אמיר ענבר
אמיר ענבר
פרימוז' רוגליץ' במהלך התחרות, השנה. צריך להילחם גם בהיסטוריה האישית
פרימוז' רוגליץ' במהלך התחרות, השנה. צריך להילחם גם בהיסטוריה האישיתצילום: Alvaro Barrientos/אי־פי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

ביום שאחרי ההתרסקות ההמונית, בוואלטה א'אספניה התחילו בספירת מלאי. לוקה מזגץ' פרש מהמירוץ בגלל פציעותיו, פטריק בווין החליט שראה מספיק ונטש כדי להתרכז באליפות העולם בעוד שבועיים, ובמהלך הקטע ה-15 היום (ראשון) עזבו גם ייספר האנסן ובריאן ואן גות'ם. רוכבים שעדיין מדוושים בספרד הציגו חתכים, חבלות ותפרים. ופרימוז' רוגליץ'? הוא סופר דברים אחרים - ימים, הרים. כל מה שמפריד בינו לבין קו הסיום במדריד בעוד שבוע, וזכייה בגראנד טור ראשון.

אם יש דבר שיכול להדאיג את מוליך הוואלטה כרגע, יותר מכל יריביו, זו ההיסטוריה הפרטית שלו. הרי באותו שלב בג'ירו ד'איטליה לפני פחות מארבעה חודשים הוא היה פייבוריט ברור - וסיים שלישי. אדי אנגלס, המנהל המקצועי של קבוצתו יומבו-ויסמה, מעדיף להתרכז בהיבטים החיוביים של אירועי איטליה. "הדבר החשוב ביותר הוא שבג'ירו הוא הרגיש איך זה להיות במצב כזה - להיות הפייבוריט, ללבוש את חולצת המוביל", אמר, "זה הדבר החשוב, שהיינו כאן בעבר, אבל המצב פה שונה לחלוטין. בג'ירו היינו צריכים לשחק הרבה יותר מסוכן בגלל שלא היתה לנו תמיכה בטיפוסים".

בוואלטה, הצוות המסייע של רוגליץ' חזק יותר. ספ קוס הוא היחיד שרכב לצדו באיטליה והגיע גם לספרד. סטיבן קרויסוויק אמנם נפצע ופרש בתחילת המירוץ, אולם כשבסביבה נמצאים גם רוברט חסינק, ג'ורג' בנט ונילסן פאואלס, רוגליץ' מרופד היטב בהרים; את איכות הריפוד הזה הדגיש היום קוס, שאמנם נשלח קדימה כדי לספק לסלובני תמיכה בעת הצורך, אבל קיבל בטיפוס האחרון אור ירוק להתחרות למען עצמו. בששת הקילומטרים האחרונים טיפס האמריקאי בן ה-24 לבד, מרשה לעצמו אפילו לתת "כיף" לכמה צופים מאות מטרים לסיום בדרך לניצחונו הראשון בקטע בגראנד טור ולהישג נוסף של יומבו-ויסמה בקיץ נהדר. והטוב ביותר, ככל הנראה, עוד לפני הקבוצה ההולנדית.

כי לא משנה כמה חבריו לקבוצה עבדו למענו בקטע, כמה מעצמם השקיע בהכתבת קצב, בטיפוס האחרון רוגליץ' היה צריך לעשות זאת לבד. או יותר נכון, עם המעטים שהצליחו לעמוד בקצב שלו ושל אלחנדרו ולוורדה, סגנו בדרוג המצטבר. הקצב שהכתיבו השניים ריסק את נאירו קינטאנה, ריסק את מיגל אנחל לופס, ריסק גם את טאדיי פוגאצ'אר. צמד המובילים חצה יחד את קו הסיום, משמר את הפער ביניהם: 2:25 דקות לרוגליץ', שמחק מהרשימה שלו עוד יום ועוד ארבעה הרים.

ולוורדה, מצדו, מחק כנראה את קינטאנה כיריב על הובלת מוביסטאר בגראנד טור האחרון של הקולומביאני בקבוצה. קינטאנה סיים מעל דקה וחצי אחרי שני המובילים, וכעת רחוק 5:09 דקות מרוגליץ'. פוגאצ'אר סופר 3:42 דקות מהחולצה האדומה ולופס 3:59 דקות. הם עוד בתמונה, בקושי. כי ככל שמתקדם הוואלטה, התמונה הזו מתמלאת באדום שלובש רוגליץ', ובחולצות הצהובות של חבריו לקבוצה.

צמרת הקטע ה-15 (טינאו-סנטואריו דל אסבו, 154.4 ק"מ):

1. ספ קוס (ארה"ב, יומבו-ויסמה) 4:19:04 שעות

2. רובן גריירו (פורטוגל, קטושה-אלפסין) + 39 שניות

3. טאו גייגן הארט (בריטניה, איניוס) + 40 שניות

4. אוסקר רודריגס (ספרד, יוסקדי באסק קאנטרי-מוריאס) + 53 שניות

5. מארק פאדון (אוקראינה, בחריין-מרידה) + 1:49 דקות

צמרת הדרוג המצטבר:

1. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, יומבו-ויסמה) 58:10:32 שעות

2. אלחנדרו ולוורדה (ספרד, מוביסטאר) + 2:25 דקות

3. טאדיי פוגאצ'אר (סלובניה, UAE טים) + 3:42 דקות

4. מיגל אנחל לופס (קולומביה, אסטנה) + 3:59 דקות

5. נאירו קינטאנה (קולומביה, מוביסטאר) + 5:09 דקות

צ'ימולאי שוב בצמרת בבריטניה

סייקלינג אקדמי ממשיכה להשאיר את חותמה בטור של בריטניה, כשהיום סיים דוידה צ'ימולאי רביעי בקטע השני. מתאו טרנטין, איטלקי נוסף, ניצח בקטע. צ'ימולאי, שבקטע הפתיחה אתמול דורג שני, נמצא במקום השני בדרוג המצטבר, מרחק 11 שניות מהמוביל טרנטין. ניקי סורנסן, המנהל המקצועי של סייקלינג אקדמי, החמיא בסיום לעומר גולדשטיין, מהרוכבים המסייעים של צ'ימולאי, שדורג 60 בקטע: "הוא היה שם, הוא משך, הוא סגר, והוא הראה שיש כבר הווה לרכיבה בישראל ולא רק עתיד".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ