץ – החל בזינוק מצוין אחרי שהמירוץ, שהופסק בהקפה ה-22 כדי לנקות את המסלול, חודש. מאוחר יותר, כשמשענת הראש של המילטון ואיבוד הראש של פטל דירדרו אותם, הוא היה שם כדי לתפוס את ההובלה. בעוד מקס ורסטאפן פורש בפעם הרביעית בשישה מירוצים, הרד בול של ריקארדו רק מתחדדת. אחרי שסיים שלישי בשלושת המירוצים האחרונים, ולמרות שהחל את המירוץ עשירי, השיג האוסטרלי את ניצחונו החמישי בקריירה – וקינח במסורת של חליצת נעלו ושתיית השמפניה ממנה. גם סטרול זכה לטעימה ראשונה. היחידים שנגעלו היו כנראה המילטון ופטל.

מוקדם יותר השנה דיבר גרג לאפיי – מנכ"ל ליברטי מדיה, הבעלים החדשים של פורמולה 1 – על המסלולים החדשים בסבב. את באקו הגדיר "מקום שבו משלמים לנו דמי מירוץ גבוהים, אך לא עושה דבר למען בניית המותג לטווח ארוך ובריאותו של העסק". המירוץ הזה לא תרם לבריאות הנפשית של כמה נהגים. למותג ולעסק הוא דווקא עשה שירות נהדר.

צמרת הדרוג בבאקו:

1. דניאל ריקארדו (רד בול)

2. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

3. לאנס סטרול (וויליאמס)

4. סבסטיאן פטל (פרארי)

5. לואיס המילטון (מרצדס)

6. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

7. קווין מגנוסן (האס)

8. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

9. פרננדו אלונסו (מקלארן)

10. פסקל ורליין (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים:

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 153 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 139 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 108 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 92 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 73 נקודות

6. מקס ורסטאפן (רד בול) 45 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#