פורמולה 1: סבסטיאן פטל, אנו חוששים שיצאת ממירוץ האליפות

הגרמני לא החזיק יותר משש הקפות בגראנד פרי ביפן, לואיס המילטון ניצל זאת כדי לנצח ולהגדיל את הפער בדרוג הנהגים ל-59 נקודות, כשנותרו ארבעה מירוצים לסיום העונה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
לואיס המילטון חוגג
לואיס המילטון חוגג על הפודיום לצד דניאל ריקארדו ומקס ורסטאפןצילום: TORU HANAI/רויטרס
אמיר ענבר
אמיר ענבר

בהקפה השלישית בגראנד פרי היפני, יצאה למסלול מכונית הבטיחות כתוצאה מהסתבסבות הטורו רוסו של קרלוס סיינס. המכוניות הנותרות הסתדרו מאחוריה בנסיעה אטית. לנוכח הבעיות שכבר נחשפו בפרארי המקרטעת שלו, לא היתה יכולה להיות נסיעה אטית מספיק עבור סבסטיאן פטל. הוא היה בצרות. כעבור שלוש הקפות, התממש הסיוט הגדול ביותר שלו: פרישה, עוד פרישה, שכנראה מסרה את אליפות העולם לידיו של לואיס המילטון.

כשניצח בגראנד פרי ההונגרי בשלהי יולי, יצא פטל לפגרת אמצע העונה עם יתרון בריא של 14 נקודות בראשות דרוג הנהגים. המילטון חזר ממנה עם ארבעה ניצחונות ומקום שני בחמישה מירוצים, אבל מה שקרה בשבועות האחרונים נוגע יותר בפטל, בפרארי ואולי בגורל. תאונה מוקדמת בסינגפור, מקצה דרוג הרוס במלזיה בגלל תקלה במנוע, והבוקר (ראשון) ביפן תקלה נוספת. ארבעה מירוצים לסיום העונה, כשהמילטון מותח את יתרונו בדרוג ל-59 נקודות, השאלה היא רק באיזה מירוץ בדיוק יזכה באליפות הרביעית וישתווה למספר התארים של פטל. זה יכול לקרות כבר בעוד שבועיים בארצות הברית.

"עדיין יש לנו סיכוי השנה", ניסה פטל לשכנע בעיקר את עצמו, "הקבוצה במצב טוב, אנחנו משתפרים מירוץ אחרי מירוץ. התקדמנו הרבה יותר משאנשים חשבו, כך שיש דברים חיוביים".

קשה למצוא דברים חיוביים ביום בו מי שאמור היה להתמודד על אליפות העולם, מתראיין ל"סקיי" בזמן שהמירוץ עדיין מתנהל. החלק של הגרמני בו הסתיים כבר אחרי שש הקפות; חלקו התחרותי ארך בקושי הקפה אחת, בה הידרדר מהמקום השני בזינוק לשישי בטרם נקרא על ידי פרארי לחזור לרחבת הטיפולים. "אני חושש שנוציא את המכונית מהמירוץ", אמר לו קול עגמומי במכשיר הקשר. באותה מידה יכול היה לומר: אני חושש שנוציא אותך ממירוץ האליפות.

כשפטל כבר איננו לפניו או מאחוריו, היחיד שמצליח עוד להטריד את המילטון בימים אלו הוא מקס ורסטאפן. בשבוע שעבר, ההולנדי ניצח אותו במלזיה. היום בסוזוקה זינק ורסטאפן מיד למקום השני ורדף אחריו לאורך כל הדרך. שתי הקפות לסיום, כשהוא הולך וסוגר על המרצדס המתקשה, ביקש ורסטאפן אישור מרד בול להסתער. "כל עוד תהיה נבון", נאמר לו. הוא היה, והפעם נאלץ להסתפק במקום השני - עדיין רצף התוצאות הטוב בקריירה שלו עד כה, דווקא בעונה שנראתה מקוללת עד לאחרונה. מי שמאמין כי תקלות יכולות לנבוע מכשפים ולא רק מגרמלינים, אולי יתהה אם הקללה עברה לפטל.

מזלה של פרארי שהיתה חזקה כל כך ברוב שלבי העונה; אחרת, אפשר היה לחשוב שגם המקום השני בדרוג היצרניות בסכנה. בעוד דניאל ריקארדו מקדים את ואלטרי בוטאס כדי לסיים שלישי - שוב שני נהגי רד בול על הפודיום - קימי רייקונן קרטע כל הדרך אל המקום החמישי. לפחות היתה לו מכונית שתביא אותו אל קו הסיום, יגיד פטל בעגמומיות.


צמרת הדרוג ביפן:

1. לואיס המילטון (מרצדס)

2. מקס ורסטאפן (רד בול)

3. דניאל ריקארדו (רד בול)

4. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

5. קימי רייקונן (פרארי)

6. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

8. קווין מגנוסן (האס)

9. רומן גרוז'אן (האס)

10. פליפה מאסה (וויליאמס)


צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 306 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 247 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 234 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 192 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 148 נקודות

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ