טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רייקונן התנגש בפטל, המילטון ניצל את ההזדמנות וניצח בסינגפור

בזמן שבפרארי היו עסוקים בנזקים עצמיים, הבריטי הצליח לעלות מהמקום החמישי למקום הראשון ולהגדיל את הפער בצמרת דרוג הנהגים ל-28 נקודות

תגובות
ההתנגשות בין רייקונן ופטל
Yong Teck Lim/אי־פי

אילו התקיימו מירוצים על נייר, סבסטיאן פטל היה ניצב היום (ראשון) בראש הפודיום בסינגפור. הרי בשבועות האחרונים, כשבפורמולה 1 החלו לסמן אילו מהמסלולים הנותרים העונה מעניקים עדיפות למכוניות המרצדס ואילו מתאימים לפרארי, זה בסינגפור נצבע אדום איטלקי. כך קרה גם במקצה הדרוג בשבת, בו תפס פטל את הפול פוזישן בעוד לואיס המילטון דורג חמישי בלבד. "אצטרך לחשוב איך לייצר נס מאיזשהו מקום", אמר המילטון. זה התרחש מבלי שיצטרך בכלל להתערב.

מיד אחרי הזינוק למירוץ, מצא עצמו מקס ורסטאפן על תקן הרד בול בכריך של פרארי. מימינו פטל, חותך למרכז בניסיון לחסום אותו ולתקן התחלה חלשה. משמאלו קימי רייקונן, מנסה לעבור אותו. התוצאה עשתה רע לקיבות האדומות: רייקונן התנגש בוורסטאפן, ואז בפטל, איבד שליטה ושוב התנגש בוורסטאפן השלימזל - מוודא כי שניהם לא יוכלו להמשיך. פטל שרד את הפנייה הראשונה, אך מיד הסתבסב - אולי בגלל שמן שדלף ממכוניתו הפגועה - התנגש בקיר ונאלץ לפרוש בעצמו.

התנגשות - דלג

כמה מאות מטרים לתוך המירוץ, עלה המילטון למקום הראשון. הוא לא איבד אותו עד לסיום, מנצח בפעם השלישית ברציפות ומקדים את דניאל ריקארדו ואת ואלטרי בוטאס. מירוץ שהחל כאשר הוא צפוי לאבד את ההובלה בדרוג הנהגים, נחתם כשהבריטי מגדיל את הפער ל-28 נקודות. זה כבר קריטי, גם בגלל שמעטים מששת המסלולים הנותרים משחקים בבירור לידי פרארי. לא שבסינגפור זה עזר לה.

"הדעות תמיד חלוקות, לא יכולתי לעשות דבר כדי להימנע מזה", אמר רייקונן על המהומה בפתיחה. פטל סיפר: "לא יודע, לא ראיתי כל כך הרבה. זינקתי בצורה בינונית ונעתי שמאלה בניסיון לחסום את מקס, והדבר הבא זה שקיבלתי מכה בצד וראיתי את המכונית של קימי. כך פועל העסק הזה, נמשיך הלאה. אין דבר שנוכל לעשות כעת. אני בטוח שיהיו עוד הזדמנויות".

בסינגפור, הפרישה של שלוש מכוניות מובילות העניקה הזדמנויות לכל האחרים - מלבד פרננדו אלונסו; כן, גם אותו לקח רייקונן בפנייה הראשונה. סוף שבוע שהחל היטב עבור הספרדי - מקלארן הודיעה כי תיפרד בתום העונה מיצרנית המנועים הונדה אחרי שלוש שנים איומות - הסתיים באופן מוכר מדי: פרישה מוקדמת. סטופל ואנדורן סיים שביעי וקושש שש נקודות למקלארן. טוב, רוב הנהגים שסיימו קוששו נקודות - רק 12 שרדו מירוץ ארוך שגרר שלוש מכוניות בטיחות והסתיים ארבע הקפות מוקדם מהמתוכנן בגלל מגבלת הזמנים.

המילטון חוגג ניצחון עם בקבוק השמפניה
Wong Maye-E/אי־פי

שם נוסף שבלט בימים האחרונים בסינגפור הוא רנו, שבעונה הבאה צפויה לספק למקלארן מנועים, ובסיומה תפסיק לעשות זאת עבור רד בול. קבוצת רנו עצמה החתימה לקראת 2018 את קרלוס סיינס, נהג טורו רוסו, שציין את המעבר עם המקום הרביעי במירוץ. הוא הקדים בשני מקומות את ג'וליון פאלמר, נהג רנו, שיישאר ללא קבוצה.

אכזרי, אבל בפורמולה 1 צריך לנצל את ההזדמנויות שמוענקות לך. היום, המילטון עשה זאת טוב יותר מכולם.

צמרת הדרוג בסינגפור:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. דניאל ריקארדו (רד בול)

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

4. קרלוס סיינס (טורו רוסו)

5. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

6. ג'וליון פאלמר (רנו)

7. סטופל ואנדורן (מקלארן)

8. לאנס סטרול (וויליאמס)

9. רומן גרוז'אן (האס)

10. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 263 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 235 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 212 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 162 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 138 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם