טור דה פראנס: כולם ניסו לאתגר את המוביל. ואז הם ראו מה הוא עושה ב-80 קמ"ש

ז'וליאן אלאפיליפ אמנם ניצל ירידה כדי לסגור פער שפתחו ממנו רוב יריביו, אך לא מאגן ברנאל שעלה למקום השני ורחוק 1:30 דקות מהחולצה הצהובה. נאירו קינטאנה ניצח בקטע ה-18

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נאירו קינטאנה
נאירו קינטאנה לא עוצר ליהנות מהנוף, היוםצילום: AFP
אמיר ענבר
אמיר ענבר

לוק רואו וטוני מרטין התיישבו אמש יחד מול המצלמה כדי להסביר את התקרית שגרמה לזריקתם מהטור דה פראנס בתום הקטע ה-17.  "בלהט הרגע" היה הביטוי בו השתמשו כדי להסביר את התקרית הפיזית. הוא הולם מאוד את הימים האלה בצרפת – בהם וסטים קפואים ושתיית כמויות כפולות של מים הם בין הדרכים של הרוכבים להתמודד עם גל החום הכבד.

"זה העניין עם רכיבה בגראנד טורים, בכל יום יש משהו שאתה לא מצפה לו", אמר הרוכב הבריטי אלכס דואסט ל"ולוניוז", "זה פשוט משהו שצריך להתמודד איתו". לא כל הרוכבים סבורים כך. פטר סגאן, למשל, טען כי ארגון הרוכבים יצטרך להתערב אם החום ימשיך להשפיע על המירוץ. "אולי על המארגנים לעשות משהו כשהטמפרטורות גבוהות בצורה קיצונית", הסכים סטיבן קרויסוויק, "ימים כאלה ממש משפיעים עליך. אני לא חושב שזה בריא".

גם לא בריא להתחרות כששניים מחבריך לקבוצה כבר מחוץ לטור, כפי שקרה לקרויסוויק לנוכח הדחת מרטין ופציעתו של ואוט ואן ארט. כשגם הצוות המסייע של גארנט תומאס ואגן ברנאל נחלש בלי רואו, הדרך לקונספירציה על עונש שנועד לסייע ליריביהם הצרפתים היתה קצרה. לבטח הרבה יותר קצרה מהאתגר שציפה היום (חמישי) לרוכבים בקטע ה-18, הראשון באלפים, שכלל שלושה טיפוסים בדרגות הקושי הגבוהות וירידה אל קו הסיום אחרי פסגת הגליבייה. או כמו שרוכבים קולומביאנים קוראים לזה: עוד יום בחיים.

הקטע ה-18 בטור כלל שלושה טיפוסים בדרגות הקושי הגבוהות וירידה אל קו הסיום אחרי פסגת הגליבייה
הקטע ה-18 בטור כלל שלושה טיפוסים בדרגות הקושי הגבוהות וירידה אל קו הסיום אחרי פסגת הגליבייהצילום: GONZALO FUENTES/רויטרס

בזמן שנאירו קינטאנה כבר דוהר לבדו בטיפוס בגליבייה, מזכיר ימים טובים שמהם יש לו מעט מדי בשנים האחרונות בטור, מאחור התפוררה החבורה שכללה את החולצה הצהובה. ברנאל עשה את הצעד הראשון, ואז גם תומאס וטיבו פינו, משאירים מאחור את ז'וליאן אלאפיליפ בטיפוס – רק כדי שהצרפתי ידביק חלק מהם בירידה. שם הוא לא צריך עזרה ולא קונספירציה. רק לברנאל איש מהם לא יכול היה עוד להתקרב. הקולומביאני סיים שביעי בקטע, מקדים את יריביו ב-32 שניות כדי לעלות למקום השני, כשהוא רחוק 1:30 דקות מאלאפיליפ. הפערים בין המוליך לתומאס, קרויסוויק, טיבו פינו ועמנואל בוכמן נותרו ללא שינוי – בין 1:35 ל-2:14 דקות.

חוסר היציבות של קינטאנה הפך אותו עם הזמן ממי שנראה כאלוף טור אפשרי, למי שמסוגל רק לנצח בקטע בטור. כך עשה בשנה שעברה, כך עשה גם השנה. כשבקבוצתו מוביסטאר מודים כי הקולומביאני צפוי לעזוב בסוף העונה, הוא יחצ"ן את עצמו היטב בבריחתו בגליבייה, ואז בירידה אל קו הסיום. עם ניצחונו השמיני בקריירה בקטע של גראנד טור, התקדם קינטאנה למקום השביעי בדרוג – במרחק 3:54 דקות. יותר, אפשר להניח, כבר לא יאפשרו לו לברוח.

מאוכזב נוסף בתחום החולצה הצהובה, רומן בארדה, סיים שני והשתלט על חולצה אחרת – זו של מלך ההרים. מחר יימשכו במקביל שני הקרבות, ביום השני באלפים. כנראה ששוב יהיה לוהט. ועם סיום בפסגה, אלאפיליפ גם לא יוכל להסתמך על ירידה.

אחרי 18 קטעים, ז'וליאן אלאפיליפ ממשיך להוביל את הטור
אחרי 18 קטעים, ז'וליאן אלאפיליפ ממשיך להוביל את הטורצילום: Christophe Ena/אי־פי

צמרת הקטע ה-18 (אמברון – ולואר, 208 ק"מ):

1. נאירו קינטאנה (קולומביה, מוביסטאר) 5:34:15 שעות

2. רומן בארדה (צרפת, AG2R לה מונדיאל) + 1:35 דקות

3. אלכסיי לוצנקו (קזחסטאן, אסטנה) + 2:28 דקות

4. לנארד קאמנה (גרמניה, סאנווב) + 2:58 דקות

5. דמיאנו קארוסו (איטליה, בחריין-מרידה) + 3:00 דקות

צמרת הדרוג המצטבר:

1. ז'וליאן אלאפיליפ (צרפת, דוסוננק-קוויק סטפ) 75:18:49 שעות

2. אגן ברנאל (קולומביה, איניוס) + 1:30 דקות

3. גארנט תומאס (בריטניה, איניוס) + 1:35 דקות

4. סטיבן קרויסוויק (הולנד, יומבו-ויסמה) + 1:47 דקות

5. טיבו פינו (צרפת, גרופאמה) + 1:50 דקות

6. עמנואל בוכמן (גרמניה, בורה-הנסגרוהה) + 2:14 דקות

מלך המאיצים (החולצה הירוקה): פטר סגאן (סלובקיה, בורה-הנסגרוהה)

מלך ההרים (החולצה המנוקדת): רומן בארדה (צרפת, AG2R לה מונדיאל)

הצעיר המצטיין (החולצה הלבנה): אגן ברנאל (קולומביה, איניוס)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ