בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פתאום הבעיות של לואיס המילטון נראות הרבה פחות מסובכות

הבריטי ניצח בגראנד פרי הספרדי והגדיל ל-17 נקודות את הפער מסבסטיאן פטל בדרוג הנהגים. ואלטרי בוטאס סיים שני והשלים יום מוצלח במיוחד למרצדס

תגובות
לואיס המילטון
Emilio Morenatti/אי־פי

לואיס המילטון אומר כי מאז המירוץ באזרבייג'אן לפני שבועיים הוא לא חשב ולו לרגע על העובדה שעלה לפסגת דרוג הנהגים. "אין לזה משמעות", הסביר אלוף העולם, "תארו לכם שאתלהב עכשיו, בידיעה שעדיין יש לנו את כל הבעיות". אולי היום (ראשון), אחרי הגראנד פרי הספרדי, יתלהב המילטון קצת יותר; גם מהעובדה ששמר על המקום הראשון ואף הגדיל את הפער, גם מההופעה הדומיננטית הראשונה שלו העונה, וגם ממה שקורה ליריבים שלו.

זו היתה פתיחה מוזרה לעונה. כזו שבה פרארי נראתה טוב וסבסטיאן פטל יכול היה לנצח בכל ארבעת המירוצים הראשונים במקום רק בשניים. כזו שבה מרצדס סבלה מבעיות ולראשונה מאז 2014 לא ניצחה באף אחד משלושת המירוצים הראשונים. כזו שבה למרות כל הנכתב לעיל, כבר אחרי המירוץ הרביעי החליף המילטון את פטל בפסגת דרוג הנהגים. כזו שבה למרות כל הנכתב לעיל, אחרי חמישה מירוצים מרצדס היא פתאום הקבוצה עם הרוח בגבה ופרארי זו שנלחצת, מבצעת טעויות וסובלת מתקלות.

העבודה המושלמת שביצעה מרצדס במקצה הדרוג בקטלוניה - המילטון ו-ואלטרי בואטאס זינקו ראשונים - נפגמה בזינוק, כשפטל עקף את הפיני ועלה למקום השני. לאתגר את המילטון, לעומת זאת, הוא לא הצליח. גם לא לדגדג את הבריטי שנעלם באופק. אחרי שקימי רייקונן פרש עקב בעיה במנוע, וכשנדמה היה שלפחות פטל ייצא מהיום הזה עם מינימום נזק, אסטבן אוקון פרש בהקפה ה-40, מכונית הבטיחות הווירטואלית הופעלה ופרארי בחרה להכניס את הגרמני לעצירה שנייה להחלפת צמיגים. מעבר לכך שנראתה מיותרת, היא גם ארכה נצח - 5.6 שניות - והחזירה אותו למסלול רביעי.

שם גם סיים פטל. "להישאר בחוץ לא היתה אפשרות", טען בסיום בנוגע לעצירה, "זה כמובן נראה שגוי, אבל מבפנים זה היה הדבר הנכון לעשות". המילטון ניצח כשהוא מקדים את בוטאס ב-20 שניות, מגדיל את יתרונו בדרוג הנהגים ל-17 נקודות. מקס ורסטאפן, בעוד מירוץ לא נקי לחלוטין - הוא השכיל להתנגש בלאנס סטרול ועוד בעת הפעלת מכונית הבטיחות הווירטואלית - סיים שלישי והגיע לפודיום לראשונה העונה. אה, וגם לא פגע בחבר לקבוצה.

בזמן שרומן גרוז'אן מסתבסב באופן מוזר כבר בזינוק ולוקח איתו את ניקו הולקנברג ופייר גאסלי לפרישה מוקדמת, חברו לקבוצת האס קווין מגנוסן תפס את המקום השישי. פרננדו אלונסו (שמיני) שוב קושש נקודות עבור מקלארן, ושארל לקלרק (סאובר) דורג עשירי כדי לצבור ניקוד מירוץ שני ברציפות. עוד מירוץ שפרארי ופטל ירצו לשכוח, בניגוד גמור להמילטון ומרצדס.

צמרת הדרוג בספרד:
1. לואיס המילטון (מרצדס)
2. ואלטרי בוטאס (מרצדס)
3. מקס ורסטאפן (רד בול)
4. סבסטיאן פטל (פרארי)
5. דניאל ריקארדו (רד בול)
6. קווין מגנוסן (האס)
7. קרלוס סיינס (רנו)
8. פרננדו אלונסו (מקלארן)
9. סרחיו פרס (פורס אינדיה)
10. שארל לקלרק (סאובר)

צמרת דרוג הנהגים:
1. לואיס המילטון (מרצדס) 95 נקודות
2. סבסטיאן פטל (פרארי) 78 נקודות
3. ואלטרי בוטאס (מרצדס) 58 נקודות
4. קימי רייקונן (פרארי) 48 נקודות
5. דניאל ריקארדו (רד בול) 47 נקודות
6. מקס ורסטאפן (רד בול) 33 נקודות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#