בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורמולה 1: את הקרב הראשון מול המילטון, סבסטיאן פטל סיים ב"ווהווו"

לראשונה מאז מיכאל שומאכר ב-2004 ניצחה פרארי גם במירוץ השני של העונה, כשצמיגיו של פטל שורדים כמעט 40 הקפות בבחריין וגוברים בקושי על הטקטיקה של מרצדס. פייר גאסלי הצעיר מטורו רוסו השיג את הנקודות הראשונות שלו

תגובות
סבסטיאן פטל חוגג על הפודיום, היום בבחריין. בפרארי יכולים להיות מרוצים
Luca Bruno/אי־פי

25 הקפות לתוך המירוץ, סיפקה בחריין במה לקרב ישיר ראשון העונה בין לואיס המילטון לסבסטיאן פטל. זה לא היה כוחות; אלוף העולם, שהוביל משום שטרם עצר להחלפת צמיגים, נכנע בקלות לסגנו, שעם צמיגים טריים עקף אותו בישורת וחזר להוביל. 32 ההקפות הנותרות, כבר הבין פטל בשלב זה, יהיו מסובכות יותר, מסוכנות הרבה יותר, בקרב הטקטי שהתפתח במסלול.

המכונית של מרצדס אינה מתפקדת במיטבה בחום כבד, אך לזה של בחריין לא היתה השפעה דומה על הראש של מנהלי הקבוצה. בעוד פרארי מגיעה למירוץ עם אסטרטגיה שמרנית של שתי עצירות, ככל שחלפו ההקפות התברר כי מרצדס מסתפקת באחת. כשהמירוץ התקדם ובפרארי גילו כי פטל אינו מהיר מספיק כדי לפתוח פער שיאפשר לו להיכנס לרחבת הטיפולים בשנית ולחזור לפני ואלטרי בוטאס והמילטון, שינו בקבוצה אסטרטגיה תוך כדי תנועה. הם ויתרו על העצירה השנייה, בתקווה שסט הצמיגים מאותה עקיפה על המילטון - זה שהורכב על מכוניתו של פטל כבר בהקפה ה-18 - יחזיק מעמד עד לתום ההקפה ה-57 והאחרונה, וישאיר אותו במקום הראשון.

בשלב הזה, כבר ידעה פרארי מספיק כאב בבחריין, ולא רק כאב לב. קימי רייקונן דורג שלישי כשנכנס להחלפת צמיגים, שוחרר מוקדם מדי על ידי קבוצתו, פגע במכונאי (ששבר את רגלו ונלקח לבית חולים) ופרש בגלל צמיג שלא הודק כראוי. צמיגיו של פטל, לעומת זאת, החזיקו איכשהו מעמד עד הסוף, כשבהקפות האחרונות בוטאס נצמד ולא מצליח לעקוף. או כפי שהודיע הגרמני במכשיר הקשר כשחצה את קו הסיום: "ווווווווווווווווווהוווווווווווווווו. הצמיגים האלה היו גמורים בעשר ההקפות האחרונות. מאמא מיה". "למרבה המזל", אמר אחר כך, "אזלו לו (בוטאס) ההקפות".

לראשונה מאז מיכאל שומאכר ב-2004 ציינה פרארי פתיחת עונה מושלמת - שני ניצחונות משני מירוצים - כדי לפתוח פער מוקדם ממרצדס והמילטון האלוף, שזינק תשיעי עקב עונש בגין החלפת תיבת הילוכים ונסוג בזינוק לעשירי, התקדם כבר בהקפה השמינית למקום הרביעי והגיע לפודיום בזכות הפרישה של רייקונן, אבל עבורו זה היה יום של מזעור נזקים. וציון הישג קטן: השוואת שיאו של רייקונן - 27 מירוצים רצופים בהם השיג נקודות.

פטל - דלג

יותר מכל, זה היה המירוץ של פייר גאסלי, הצרפתי בן ה-22 של טורו רוסו, שזינק חמישי וסיים רביעי, משיג נקודות ראשונות במירוץ השביעי שלו; לעזרתו באו הבעיות של הגדולים. לצד רייקונן, פרשו גם שני נהגי רד בול, שספגה מהלומה כפולה בהקפה השנייה עם תקר של מקס ורסטאפן, שניסה לעקוף את המילטון, ופרישה של דניאל ריקארדו עקב תקלה בתיבת ההילוכים.

ורסטאפן עוד חזר למסלול, אבל תוך כמה הקפות הפך גם המירוץ של ההולנדי להיסטוריה. אותה היסטוריה שלתוכה נכנסו היום הנקודות הראשונות של מרכוס אריקסון מסאובר מזה 50 מירוצים בזכות המקום התשיעי, המירוץ ה-100 ברציפות של מקלארן ללא ניצחון (אלונסו ו-ואנדורן סיימו 8-7), המירוץ ה-100 של המילטון במרצדס, וניצחונו של פטל במירוץ ה-200 בקריירה שלו.

צמרת הדרוג בבחריין:

1. סבסטיאן פטל (פרארי)

2. ואלטרי בוטאס (מרצדס)

3. לואיס המילטון (מרצדס)

4. פייר גאסלי (טורו רוסו)

5. קווין מגנוסן (האס)

6. ניקו הולקנברג (רנו)

7. פרננדו אלונסו (מקלארן)

8. סטופל ואנדורן (מקלארן)

9. מרכוס אריקסון (סאובר)

10. אסטבן אוקון (פורס אינדיה)

צמרת דרוג הנהגים:

1. סבסטיאן פטל (פרארי) 50 נקודות

2. לואיס המילטון (מרצדס) 33 נקודות

3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 22 נקודות

4. פרננדו אלונסו (מקלארן) 16 נקודות

5. קימי רייקונן (פרארי) 15 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#