אחרי הקטע הזה כבר ברור: אף אחד לא יודע איך יסתיים הטור דה פראנס

לראשונה במירוץ השנה גילה ז'וליאן אלאפיליפ סימני שבירה, כשנותר מאחור בטיפוס האחרון. יתרונו על גארנט תומאס צומק ל-1:35 דקות. טיבו פינו ואגן ברנאל ברחו לשניהם כדי לצמצם פערים, בטור שמבטיח זיקוקים בדרך לפריז. סיימון ייטס שוב ניצח בקטע

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ז'וליאן אלאפיליפ, היום. ילבש את החולצה הצהובה גם בפריז?
ז'וליאן אלאפיליפ, היום. ילבש את החולצה הצהובה גם בפריז?צילום: GONZALO FUENTES/רויטרס
אמיר ענבר
אמיר ענבר

לסיים במקום השני במירוץ נגד השעון זאת תוצאה טובה, גם אם קיווית לנצח. לסיים 30 שניות אחרי הזוכה בקטע שמסתיים בטורמאלה זו לא תוצאה גרועה, אפילו אם אתה מצפה מעצמך ליותר. "אם זה יום גרוע שלי, אז זה יום די טוב", אומר גארנט תומאס על מה שעבר בקטע ה-14 בשבת. הבעיה מבחינתו היא שאי אפשר להעריך את איכות ביצועיו מבלי להשוות אותם לאחרים.

50 השניות שאיבד תומאס בסוף השבוע בהשוואה לז'וליאן אלאפיליפ – בשני קטעים בהם היה צפוי להרוויח זמן – מעלות שאלות הנוגעות בעבר, בהווה ובעתיד. בהכנה שעבר לקראת הטור השנה – המשקל העודף בראשית העונה, ההתרסקות שעלתה לו בפרישה מהטור של שווייץ; במצבו הפיזי הנוכחי, שבועיים לתוך הטור; ובמה שיהיה מסוגל לעשות בימים הקרובים, בשבוע האחרון והמכריע.

לדברי תומאס, הסיבה לקשייו בטורמאלה פשוטה: הוא לא הרגיש טוב לאורך הקטע, וסבר שעדיף לאבד כמה שניות בטיפוס האחרון מלהשקיע יותר מדי מאמץ. "זה אף פעם לא נחמד לא להרגיש במיטבך, אבל קיבלתי את ההחלטה הנכונה בסיום לרכוב בקצב שלי", אמר הבוקר (ראשון), "אמשיך להילחם, אמשיך לעבוד קשה ויש דרך ארוכה, הרבה יכול עדיין לקרות. כולם יתקשו בשלב מסוים, השאלה היא איך עוברים את זה. זה מה שהופך גראנד טור למאתגר כל כך – הרבה ישתנה מכאן ועד פריז".

הרבה באמת השתנה כמה שעות אחר כך, בקטע ה-15. רק חלק מהשינויים הללו נגעו בביצועיו של תומאס עצמו. אלאפיליפ אמנם נשבר בפעם הראשונה בטור הזה, בדרך אל קו הסיום בפסגת פרא ד'לאבי, אולם תומאס לא היה הנהנה העיקרי מכך. גם הוא נשאר מאחור כחמישה קילומטרים לסיום, כשטיבו פינו הגביר קצב ואגן ברנאל נצמד אליו.

בסיום יספר תומאס כי הרגיש טוב יותר ויכול היה לעשות יותר, אבל נמנע מלהיצמד לפינו ולברנאל משום שלא רצה לרדוף אחריהם כאשר אלאפיליפ על הגלגל האחורי שלו. "זו היתה החלטה קשה מבחינה טקטית. היו לי את הרגליים לזה", אמר, "הייתי תקוע בין הפטיש לסדן, היה עליי לחכות כמה קילומטרים וזה נתן לפינו זמן, אבל לפחות הרגליים שלי מגיבות היטב".

הרחק לפניהם, במעלה ההר, דהר סיימון ייטס לבדו. 8.6 קילומטרים לסיום ברח הבריטי לסיימון גשקה, ומאותה עת רכב לבד אל ניצחונו השני בקטע בפירנאים תוך ארבעה ימים. מאותה עת, פונתה הדרך למתמודדים על החולצה הצהובה, לסדר בו יחצו את הקו, לפערים ביניהם, להשלכות בדרוג. פינו סיים שני בקטע, זוכה בתוספת בדמות בונוס של שש שניות לזמנים שהרוויח בכביש. עמנואל בוכמן המרשים וברנאל דורגו במקומות 5-4 בקטע, 18 שניות אחרי פינו. תומאס סיים שביעי, 55 שניות אחרי פינו.

מצד אחד, תומאס קיזז 27 שניות מיתרונו של אלאפיליפ – הצרפתי מקדים אותו כעת ב-1:35 דקות. מצד שני, שלל רוכבים סגרו פערים משניהם. סטיבן קרויסוויק רחוק עתה 1:47 דקות מהחולצה הצהובה, פינו המרשים במרחק 1:50 דקות מאלאפיליפ, וברנאל – שעדיין מהווה איום מבית על תומאס – סופר 2:02 דקות מהמקום הראשון.

מנוחה מחר, קטע מישורי מחרתיים, טיפוסים קלים ביום רביעי ואחריהם שלושה ימים מכריעים באלפים. הנתיב אל זכייה בטור דה פראנס של 2019 ברור, כמו גם זהות המועמדים האפשריים. כשיום רע של אלאפיליפ מסתכם בנזק צנוע יחסית, כשפינו כל כך מרשים, כשתומאס מתאושש, כשברנאל מריח דם, הדרך לפריז מזמן לא נראתה כל כך מפותלת.

צמרת הקטע ה-15 (לימו – פואה, 185 ק"מ):
1. סיימון ייטס (בריטניה, מיצ'לטון-סקוט) 4:47:04 שעות
2. טיבו פינו (צרפת, גרופאמה) + 33 שניות
3. מיקל לאנדה (ספרד, מוביסטאר) + 33 שניות
4. עמנואל בוכמן (גרמניה, בורה-הנסגרוהה) + 51 שניות
5. אגן ברנאל (קולומביה, איניוס) + 51 שניות

צמרת הדרוג המצטבר:
1. ז'וליאן אלאפיליפ (צרפת, דוסוננק-קוויק סטפ) 61:00:22 שעות
2. גארנט תומאס (בריטניה, איניוס) + 1:35 דקות
3. סטיבן קרויסוויק (הולנד, יומבו-ויסמה) + 1:47 דקות
4. טיבו פינו (צרפת, גרופאמה) + 1:50 דקות
5. אגן ברנאל (קולומביה, איניוס) + 2:02 דקות

מלך המאיצים (החולצה הירוקה): פטר סגאן (סלובקיה, בורה-הנסגרוהה)
מלך ההרים (החולצה המנוקדת): טים וולנס (בלגיה, לוטו-סודל)
הצעיר המצטיין (החולצה הלבנה): אגן ברנאל (קולומביה, איניוס)

גארנט תומאס. "הרבה יכול עדיין לקרות"
גארנט תומאס. "הרבה יכול עדיין לקרות"צילום: Thibault Camus/אי־פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ