פטל ניצח בהונגריה, המילטון זכה רק בארבעה שבועות מנוחה מהמרדף

הגרמני נהנה מהוראות פרארי לרייקונן לאפשר לו לנצח, הפיני סיים שני. ורטסאפן התנגש בחברו לקבוצה ריקארדו, שזעם. הסבב יוצא לפגרה, ונראה שכולם זקוקים לה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
הפרארי של פטל מקדימה את זו של רייקונן
אמיר ענבר
אמיר ענבר

את מרב הנזק העצמי בהונגריה גרם לואיס המילטון במקצה הדרוג בשבת, בו תפס את המקום הרביעי בלבד. בזינוק למירוץ היום (ראשון) הוסיף מכה קטנה בכנף, כאשר לא הצליח להתקדם ואף נסוג לאחור. לפניו נותרו 70 הקפות, ומסלול שבו קשה לעקוף. אז המילטון רדף ורדף, אבל את מכוניות הפרארי של קימי רייקונן וסבסטיאן פטל לא הצליח לעבור. את המרדף אחרי פטל ייקח הבריטי גם לחצי השני של עונת 2017, שיוצאת לארבעה שבועות של פגרה.

שבועיים אחרי הדרמה בבריטניה, שעלתה לו ברוב יתרונו בדרוג הנהגים, קיבל פטל את התוצאה שבה חשק - ניצחון רביעי העונה - גם אם הדרך אליה היתה עקלקלה. הגרמני אמנם הוביל לאורך כל המירוץ, אך סבל מבעיית היגוי. קימי רייקונן, שדורג אחריו כל הדרך, היה כנראה מהיר ממנו, אך בפרארי נמנעו מלהורות לשניים להחליף מיקום. כשלפטל יתרון גדול על רייקונן בדרוג הנהגים, פרארי חייבת להעניק לאחד עדיפות על האחר.

בעוד פטל ורייקונן מסיימים היכן שהתחילו, המילטון עבר עוד מירוץ תזזיתי. גם מקס ורסטאפן וגם דניאל ריקארדו עברו אותו בזינוק, אלא שמיד אחר כך התנגש ההולנדי בחברו לקבוצת רד בול, שנאלץ לפרוש. המנועים המודרניים בפורמולה 1 אולי שקטים, אבל לא ריקארדו. "זה אפילו לא היה ניסיון עקיפה", הוא תקף את ורסטאפן בראיון ל-BBC, "זו היתה תגובה אמוציונלית. אני יכול לקרוא לו בשמות, אבל אם הוא יתחיל להעלות תירוצים אחרים, אז תהיה לנו בעיה".

ורסטאפן התנצל בסיום המירוץ, אבל במהלכו אכן היתה לו בעיה -  שופטי המירוץ הסכימו עם ריקארדו בנוגע לאשמת ההולנדי, והענישו אותו בעשר שניות. כך החזירו את המילטון למקום הרביעי, ואז גם לשלישי לאחר שקבוצתו מרצדס הורתה לוואלטרי בוטאס לאפשר לבריטי לעבור אותו כדי לנסות לעקוף בעצמו את מכוניות הפרארי. כשגם המילטון נכשל בכך, לקראת סוף המירוץ הוא החזיר לבוטאס את המקום וסיים רביעי; כשמעט נקודות מפרידות בדרוג בין נהגיה, מרצדס לא יכולה להעניק לאחד עדיפות על האחר. "חשוב לעמוד במלתך", אמר הבוס טוטו וולף והודה: "ייתכן שיום אחד מישהו יגיד שבבודפשט איבדנו את האליפות". מה שבטוח, בבודפשט הגדיל פטל את יתרונו בדרוג ל-14 נקודות.

בעוד פרארי ומרצדס נאבקת על אליפויות, מקלארן נאבקת על אלוף. פרננדו אלונסו הבהיר השנה כי רק שיפור במכונית המקרטעת ישאיר אותו בקבוצה. בסוף השבוע הוסיף כי חרף התנסותו השנה במירוץ אינדי 500, אין לו כוונה לעבור לסבב אינדיקאר בעונה הבאה. איפה כן יהיה, בהנחה שיישאר בפורמולה 1? אולי בכל זאת במקלארן . לא רק שהספרדי סיים שישי - תוצאתו הטובה ביותר העונה - ואפילו קבע את ההקפה המהירה במירוץ, גם עמיתו לקבוצה, סטופל ואנדורן, הביא משהו הביתה כשדורג עשירי וצבר נקודה.

פול די רסטה פרש לקראת סיום המירוץ, בו נהג עבור וויליאמס כמחליף זמני לפליפה מאסה החולה. בשלב הזה של העונה, כולם זקוקים לקצת מנוחה.

צמרת הדרוג בהונגריה

1. סבסטיאן פטל (פרארי)

2. קימי רייקונן (פרארי)

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

4. לואיס המילטון (מרצדס)

5. מקס ורסטאפן (רד בול)

6. פרננדו אלונסו (מקלארן)

7. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

8. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

9. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

10. סטופל ואנדורן (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 202 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 188 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 169 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 117 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 116 נקודות

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ