אמיר ענבר
אמיר ענבר
דן מרטין, במהלך הטור דה פראנס בחודש שעבר
דן מרטין (בלבן), במהלך הטור דה פראנס בחודש שעברצילום: CHRISTIAN HARTMANN/רויטר�
אמיר ענבר
אמיר ענבר

מאז הפך למקצוען ב-2008 ביסס דן מרטין את מעמדו בצמרת רכיבת אופני הכביש. הוא התחרה בקביעות בגראנד טורים, סיים בהם ארבע פעמים בין עשרת הראשונים וניצח בשני קטעים של הטור דה פראנס. בעונת 2020, האירי בן ה-32 יביא את כל הניסיון שצבר לסייקלינג אקדמי הישראלית, בה חתם היום (שישי) במהלך המרשים ביותר של הקבוצה בשוק הרוכבים מאז הקמתה.

"התרשמתי עמוקות מהדרך והחזון של הקבוצה מישראל ואני רוצה להיות חלק מהמשך המסע שלה לגבהים חדשים", אמר מרטין בהודעה שפרסמה הקבוצה, "אני מרגיש שעם האתגר החדש באקדמי, השיא שלי עדיין לפניי". הבעלים סילבן אדאמס אמר: "מדובר ללא ספק בכוכב. אני מקווה ומאמין שעם התמיכה והרוכבים שנעמיד סביבו, מרטין יוביל את אקדמי לניצחונות רבים".

אם יפגין את היכולת שהציג לאורך הקריירה, קיים סיכוי טוב שכך יקרה. הרזומה המרשים של מרטין כולל הישגים רבים. במירוצים חד-יומיים הוא ניצח בין השאר בשני מונומנטים - ליאז'-באסטון-ליאז' ב-2013 והג'ירו של לומברדיה כעבור שנה – לצד הופעות נוספות על הפודיום בליאז' ובפלש ואלון. ב-2013 השיג את ניצחונו הגדול ביותר במירוץ קטעים, כשזכה בטור של קטלוניה. לאורך השנים הגיע גם לפודיום בפריז-ניס, בטור של חבל הבאסקים ובקריטריום דופינה.

גם בגראנד טורים קצר מרטין הצלחה, לרבות ניצחונות בשני קטעים של הטור דה פראנס (2013, 2018) ואחד בוואלטה א'אספניה (2017). יכולות הטיפוס שלו הובילו אותו למקומות גבוהים גם בדרוג המצטבר, לרבות מקומות תשיעי, שישי ושמיני בטור בין 2016 ל-2018 והשביעי בוואלטה ב-2014.

בחודש שעבר הסתפק מרטין במקום ה-18 בטור, לאחר הופעה מאכזבת בפירנאים באלפים. "זה היה מוזר", אמר בסיום, "הגעתי בכושר מצוין, ומסיבה כלשהי זה לא הצליח. היה משהו שחסם אותי וזה היה מתסכל. אני חושב שהקבוצה צריכה לראות מדוע הביצועים לא התממשו". לא ידוע מה חשבה קבוצתו, UAE, ואם היה לכך חלק בהחלטתו לעזוב אותה כעת אחרי שנה בלבד.

לפני UAE רכב מרטין עבור שתי קבוצות בכירות נוספות. בין 2008 ל-2015 היה חלק מסליפסטרים, הידועה כיום כ-EF, ואחר כך רכב במשך שנתיים באטיקס-קוויק סטפ. בעוד קבוצותיו עד היום היו חלק מהדרג הבכיר, וורלדטור, סייקלינג אקדמי מתמודדת כעת על הבכורה בסבב המשני, פרו-קונטיננטל, בתקווה להתחרות בשנה הבאה בטור דה פראנס. עם מרטין, הדרך לניצחונות ואל המירוצים הגדולים ביותר תהיה נוחה יותר.  

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ