אמיר ענבר
אמיר ענבר
ריגוברטו אוראן (במרכז) וחבריו לקבוצת EF. נדרש מעט כדי שעולמך יתהפך
ריגוברטו אוראן (במרכז) וחבריו לקבוצת EF. נדרש מעט כדי שעולמך יתהפךצילום: AFP
אמיר ענבר
אמיר ענבר

ההודעה שפרסמה היום (חמישי) קבוצת EF במהלך הקטע השישי בוואלטה א'אספניה סיפקה מידע מינימלי. "ריגוברטו אוראן ויו קארת'י נטשו את הוואלטה בעקבות התרסקות גדולה בקטע השישי. הם בדרך לבית החולים, שם יעברו בדיקות רפואיות נוספות. עדכונים נוספים יפורסמו בהמשך", נכתב במסר היבש. הדבר היחיד שיכול היה להרטיב אותו הן הדמעות שוודאי רצו אנשי EF להזיל, ואולי גם הזילו. פחות משבוע לתוך המירוץ, תקוותיהם התרסקו יחד עם הרוכבים שלהם.

בימים הראשונים של הוואלטה, התקוות הללו רק גברו. כשהוא מרופד בצוות מסייע איכותי, התייצב אוראן בן ה-32 בצמרת הדרוג. ההופעה הקבוצתית נגד השעון היתה מרשימה, כך גם ביצועיו בקטע השני, בסיועו של חברו לקבוצה יו קארת'י. בדרך אמנם היו תקלות – נפילה בקטע הרביעי שיצרה חתכים בזרועו, קטע חמישי חלש יחסית שהוריד אותו למקום השישי – אבל ב-EF האמינו בסיכוייו להפוך סוף סוף לאלוף גראנד טור. "אוראן יודע שיש לו כאן הזדמנות טובה", אמר השבוע המנהל המקצועי חואן מנואל חראטה, "מצבו ממש טוב, וכך גם המוטיבציה שלו. הקבוצה נהדרת, והרוח בקבוצה ממש נהדרת. כך שאנחנו שואפים למקסימום".

אוראן כבר היה קרוב למקסימום כמה פעמים. הוא נמצא בסביבה זמן מה, כמי שרוכב באירופה מאז אמצע העשור הקודם. קולומביאנים צעירים יותר אף רואים בו כמי שסיפק דחיפה מחודשת לענף במדינה כולו, כשהראה להם שזה אפשרי - שאפשר לעבור ליבשת הישנה ולהצליח בה. פעמיים הוא סיים שני בג'ירו ד'איטליה, פעם אחת בטור דה פראנס. השנה דורג שביעי בצרפת. בספרד שוב חיפש ניצחון, בגראנד טור ה-18 שלו. "אני חושב שזו אחת ההזדמנויות האחרונות עבורו", אמר חראטה. בכל זאת, האגן ברנאלים של העולם עוקפים אותו בסיבוב.

אז ההזדמנות הזו באה, ו-100 קילומטרים לתוך הקטע השישי הלכה בצורה אלימה. התרסקות המונית הותירה שלל רוכבים על הכביש. כשאלו שהיו מסוגלים להמשיך המשיכו, התברר מי לא. אוראן היה אחד מהם. כך גם קארת'י, חברו לקבוצה. עמם פרשו ניקולס רוץ' (סאנווב), שדורג חמישי בפתיחת הקטע, ו-ויקטור דה לה פארטה (CCC), שהחזיק במקום ה-13. תאונה אחת, ארבעה פורשים, שלושה מהם מהצמרת. עד שהסתיים הקטע, התרסק גם טיג'יי ואן גאדרן, עוד רוכב של EF. האמריקאי המשיך לדווש, אך לא ברור באיזה מצב.

ברגע וחצי, התהפך גורלה של קבוצה. ב-199 הקילומטרים שהרכיבו את הקטע כולו, התהפכו דברים נוספים. קטע שני ברציפות הסתיים בניצחון של רוכב מקבוצת הדרג השני בענף, כשחסוס הראדה הספרדי (קופידיס) בורח לדילן טונס במאות המטרים האחרונים כדי לרשום את גדול הישגיו בגראנד טורים, בגיל 29.

טונס, הרוכב הבלגי של בחריין-מרידה, התנחם בנטילת החולצה האדומה מגופו של מיגל אנחל לופס, ששוב איבד אותה אחרי יממה. בשנה בה התחרה לראשונה בטור דה פרנאס וגם ניצח בקטע ראשון בצרפת, רושם טונס בן ה-27 נקודת ציון נוספת בקריירה – הובלה בגראנד טור, כשהוא מקדים ב-38 שניות את דויד דה לה קרוס (איניוס) וב-60 שניות את לופס (אסטנה). מחר, בקטע שלישי ברציפות שיסתיים בטיפוס, כנראה שכל זה שוב ישתנה. כפי שיכולים להעיד אוראן ו-EF, כל כך מעט נדרש כדי שכל עולמך יתהפך.

צמרת הקטע השישי (אונדה-מאס דה לה קוסטה, 199 ק"מ):

1. חסוס הראדה (ספרד, קופידיס) 4:43:55 שעות

2. דילן טונס (בלגיה, בחריין-מרידה) + 7 שניות

3. דוריאן גודון (צרפת, AG2R לה מונדיאל) + 21 שניות

4. רוברט חסינק (הולנד, יומבו-ויסמה) זמן זהה

5. ברונו ארמירייל (צרפת, גרופאמה) + 37 שניות

צמרת הדרוג המצטבר:

1. דילן טונס (בלגיה, בחריין-מרידה) 23:44:00 שעות

2. דויד דה לה קרוס (ספרד, איניוס) + 38 שניות

3. מיגל אנחל לופס (קולומביה, אסטנה) + 60 שניות

4. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, יומבו-ויסמה) + 74 שניות

5. נאירו קינטאנה (קולומביה, מוביסטאר) + 83 שניות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ