"יהיה ישראלי בטור דה פראנס": קבוצת האופניים הישראלית הציגה את נבחרת הרוכבים

קבוצת האופניים שתיקרא מהיום ישראל סטארט אפ ניישן ערכה מסיבת עיתונאים בה הכריזה רשמית על השתתפותה בסבב העולמי, לרבות הטור דה פראנס. בקבוצה יהיו 4 ישראלים, אחד מתוכם ייבחר להתחרות בטור ויהפוך לישראלי הראשון בתחרות היוקרתית

איתמר קציר - צרובה
איתמר קציר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן במסיבת העיתונאים, היום
קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן במסיבת העיתונאים, היוםצילום: נועה ארנון / סייקל

קבוצת האופניים הישראלית, סייקלינג אקדמי, ערכה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לקראת השתתפותה של הקבוצה בסבב העולמי, לרבות הטור דה פראנס. במסיבת העיתונאים נחשף שמה החדש של הקבוצה שתתחרה בסבב: ישראל סטארט אפ ניישן. הארגון שפועל לקידום חברות היי-טק ישראליות בעולם לקח את חסותו על הקבוצה שתיקרא בשמו. 

פרט לשם החדש, במסיבת העיתונאים הציגה הקבוצה את 30 הרוכבים המגיעים מ-16 מדינות, מתוכם ארבעה ישראלים: גיא שגיב, גיא ניב (שהתחרו בג'ירו), עומר גולדשטיין ואיתמר איינהורן - שמהם ייבחר אחד להרכב הסופי שיישלח לטור, ויהיה הישראלי הראשון בהיסטוריה שיתחרה במרוץ היוקרתי בעולם.

"יש לנו קבוצה נהדרת, רוכבים שהוכיחו את עצמם כווינרים", אמר סילבן אדמס, בעלי הקבוצה, "אין סיבה שההצלחה שלהם לא תמשיך. גיא שגיב הוא כנראה הכי קשוח בקבוצה, קשוח ברמה ישראלית. הוא עבר כמה דברים קשים אבל הוא התגבר על הכל. החבר'ה האלה רוכבים שש שעות רצוף על האופניים ואם הם נופלים הם חייבים לקום, מדממים ולהמשיך ולהגיע למטרה שלהם. הישראלים הם פה בזכות ולא בחסד, זה לא אפליה מתקנת, הם הרוויחו את המקום שלהם אצלנו."

קבוצת סייקלינג אקדמי. במירוץ היוקרתי בעולם לשלוש השנים הבאותצילום: נועה ארנון

"הטור דה פראנס כל כך גדול שהוא לפעמים מאפיל על שתי התחרויות האחרות", הוסיף אדמס, "אבל לא עבור חובבי אופניים אמיתיים. אנחנו נצטרך להעריך את היכולות שלנו, רוכבים שבדרך כלל רוכבים בג'ירו לא מתחרים בטור דה פראנס בגלל שזו תקופה קצרה מידי להתאוששות. קשה להתחרות בשניהם ברציפות, נצטרך לחלק את הכוחות ולפתח אסטרטגיה כדי לוודא שנוכל להתחרות בכל שלושת התחרויות הגדולות".

בתגובה לשאלת "ספורט הארץ" ענה אדמס: "יהיה לנו ישראלי בטור דה פראנס. למה? כי זה היסטורי וזו תהיה הפעם הראשונה שישראלי יתחרה במירוץ החשוב ביותר בעולם. מלבד זה אנחנו לא מחויבים למשהו אחר, זו מטרה שיהיה ישראלי בכל גראנד טור במהלך השנה, אבל כמו ששנינו הזכרנו אנחנו צריכים לפצל את הכוחות שלנו. אנחנו לא יכולים לשרוף את הרוכבים, הם יהיו חייבים לזכות במקום שלהם בקבוצה. שני הרוכבים (גיא שגיב וגיא ניב) הרוויחו את המקום שלהם בגראנד טור הראשון הג׳ירו. מישהו יירכב בטור דה פראנס, כי שריינו לזה מקום".

"אני חושב שהשנה הזו היא לא רק סביב מי יהיה הישראלי הראשון בטור דה פראנס", אמר הרוכב הישראלי, גיא ניב, "יש לנו הרבה אתגרים שמחכים לנו. כשהייתי בן 13 ב-2007 נסעתי לטיול בר מצווה לראות את הטור דה פראנס וזה יהיה דבר גדול אם אני אצליח לסגור מעגל ולהגיע לשם כרוכב".

סילבן אדמס."זו מטרה שיהיה ישראלי בכל גראנד טור"צילום: רועי קאפח

"אני לא אשקר, יש לי עור ברווז, אני מתרגש", אמר גיא שגיב, "אני מצפה לעונה הזו ועשיתי עבודה רבה לקראתה. הטור דה פראנס יהיה בוודאות דבר גדול, אני אנסה להגיע לשם. יש לי חששות, זה יהיה אתגר מנטלי ולא רק פיזי, אבל אני מוכן למשימה הזו".

"המטרה תהיה לתמוך בקבוצה הכי הרבה שאפשר ובתקווה לנצח מירוצים", אמר דן מרטין, הרוכב המוביל של הקבוצה, "לכן החלטתי להצטרף לישראל סטארט אם ניישן - אחרי שדיברתי קודם עם צ׳ל ואחרי זה סילבן ופאולו, זו היתה האמונה הזאת בעצמי, הביטחון ביכולות שלי להתקדם עוד ולהישאר ברמה הגבוה ולחזור לרמה שהייתי בה בה עונות הקודמות. הרגשתי שזה יכול לתת לנו כרוכבים את הפלטפורמה הכי טובה למקסם את היכולות שלנו. זו הסיבה שאני פה - הדרך שהקבוצה הזאת ניגשת למירוצים זה להוציא את המיטב מעצמנו כרוכבים, דרך העבודה כקבוצה. אני בטוח שאנחנו יכולים לעשות את זה".

"כמו הרבה רוכבים שהיו בקבוצה הזאת בשנים האחרונות הישראלים עשו צעדים קדימה", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה, צ'ל קרלסטרום, "וזה היה מסע נפלא. זה יקרה גם ב-2020, וראינו שיש לנו שני בחורים שהיו מסוגלים לסיים גראנד טור, אז במובן הזה אנחנו יודעים שזה אפשרי ואנחנו מאמינים שעומר ואיתמר גם ילכו בעקבותיהם. אני בטוח שזה ייתכן שיהיה לנו ישראלי בכל גראנד טור. עוד לא השגנו את זה אבל יש לנו אמביציה להיות מסוגלים להשיג פודיום לישראלי בעתיד".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ