איתמר קציר
איתמר קציר
החנות של אלכס שטילוב, כפי שתיראה לאחר שתושק
החנות של אלכס שטילוב, כפי שתיראה לאחר שתושקצילום: באדיבות הוועד האו
איתמר קציר
איתמר קציר

מי לא מכיר את הלוגו של AirJordan, ראשי התיבות RF המייצגות את רוג׳ר פדרר, את CR7 המפורסם של רונאלדו? כנראה שכל חובב ספורט נתקל בהם. בארץ, עד היום, תופעת המיתוג של ספורטאים לא היתה נפוצה כל כך. מיזם של חברת BuisnessGrow בשיתוף עם הוועד האולימפי שהושק היום (רביעי) של חברת עומד לשנות את המצב הזה, ו"למתג" חמישה ספורטאים אולימפיים ישראלים, ארבעה מתוכם פעילים: אלכס שטילוב, לינוי אשרם, יעקב טומרקין, חנה קנייזבה מיננקו, ולי קורזיץ (שכבר לא מתחרה כספורטאית פעילה).

אז מה זה אומר בפועל? בהמשך השנה יושקו חמש חנויות דיגטיליות לחמשת הספורטאים הנבחרים, שיאפשרו להם למכור ליין מוצרים מעוצב באופן אישי, המאפיין אותם, בשאיפה שיהפוך למזוהה עמם. בתחילה יימכרו בחנויות "ערכות אופנה" הכוללות חולצה, כובע, מגבות, בקבוק איכותי ועוד, כשהספורטאים עצמם היו מעורבים בעיצוב המוצרים של עצמם. חלקם אף היו שותפים בעיצוב הלוגו המיוחד, שאמור ללוות אותם כעת להמשך הקריירה שלהם.

את המיזם הגה קובי חדד, המנכ"ל של BuisnessGrow, לפני כשנה וחצי. "הרעיון היה להפוך את הספורטאים האולימפיים - שמבחינות מציוניות נחישות ועשייה הם באמת האליטה, ולקחת את כל זה ולהפוך אותן ואותם למותגים. לגרום להם לדבר בשפה שכולם היום צורכים. משם נולד הרעיון". 

"זה הצד שאני פחות מתחברת אליו, אני פחות אוהבת להיות בפרונט", לינוי אשרם
"זה הצד שאני פחות מתחברת אליו, אני פחות אוהבת להיות בפרונט", לינוי אשרםצילום: באדיבות הוועד האו

את כל הכסף - מיליון שקל - השקיעה החברה שלו. היא גם אחראית על ייצור המוצרים שיימכרו בחנות. הפלטפורמה הזו, על פי חזון הפרויקט, תהווה את הקשר בין הספורטאים למעריציהם, ותאפשר להם להפיץ את המותג שלהם במהלך הקריירה, וגם לאחר הפרישה.

"קצת מוזר לי כי אני לא רגילה לזה, זה הצד שאני פחות מתחברת אליו, אני פחות אוהבת להיות בפרונט - יותר אוהבת להתעסק בהתעמלות", הודתה לינוי אשרם בביישנות, לפני שסייגה: "אבל אני נהנית מזה, זו חוויה שאני עוברת, כל ספורטאי בסופו של דבר צריך להיות בפורנט ומקדימה כדי שייראו אותו יהיו מודעים יותר לענף שלו, ואני עושה את זה בכיף. אני לא מסתכלת על הצד הכספי, אלא על זה שזה אולי ישמח בנות קטנות שמעריצות אותי ויירצו לקנות מוצרים שלי - זה יהיה להן שימושי, וגם לי".

בחברה מקווים להפוך את המוצרים הממתוגים לדימוי מוכר ומזוהה, שיאפשר לספורטאים להישאר בתודעה. "אנחנו רואים מהעסקים הקטנים שאנחנו בקשר איתם איך זה עובד בסופו של דבר", מסביר קובי חדד, "למותג יש כח כנראה הכי חזק - הרבה יותר מכל דבר אחר - ואנחנו רוצים להפוך אותם לכאלה. ממש ייצרנו זהות מותגית לכל אחד ואחד, בצורה כזאת שתאפיין אותם. המטרה היא שהם יהיו מותג ושיהנו מהפירות של הדבר הזה, ולא רק שתהיה להם הערצה ביום שהם זכו במדליה ושבוע אחר כך כולם יישכחו, שלא לדבר על שנים אחר כך ששוכחים".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ