בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: רק הפודיום הפריד בין לואיס המילטון לסבסטיאן פטל

לאחר תקרית ההתנגשות בבאקו, אווירה מתוחה שררה סביב שני הנהגים שסירבו ללחוץ ידיים לאחר מקצה הדרוג. ואלטרי בוטאס ממרצדס ניצל את הוואקום בשביל ניצחון שני, פטל והמילטון הסתפקו במקומות 2 ו-4 בהתאמה

תגובות
פטל, בוטאס וריקארדו חוגגים בסוף המירוץ, היום באוסטריה
DOMINIC EBENBICHLER/רויטר

לואיס המילטון וסבסטיאן פטל אמנם לחצו יד לפני מקצה הדרוג באוסטריה בשבת, אבל כשהמראיין ביקש מהם לשחזר זאת שעה מאוחר יותר הוא נתקל בסירוב. "כבר לחצנו יד", השיב הבריטי, כאילו שלחיצת יד נוספת תעלה לו משהו. אחרי אירועי באקו לפני שבועיים, כנראה שהיא באמת תעלה לו משהו: בבריאות.

אז מה באמת מייצג את מצבה של מערכת היחסים בין שני הטוענים לכתר - מסיבות העיתונאים החיוביות באוסטריה, לחיצת היד שהיתה, או לחיצת היד שלא היתה? "אי אפשר להאמין למה שנאמר במסיבות העיתונאים, הכל מופע יח"צנות שנועד לרצות את פי"א (התאחדות המירוצים הבינלאומית)", משוכנע כריס הורנר, ראש קבוצת רד בול, "בשלב זה, הם שונאים זה את זה כי האחד עומד בדרכו של האחר למטרה".

היום (ראשון), על המסלול באוסטריה, השניים לא עמדו זה בדרכו של זה. הם בקושי ראו אחד את האחר, לאחר שעונש של חמישה מקומות בגלל החלפת תיבת הילוכים דחק את המילטון אל המקום השמיני בזינוק. בעודו מלין על הצמיגים והאיזון של מכונית המרצדס, התקשה סגן האלוף לאתגר את המכוניות המהירות ביותר. דרך עיתוי החלפת צמיגים עקף את קימי רייקונן המקרטע כדי לתפוס את המקום הרביעי ובהקפות האחרונות הפחיד את דניאל ריקארדו, אך לא מספיק כדי להגיע לפודיום ולפגוש את פטל פעם נוספת. היום, המרצדס היחידה שהגרמני ראה היתה זו של ואלטרי בוטאס.

שבועיים אחרי שסבר כי המילטון בלם במתכוון וגרם להתנגשות בין השניים, שוב זיהה פטל דברים קורים לפניו; מיד אחרי הזינוק הלין הגרמני - וריקארדו הצטרף אליו - כי בוטאס, שזינק ראשון, יצא לדרך מוקדם מדי. הנתונים המספריים העידו על תגובה מהירה של הפיני בזינוק - 0.201 שניות, לעומת 0.369 של פטל - אבל הבדיקה בעניין זיכתה אותו.

המילטון במכוניתו. פטל טוען כי הבריטי גרם להתנגשות בין השניים
Darko Bandic/אי־פי

בהיעדר עונש, הוביל בוטאס לאורך רוב הדרך והשיג את ניצחונו השני - השנה ובקריירה. "זה היה הזינוק של חיי", התבדח על דוכן המנצחים. פטל, שאיים עליו רק בהקפות האחרונות, דורג שני והגדיל את יתרונו על פני המילטון בשש נקודות נוספות, ל-20. "100% זינוק מוקדם", התעקש פטל, הפעם כשחיוך על פניו.

בעוד ריקארדו מסיים שלישי ומגיע לפודיום בפעם החמישית ברציפות, עמיתו לרד בול מקס ורסטאפן לא שרד את הפנייה הראשונה. ההולנדי נפגע מהמקלארן של פרננדו אלונסו, שנדחפה על ידי הטורו רוסו של דניל קביאט - האיש שאשתקד נזרק מרד בול לטובתו של ורסטאפן בעקבות עודף תאונות. מבולבלים? גם ורסטאפן, שנאלץ לפרוש בפעם החמישית בשבעה מירוצים. בן עשרה אחר, לאנס סטרול, התקדם מהמקום ה-18 בזינוק לעשירי וצבר נקודה נוספת, שבועיים אחרי הפודיום בבאקו.

הנחמה היחידה של ורסטאפן היא שהמירוץ הבא יגיע מוקדם מהרגיל, כבר בשבוע הבא בבריטניה. מחשבה דומה, מן הסתם, עברה גם בראשו של המילטון. מה הוא חושב על פטל, תעיד לחיצת היד שלא היתה.

צמרת הדרוג באוסטריה:

1. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

2. סבסטיאן פטל (פרארי)

3. דניאל ריקארדו (רד בול)

4. לואיס המילטון (מרצדס)

5. קימי רייקונן (פרארי)

6. רומן גרוז'אן (האס)

7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

8. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

9. פליפה מאסה (וויליאמס)

10. לאנס סטרול (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 171 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 151 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 136 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 107 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 83 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#