ריאל מדריד, ברצלונה וליברפול הן כבר לא האימפריות הגדולות של הכדורגל

בשוק שמגלגל שבעה מיליארד דולר בשנה, קבלת חסות מנייקי, אדידס או פומה יכולה להכריע לעתים גם את זהות האלופה. כך, בעוד שחקנים כמו ניימאר או מועדונים מהטופ האירופי נהנים מהכנסות גדולות וממאבק על שירותם, מועדונים קטנים יותר נאלצים להישאר מאחור

ראהים סטרלינג חוגג במדי הסיטי. לא מסי, אך יקבל כמאה מיליון ליש"ט
ראהים סטרלינג חוגג במדי הסיטי. לא מסי, אך יקבל כמאה מיליון ליש"טצילום: Dave Thompson/אי־פי
עוזי דן
עוזי דן
עוזי דן
עוזי דן

כאשר יוהאן קרויף, כדורגלן העל הראשון שגם היה חתום אצל חברת הלבשה, עלה לגמר העולמי של 1974 התעוררה סערה. בעוד ההולנדים שיחקו עם אדידס, ולכן היו שלושה פסים על חולצתם, קרויף היה חתום אצל היריבה הגדולה פומה. הפתרון שלו: במדיו נראו רק שני פסים.

בשנים האחרונות נדמה שעולם הכדורגל מסתובב לא פחות סביב המותגים, החולצות והנעליים, מאשר סביב הכדור עצמו. הכסף שיש בשוק הביגוד הוא עצום, מכירת חולצות ונעליים הפכה להכנסה משמעותית אצל הקבוצות, כך גם חסותן של חברות ההלבשה השונות. הן עצמן מרוויחות מכך מאות מיליוני דולרים בשנה, בשוק ששוויו מוערך במיליארדים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ