גם בלי לעלות על הפודיום, לואיס המילטון זכה באליפות העולם

הבריטי סיים רק במקום ה-9 במקסיקו, אבל המקום הרביעי של פטל הספיק לנהג המרצדס להכתרה רביעית בקריירה ושלישית בארבע העונות האחרונות

אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
לואיס המילטון מנופף לקהל במקסיקו, היום
אמיר ענבר

לואיס המילטון הגיע לקו הסיום ב-22 המירוצים האחרונים שלו. בכולם, פרט לאחד, דורג לכל הפחות במקום החמישי. לנוכח העובדה שזה כל מה שהיה צריך הערב (ראשון) במקסיקו כדי להבטיח את זכייתו באליפות העולם 2017, וגם זה במקרה שסבסטיאן פטל ינצח, קל להבין מדוע ההנחה הרווחת היתה שזה יהיה מירוץ ההכתרה שלו, ואפילו בקלות. מקום חמישי בלבד? מה הבעיה?

להמילטון היתה בעיה עם כך. "אין לי רצון לסיים חמישי ולזכות באליפות העולם בעוד מישהו אחר עומד על המדרגה הגבוהה", אמר לקראת המירוץ, "החלום הוא לעמוד על המדרגה העליונה אחרי שזכיתי באליפות. אני רוצה להראות למה אני מסוגל בכל מירוץ".

הרצון הזה הפך משימה פשוטה לכאוטית. כשמקס ורסטאפן איתגר בזינוק את פטל, מנסה לעקוף ולעלות למקום הראשון, אפשר היה להעריך שזה לא יסתיים בטוב לכל אחד ואחד מהמעורבים; ככה זה איתם. במקום להתרחק מהשניים, המילטון בחר להפוך לאחד המעורבים. התוצאה: כנף קדמית שנשברה במכוניתו של פטל בעקבות מגע עם ורסטאפן ותקר שנגרם להמילטון בצמיג האחורי בגלל נגיעה בפרארי של הגרמני. "האם הוא פגע בי במתכוון?", שאל המילטון בקשר, לנצח חשדן.

כך מצאו עצמם צמד מובילי דרוג הנהגים נכנסים אל רחבת הטיפולים, ויוצאים ממנה בשני המקומות האחרונים כשלפניהם 70 הקפות. הגורם המקל עבור המילטון: הבעיה הגדולה יותר היתה של פטל. כדי לדחות את הכתרתו של הבריטי, הצטרך נהג פרארי לסיים בין שני הראשונים. והדרך מהמקום ה-19 לשני היתה ארוכה יותר מהמקום ה-20 לחמישי. אמ;לק: פטל לא השלים אותה. הוא הגיע רק עד למקום הרביעי.

נאמן למלתו, ולמרות שבעצם לא היה צריך לעשות דבר, המשיך המילטון להיאבק ולאתגר עד לרגע האחרון. לקינוח עקף לקראת הסיום את פרננדו אלונסו בצורה אגרסיבית ולא ממש נדרשת כדי לחטוף את המקום התשיעי. ממנו, הרחק מהמדרגה העליונה בפודיום אליה שאף, הוכתר הבריטי לאלוף העולם בפעם הרביעית בקריירה והשלישית בארבע העונות האחרונות. ניקו מי? "זה לא מרגיש אמיתי", סיפר המילטון, "זה לא סוג המירוץ שרציתי, אבל לא ויתרתי. זה מה שחשוב ומה שנמצא בלבי". איך אמר לו טוטו וולף, ראש קבוצתו: "לא המירוץ שרצית, אבל למי אכפת".

אל המדרגה העליונה הנחשקת עלה ורסטאפן בפעם השנייה תוך שלושה מירוצים, מתעלם מכל הדרמה שהתחוללה מאחוריו אחרי ההקפה הראשונה בעודו משייט לניצחון, כשהוא מקדים את ואלטרי בוטאס וקימי רייקונן. אפילו הרשה לעצמו להשתעשע כשרד בול הורתה לו להאט - רק כדי שישלים הקפה מהירה נוספת. "אני ממש מצטער", גיחך כל הדרך לניצחונו השלישי בקריירה. המילטון לא הוסיף ל-62 שלו, אבל את המספר החשוב באמת עדכן ל-4.

צמרת הדרוג במקסיקו:

1. מקס ורסטאפן (רד בול)

2. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

3. קימי רייקונן (פרארי)

4. סבסטיאן פטל (פרארי)

5. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

6. לאנס סטרול (וויליאמס)

7. סרחיו פרס (פורס אינדיה)

8. קווין מגנוסן (האס)

9. לואיס המילטון (מרצדס)

10. פרננדו אלונסו (מקלארן)

צמרת דרוג הנהגים:

1. לואיס המילטון (מרצדס) 333 נקודות

2. סבסטיאן פטל (פרארי) 277 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 262 נקודות

4. דניאל ריקארדו (רד בול) 192 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 178 נקודות

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ