ההצדעה הכי טובה לשומאכר היא ניצחון, אז זה מה שהמילטון עשה - ענפים נוספים - הארץ

ההצדעה הכי טובה לשומאכר היא ניצחון, אז זה מה שהמילטון עשה

נהגי הפורמולה 1 חזרו מפגרה בת חודש לטקס לכבוד הנהג האגדי בכיכוב בנו לפני המרוץ בספא-פרנקורשן, ומשם לשגרה המוכרת בסבב: מאבק בין הבריטי לפטל, פרישה של ורסטאפן, מפגשים של אוקון ופרס, המשך הסאגה של אלונסו ומקלארן ועלילותיו של קימי רייקונן

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
לואיס המילטון מוביל על רייקונן
לואיס המילטון מוביל על רייקונן. צימק את הפער מפטלצילום: JOHN THYS/אי־אף־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

לא צריך היה לעצום עיניים כדי לפנטז כי הנהג שעלה היום (ראשון) למסלול בספא-פרנקורשן היה מיכאל שומאכר. המכונית היתה הבנטון בה זכה באליפות ב-1994, חצי מהקסדה נצבעה בצבעים המוכרים של הגרמני האגדי, ושתי הקפות הראווה התבצעו לרגל 25 שנה לניצחונו הראשון בפורמולה 1, בגראנד פרי הבלגי ב-1992. אפילו שם המשפחה היה הנכון - שומאכר, מיק שומאכר. כשאביו עדיין בביתו ומצבו המדויק איננו ברור, ארבע שנים אחרי תאונת הסקי, בנו בן ה-18 הרים את הלפיד ולקח חלק באירוע לכבוד גדול הנהגים. "היה אמוציונלי, מהנה ומדהים", אמר.

התזמון היה כמעט מושלם. באופק לא נראה איום על שיאי האליפויות והניצחונות של שומאכר, אבל שיא אחר שלו הושווה בשבת כשלואיס המילטון השיג את הפול פוזישן ה-68 בקריירה. במסלול שבו למרצדס יש עדיפות, היה צריך הבריטי גם לתרגם זאת לניצחון בגראנד פרי ה-200 שלו. הוא עשה זאת במינימום מהומה, שומר על ההובלה בזינוק ועל המקום הראשון לאורך כל הדרך. סבסטיאן פטל, בכיסו חוזה חדש בפרארי לשלוש שנים, תמיד היה קרוב, אבל לא מספיק כדי לעקוף. וכעת, המילטון קרוב אליו יותר בדרוג הנהגים - הפער ביניהם צומק לשבע נקודות.

ממסי עד לונה צ'מטאיי

במובנים רבים חזר הסבב מפגרה בת חודש היישר למירוץ שגרתי, לפחות השגרה של פורמולה 1 השנה. פרישה של מקס ורסטאפן בגלל תקלה - חצי מ-12 המירוצים שלו השנה הסתיימו כך; שני מפגשים בין מכוניות הפורס אינדיה של הצ'ילבות אסטבן אוקון וסרחיו פרס; תצוגה נוספת של ד"ר פרננדו ומיסטר אלונסו, או אולי ד"ר פרננדו וגברת מקלארן, שעה שביצועיו המעולים של הספרדי שוב נקברו על ידי מכונית כושלת שגם כפתה עליו פרישה.

והיה גם את המירוץ רב-האירועים השגרתי של קימי רייקונן, שימים ספורים אחרי שהוחתם לשנה נוספת בפרארי זינק רביעי, הידרדר כשנענש בעשר שניות משום שלא האט בזמן דגל צהוב, ולקראת הסיום ניצל טעות של ואלטרי בוטאס כדי לחזור למקום בו החל ולהקפיץ את המכונאים המאושרים של פרארי. מאושר מהם היה דניאל ריקארדו, שניצל את כל זה - ואת מכונית הבטיחות שיצאה אחרי אחד המפגשים של אוקון ופרס - כדי לתפוס את המקום השלישי ולחזור לפודיום.

שמונה מירוצים לסיום, נדמה כי הקרב בין שני הנהגים שעלו על המדרגות הגבוהות יותר יימשך עד לרגע האחרון. "חיכיתי לטעות של לואיס, אבל הוא לא ביצע אותה", סיכם פטל, "התקדמנו ואנחנו יכולים לצפות למירוץ הבא, בבית שלנו". המילטון נזכר כיצד בילדותו ביקר בגראנד פרי הבלגי ב-1996, וכיצד החוויה דחפה אותו להיות נהג פורמולה 1. באותו מירוץ ניצח אחד, מיכאל שומאכר.

צמרת הדרוג בבלגיה:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. סבסטיאן פטל (פרארי)

3. דניאל ריקארדו (רד בול)

4. קימי רייקונן (פרארי)

5. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

6. ניקו הולקנברג (רנו)

7. רומן גרוז'אן (האס)

8. פליפה מאסה (וויליאמס)

9. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

10. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

צמרת דרוג הנהגים:

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 220 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 213 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 179 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 132 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 128 נקודות

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ