"מופלים לרעה": בשל מצב התחלואה, באירופה לא מקבלים את הרוכבים הישראלים

הרוכבים הישראלים לא יכולים להצטרף לעונת הבכורה של הקבוצה בדרג הבכיר משום שהאיחוד האירופי אוסר כניסה של תושבי ישראל. "אני מצפה שמשרד החוץ יירתם ויעזור", אמר רוני בר און, מבעלי הקבוצה

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
גיא שגיב. הוא נשאר באירופה אבל חבריו תקועים בישראל
גיא שגיב. הוא נשאר באירופה אבל חבריו תקועים בישראלצילום: ניר קידר

עונת מירוצי הכביש באופניים, שהופסקה בחודש מארס בעקבות מגפת הקורונה, עומדת להתחדש בעוד מספר ימים. הדבר יאפשר לקבוצת "ישראל סטארט-אפ ניישן" להמשיך את עונת הבכורה שלה בדרג הבכיר, אלא שבפני רוכביה הישראלים מוצב עתה מכשול: משום שישראל נמצאת ברשימת המדינות האדומות שכניסת תושביהן למדינות האיחוד האירופי אסורה, רוכביה הישראליים אינם יכולים לנסוע לאירופה.

"עברתי כבר כמה בדיקות קורונה ואני בריא לחלוטין, אבל כישראלי נמנע ממני לקבל את ההזדמנות של חברי קבוצתי הלא ישראלים", סיפר עומר גולדשטיין, רוכב סטארט-אפ ניישן, בהודעה שפרסמה הקבוצה, "אני מודאג שזה ישפיע על ההכנות שלנו ומרגיש שזו סיטואציה מאוד לא הוגנת. זה מתסכל מאוד ומדאיג מאוד".

בזמן שגיא שגיב נותר באירופה בחודשים האחרונים, ולפיכך יוכל להגיע למחנה האימונים הקבוצתי שיתחיל מחר באנדורה, שאר הישראלים של הקבוצה שוהים בארץ ומסתפקים במחנה אימון בצפון. לפי הודעת הקבוצה, גולדשטיין וגיא ניב ניסו לעלות לפני כמה ימים על טיסה מספרד ומשם לאנדורה, אך סורבו. גם הישראלים מקבוצת הפיתוח של סטארט-אפ ניישן, ישראל סייקלינג אקדמי, תקועים בארץ ואינם יכולים לצאת למירוץ דוקולה מזובזה שייפתח בפולין ביום רביעי הבא. ב-23 ביולי אמורה גם הקבוצה הבכירה לחזור לתחרויות, בסיביו שברומניה.

גיא שגיב (במרכז) וגיא ניב (שמאל)

בקבוצה ציינו כי בניסיון לפתור את הבעיה, הם פנו למשרד הספורט ולשגרירות ספרד בישראל. "הישראלים שלנו נקלעו לסיטואציה מאוד לא נוחה", אמר רוני בר און, מבעלי הקבוצה, "הם למעשה מופלים לרעה בהשוואה לרוכבים הבינלאומיים. אני מודאג שאם זה יימשך, ההכנות שלהם ייפגעו קשות. אני מצפה שמשרד החוץ יירתם ויעזור".

בעקבות השהיית העונה לכארבעה חודשים בעקבות המגפה, אמורה שאריתה להיות צפופה מאוד. בין תחילת אוגוסט לסוף אוקטובר יתקיימו שלל מירוצים גדולים – מילאנו-סן רמו, קריטריום דופינה, טירנו אדריאטיקו, פלש ואלון, ליאז'-באסטון-ליאז', אמסטל גולד, הטור של פלנדריה, פריז-רובה והטור של לומברדיה, בין השאר – לצד שלושת הגראנד טורים. הטור דה פראנס יחל ב-29 באוגוסט, הג'ירו ד'איטליה ב-3 באוקטובר והוואלטה א'אספניה ב-20 באוקטובר. הישראלים של סטארט-אפ ניישן מתמודדים בין השאר על המקומות במירוצי הענק הללו. "זו לא סיטואציה נעימה", הודה ניב, "אבל גם לא סוף העונה. אהיה מוכן לטור דה פראנס במידה שאיבחר על ידי הקבוצה".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ