עם דגש על ה"וירוס הסיני": הוועד האולימפי פרסם הנחיות בריאותיות למשלחת

בין הדגשים שניתנו לספורטאים ולמאמנים נמצא נושא מניעת זיהומים בדרכי הנשימה, כמו גם שיפור איכות השינה והימנעות מפגיעות חום

איתמר קציר
איתמר קציר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אנשים בטוקיו, השבוע
אנשים בטוקיו, השבועצילום: Koji Sasahara/אי־פי
איתמר קציר
איתמר קציר

כחצי שנה לפני המשחקים האולימפיים, הוועד האולימפי הישראלי פרסם הנחיות בריאותיות ופיזיולוגיות לחברי המשלחת האולימפית לטוקיו 2020. במרכז ההמלצות ניתן דגש מיוחד למניעת זיהומים בדרכי הנשימה, בעקבות ריבוי מקרי השפעת וה"וירוס הסיני" שעשויים לסכן את בריאות הספורטאים.

ההמלצות וההנחיות שנשלחו לספורטאים, למאמנות ולמאמנים עוסקות בארבעה תחומים: שיפור איכות השינה, התנהגות בטיסות ממושכות והתמודדות עם ג'ט-לג, מניעת זיהומים במערכת הנשימה ובמערכת העיכול, והימנעות מפגיעות חום. בהמלצות מצוין כי טיסות מרובות ושהייה בחללים סגורים למשך שעות רבות, חשיפה לתנאי אקלים שונים ושינויים בשעון הביולוגי, עלולים להגביר את הסיכון לחלות.

בדברי הפתיחה שצורפו להנחיות כתבו פרופסור גל דובנוב-רז, יו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל, ומולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל, כי "תפקוד מיטבי באימונים ובתחרויות מצריך מכלול גורמים שיפעלו בצורה הטובה ביותר. ידוע שכל סנטימטר, כל חלקיק שנייה או נקודה וכל תנועה שאינה במקום עשויים להיות ההבדל בין הישג מוצלח לבין החמצה בתחרות.

"אין ספק שאימון טוב הוא הבסיס להתקדמות ולשיפור, נוסף לתזונה נכונה, לשתייה מספקת ולהכנה מנטלית נאותה. עם זאת, ישנם תחומים חשובים נוספים שמשפיעים על תפקודו של הספורטאי במהלך היממה - במנוחה, באימון ובתחרות. על כל אחת ואחד מכם לבדוק אילו מהתחומים הבאים רלוונטיים עבורכם במיוחד, ואילו מהפעולות המוצעות אכן עוזרות לכם, ומקווים שיישום ההמלצות וההנחיות הבאות יתרמו לכם לתפקוד טוב יותר".

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ