טור דה פראנס: הקבוצה והרוח שקרעו לגזרים את כל התוכניות

הקצב שהכתיבה בורה-הנסגרוהה ורוחות צד הפכו את הקטע השביעי למסע הישרדות. בעוד ואוט ואן ארט האדיר חוגג ניצחון שני בקטע השנה, פוגצ'אר הידרדר מהמקום השלישי ל-16. גם לאנדה ופורט איבדו זמן בהתמודדות על החולצה הצהובה. הופסטטר סיים שביעי, מקום 99 לגיא ניב

אמיר ענבר
אמיר ענבר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ואוט ואן ארט בדרך לניצחון, היום בקטע השביעי
אמיר ענבר
אמיר ענבר

למרות שמסלול הטור דה פראנס השנה הוא הררי מאוד, קטעי הטיפוסים שהתקיימו עד כה חסרו יוזמות שיגררו פתיחת פערים משמעותיים בין השואפים לניצחון במירוץ. היכן שנכשלו תנאי השטח הצליחו היום (שישי) גורמים אחרים: הרוח, וגם הרוח האנושית. אלו שיחקו לרעתם של טאדיי פוגצ'אר, מיקל לאנדה וריצ'י פורט.

הקטע השביעי סומן כיומם של הספרינטרים, בהנחה שישרדו את הטיפוסים הלא קשים בחלקו הראשון ויגיעו לחלק המישורי בסיומו. מה שהם לא שרדו זה את היוזמה של בורה-הנסגרוהה. הקבוצה הגרמנית, שעובדת למען פטר סגאן בהתמודדות על עוד חולצה ירוקה ובשביל עמנואל בוכמן במאבק על מקום טוב בדירוג המצטבר, הכתיבה מהפתיחה קצב רצחני שהותיר מאחור בזה אחר זה את הספרינטרים, וגנז מוקדם את שאיפות הניצחון שלהם. לסם בנט נגרם נזק כפול: בעוד בנט מדווש מאחור, סגאן קטף מקדימה 17 נקודות במיאוץ הביניים כדי לעקוף את האירי ולחזור לראשות הדירוג שהפך לשלו בשנים האחרונות, מלך המאיצים.

בהמשך הגיע תורו של מלך אחר לבצע את המהלך שלו, אבל אחרי כ-50 קילומטר של פריצת סולו אופיינית מצד תומאס דה גנט בחזית, הדביקה אותו הדבוקה. ואז, הרוח הדביקה את כולם. משבי רוחות צד פיצלו את הדבוקה והסיגו לאחור את פוגצ'אר, לאנדה, פורט. ריצ'רד קרפאס, מספר 2 של אגן ברנאל בקבוצת איניוס, סבל מבעיה באופניים. שינוי הכיוון של הרוח, שהפכה לגבית, צמצם עוד יותר את הסיכוי שלהם לסגור את הפיגור מהדבוקה הגדולה. השלכות הקטע הזה ימשיכו ללוות אותם עוד זמן מה, לפחות עד פריז.

פטר סגאן עם החולצה הירוקה, הערבצילום: BENOIT TESSIER/רויטרס

עבור ואוט ואן ארט, לעומת זאת, התאונה הקשה בטור בשנה שעברה הולכת והופכת לזיכרון רחוק. כשסיום הקטע השביעי הפך לספרינט בין רוכבים שרובם אינם מאיצים טהורים, הרגליים של הבלגי שוב התגלו כחזקות ביותר; כמו בסטראדה ביאנקה, מילאנו-סן רמו והקטע הראשון בקריטריום דופינה באוגוסט. כמו בקטע החמישי בטור השנה. יחד עם הצלחותיו בצרפת אשתקד, ואן ארט סופר כבר ארבעה ניצחונות בקטעי טור בקריירה, מתוך 18 בלבד שהשלים עד כה. אפשר לקרוא לו כרגע הרוכב הטוב בעולם. רוכב אחר שכונה כך פעמים רבות בשנים האחרונות דווקא סיים את היום עם אכזבה. אחרי המאמץ שהושקע בתחילת הקטע, סגאן הסתפק במקום ה-13. אחר כך סיפר שנפלה לו השרשרת. לפחות הוא חזר ללבוש ירוק.

מוביל המירוץ, אדם ייטס, שמר על החולצה הצהובה ועל יתרון שלוש שניות על פני פרימוז' רוגליץ'. אגן ברנאל, טום דומולן, נאירו קינטאנה וטיבו פינו היו בין הרוכבים הבולטים האחרים שלא ניזוקו מאירועי הקטע המטורף. לעומתם, פוגצ'אר סיים 1:28 דקות אחרי ואן ארט וירד מהמקום השלישי ל-16. לאנדה ופורט איבדו 1:34 דקות, וקרפאס מעל שתי דקות. וזה עוד לפני ההגעה אל הפירנאים מחר.

בישראל סטארט-אפ ניישן בנו על השתתפות של אנדרה גרייפל בספרינט המוני לקו הסיום. לנוכח העובדה שהגרמני נותר מאחור בשלב מוקדם, הם קיבלו את הספרינט הזה מהוגו הופססטר – שסיים שביעי והוסיף עוד תוצאה טובה למאגר שלו. זאת, אחרי שהתרסק במהלך הקטע. גיא ניב צלח את הקטע כשסיים במקום ה-99. בדירוג המצטבר הוא עלה למקום ה-101.

דירוג הקטע השביעי (מיו-לאבור, 168 ק"מ):

1. ואוט ואן ארט (בלגיה, יומבו ויסמה) 3:32:03 שעות
2. אדוולד בואסון האגן (נורווגיה, NTT פרו סייקלינג) זמן זהה
3. בריאן קוקאר (צרפת, B&B הוטלס) זמן זהה
4. כריסטוף לאפורט (צרפת, קופידיס) זמן זהה
5. יאספר סטויבן (בלגיה, טרק-סגאפרדו) זמן זהה

דירוג מצטבר (החולצה הצהובה):

1. אדם ייטס (בריטניה, מיצ'לטון-סקוט) 30:36:00 שעות
2. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, יומבו ויסמה) + 3 שניות
3. גיום מרטן (צרפת, קופידיס) + 9 שניות
4. אגן ברנאל (קולומביה, איניוס) + 13 שניות
5. טום דומולן (הולנד, יומבו ויסמה) + 13 שניות

מלך המאיצים (החולצה הירוקה): פטר סגאן (סלובקיה, בורה-הנסגרוהה)

מלך ההרים (החולצה המנוקדת): בנואה קונפרואה (צרפת, AG2R)

היום של ישראל סטארט-אפ ניישן:

שלושת המדורגים הבכירים בקטע: הוגו הופסטטר (7), קריסטס ניילנדס (65), נילס פוליט (66)

שלושת הבכירים בדירוג המצטבר: בן הרמנס (60), דן מרטין (61), קריסטס ניילנדס (67)

גיא ניב: מקום 99 בקטע השביעי, מקום 101 בדירוג המצטבר

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ