מחשיכים מסכים, ממלאים איצטדיונים

כיצד רשתות הטלוויזיה בארצות הברית מעודדות אוהדים מקומיים להגיע למשחקי ה-NFL, ומי נפגע מכך?

עוזי דן
עוזי דן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עוזי דן
עוזי דן

למה בדיוק מתכוונים כשאומרים "בלקאאוט" לגבי שידור משחק פוטבול בארצות הברית?
חיים, תל אביב

כדי לעזור למלא יציעים, אסור לרשת טלוויזיה לשדר משחק אם היא נקלטת בטווח של 75 מייל (כ־120 קילומטר) מאיצטדיון של קבוצה, אלא אם כל הכרטיסים נמכרו 72 שעות לפני המשחק או שמדובר במשחק חוץ. למשל, בולטימור מרוחקת מוושינגטון 30 מייל, כך שמשחק של הרייבנס בבירה או של הרדסקינס בבולטימור ישודר רק בעיר של הקבוצה המתארחת. לעתים, כשרוב הכרטיסים נמכרו 72 שעות לפני המשחק או קרוב לדד־ליין, קבוצה יכולה לבקש ארכה. לפעמים נותרים מאות כרטיסים, ואז רשת השידור קונה ומחלקת אותם כ"צדקה" כדי שתוכל לשדר את המשחק.

המטרה היא כמובן לעודד אוהדים מקומיים להגיע למשחק, שכן אם האיצטדיון אינו מלא הם לא יוכלו לראותו בטלוויזיה. התפוסה הממוצעת ב־NFL אכן גבוהה, כ־95%, אלא שבשיטה טמונים גם חסרונות. כאשר יש קבוצה שבאופן קבוע לא ממלאת את האיצטדיון, משחקיה לא משודרים בעיר שלה - דבר שפוגם באהדה ויוצר מעגל שפוגע במועדון כספית ומורלית. הדוגמה הטובה ביותר היא לוס אנג'לס ראמס, ששיחקה בעיר המלאכים עד 1995 ועזבה לא מעט בגלל הסיבה הזאת.

לשאלות ולהערות: uzidann@haaretz.co.il

קבוצה שבאופן קבוע לא ממלאת את מגרשה, משחקיה לא משודרים בעיר שלהצילום: אי–פי

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ