בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: המילטון ניצח בבריטניה, יתרון פטל נמחק

פול פוזישן, זינוק טוב, בעיות טכניות של מכוניות פרארי ועזרה מוואלטרי בוטאס - הכל עבד לטובתו של נהג מרצדס בסילברסטון. פטל התקדם למקום השלישי, אך תקר דירדר אותו למקום השביעי

3תגובות
המילטון ובוטאס על הפודיום. הפיני בשירות הבריטי
JASON CAIRNDUFF/רויטרס

21 נהגים התייצבו ביום רביעי שעבר בלונדון למופע ראווה לקראת הגראנד פרי הבריטי. רק אחד לא טרח להגיע: הנהג המקומי הבכיר, לואיס המילטון. "לכל אחד יש זכות לקבל החלטה שנוגעת לו", התגונן הבריטי מפני חצי הביקורת, "מדובר בעונה די אינטנסיבית ואני חש שזו הדרך הטובה ביותר עבורי להתכונן לסוף השבוע. המטרה היא לנצח בגראנד פרי עבור הקהל הביתי שלי".

אחרי 51 הקפות היום (ראשון), הקהל הביתי הזה הריע. גם להמילטון, שחזר לנצח אחרי שני מירוצים מאכזבים, וגם לחוסר המזל של סבסטיאן פטל, שהקפה לסיום סבל מתקר שדירדר אותו מהמקום השלישי לשביעי וקיזז את רוב יתרונו בפסגת דרוג הנהגים. בנקודת אמצע הדרך של העונה, הפרש של 20 נקודות הפך ליתרון של נקודה אחת בלבד.

המילטון. לא היה יכול לבקש יום נוח יותר
Frank Augstein/אי־פי

המילטון לא יכול היה לבקש יום נוח מזה, אחרי שזינק בצורה מושלמת ושמר על המקום הראשון לאורך כל המירוץ. פטל, לעומתו, הזדקק לכל מה שידיו ורגליו היו מסוגלות לתת לו. עוד לפני שזינק, עלה עשן מבלם התוף שלו. הוא יצא לדרך בשלום, אך ירד מהמקום השלישי לרביעי. ועכשיו לך תעקוף את מקס ורסטאפן. פטל, שמניסיונו יודע כמה זה קשה, לא הצליח. "הוא רוצה לשחק מכוניות מתנגשות או משהו?", תהה ורסטאפן לנוכח ההתקפות האגרסיביות של הגרמני. שניהם גם ירדו אל הדשא, לפני שפטל ופרארי נכנעו. את ורסטאפן הם עקפו דרך תזמון של עצירה להחלפת צמיגים.

מאז הגעתו של ואלטרי בוטאס למרצדס, הביע המילטון הערכה לעמיתו החדש לקבוצה. בעיקר לאופיו הנוח. היום, כנראה, הוא ממש התאהב בו. פטל כבר עלה למקום השלישי, אך בוטאס - שזינק תשיעי בלבד - עקף את הגרמני. רואה, ניקו רוזברג? ככה המילטון אוהב את עמיתיו לקבוצה. "עבודה טובה, ואלטרי", הוא זעק במכשיר הקשר.

המילטון לפני רייקונן. יתרונו של פטל קוזז כמעט לגמרי
ANDREJ ISAKOVIC/אי־אף־פי

גם במרצדס אוהבים היום את בוטאס, ששתי הקפות לסיום ניצל בעיה בצמיג של קימי רייקונן, עקף את בן ארצו והעניק לאלופת העולם ליצרניות את השילוב המושלם על הפודיום - המקומות 2-1 - שהיה כל כך שגרתי עבורה בשנים האחרונות. פטל עבר את רייקונן וחזר למקום השלישי, רק כדי שיסבול מיד מתקר, ידדה בקושי לרחבת הטיפולים ולבסוף ידורג שביעי.

בעוד ורסטאפן (רביעי) מסיים מירוץ אחרי שלוש פרישות רצופות, הרצף של עמיתו דניאל ריקארדו נקטע: האוסטרלי נהג מצוין והתקדם עד למקום החמישי אחרי שזינק מהירכתיים בעקבות תקלה במקצה הדרוג, אך לא שתה מנעלו פודיום שישי ברציפות. לקבוצת הבת, טורו רוסו, יש בעיות אחרות: מילא שדניל קביאט מחבל בקביעות בנהגים יריבים – הוא עושה זאת גם לעמיתים לקבוצה. המירוץ של קרלוס סיינס הסתיים מיד אחרי שהחל בעקבות תאונה בין שתי המכוניות. איפה הם ואיפה האידיליה של המילטון ובוטאס. "עכשיו", הבהיר המילטון, "המטרה היא לזכות באליפות".

צמרת הדרוג בבריטניה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

3. קימי רייקונן (פרארי)

4. מקס ורסטאפן (רד בול)

5. דניאל ריקארדו (רד בול)

6. ניקו הולקנברג (רנו)

7. סבסטיאן פטל (פרארי)

6. ניקו הולקנברג (רנו)

8. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

9. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

10. פליפה מאסה (וויליאמס)

צמרת דרוג הנהגים:

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 177 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 176 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 154 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 117 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 98 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#