בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: מקס ורסטאפן חוגג יום הולדת בראש הפודיום

ההולנדי בן ה-20 סיים ראשון את הגראנד פרי במלזיה. לואיס המילטון, שסיים שני, מוביל ב-34 נקודות על פני סבסטיאן פטל בדרוג הנהגים

תגובות
מקס ורסטאפן
MOHD RASFAN/אי־אף־פי

לואיס המילטון נשמע כמי שמפגין אדיבות של מנצחים כאשר החמיא לסבסטיאן פטל בשבוע שעבר. "הגדולים לרוב מתאוששים, כך שעליי לצפות לכך שהוא יחזור אפילו חזק יותר", קבע. כשאמר את הדברים, איש עוד לא ידע כי הבור שנחפר לפטל בעקבות פרישתו מהמירוץ בסינגפור לפני שבועיים עומד להעמיק במלזיה, שם נדחק למקום האחרון במקצה הדרוג בעקבות תקלה במנוע. וגם המילטון עוד לא ידע כמה מרשימה תהיה חזרתו של פטל - אכן, חזק אפילו יותר.

12 הקפות בלבד לתוך הגראנד פרי המלזי, פרק זמן שבו התקדם הגרמני מהמקום ה-20 לתשיעי, כבר הודיעה מרצדס להמילטון כי פטל "עשוי להוות איום בסוף המירוץ". עד אמצע הדרך - בעזרת סדרה של הקפות מהירות ועקיפות - הגיע הגרמני למקום הרביעי, מדגיש את הדאגות של מרצדס כשהוא משאיר מאחור גם את ואלטרי בוטאס האטי.

דניאל ריקארדו התגלה כמשוכה גבוהה מדי וחסם את דרכו אל המקום השלישי והפודיום, אבל גם כך יכול פטל לסכם מירוץ מוצלח, שמזער נזקים: הפיגור מהמילטון בדרוג הנהגים תפח בשש נקודות בלבד, ל-34. סגן המוליך נחלץ מגורל גרוע בהרבה בזכות נהיגה נפלאה - וגם בזכות מקס ורסטאפן.

בשנתיים הראשונות שלו בפורמולה 1, אסף ורסטאפן הרבה מחמאות לצד ביקורות על סגנון נהיגה אגרסיבי מדי. בשנתו השלישית, לא היה על המסלול מספיק כדי לקבל מאלו או מאלו. שבעה מבין 12 המירוצים האחרונים של ההולנדי הסתיימו בפרישה, לרוב בגלל תקלה. היום (ראשון), 24 שעות אחרי שחגג יום הולדת 20, השתנה גורלו של מי שכבר לעולם לא יוגדר עוד "בן עשרה". הוא עקף את המילטון בשלב מוקדם ושייט לניצחונו השני בקריירה - הראשון מאז הופעת הבכורה שלו ברד בול אשתקד. "ברוך הבא לגיל 20, התחלה נהדרת לעשור חדש", בירכה אותו קבוצתו. המילטון היה אדיב פחות. "יכולתי לסגור את הדלת", אמר לוורסטאפן על העקיפה שלו, "אבל חשבתי על האליפות".

כשלסיום העונה נותרו חמישה מירוצים ו-125 נקודות בקופה, זה הזמן לחישובים כאלה. את דרכו חזרה למוסך הקבוצתי עשה פטל באופן חריג - לוקח טרמפ על מכונית הסאובר של פסקל ורלין אחרי שתאונה מוזרה עם לאנס סטרול אחרי קו הסיום ריסקה חלק ממכוניתו. במקום להצמיד את ההגה מחדש לפרארי שהשאיר מאחור על המסלול, בהתאם לתקנות, בחר לקחת אותו איתו. כנראה שיש סודות שבקבוצה לא מוכנים להפקיר בידי אחרים. את הדבר החשוב ביותר כולם כבר ראו: פטל, גם אם בקושי, עדיין נאחז במאבק האליפות הזה.

צמרת הדרוג במלזיה:

1. מקס ורסטאפן (רד בול)

2. לואיס המילטון (מרצדס)

3. דניאל ריקארדו (רד בול)

4. סבסטיאן פטל (פרארי)

5. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

6. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

7. סטופל ואנדורן (מקלארן)

8. לאנס סטרול (וויליאמס)

9. פליפה מאסה (וויליאמס)

10. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 281 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 247 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 222 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 177 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 138 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#