הכוכב החדש של באיירן מינכן זה אתם

מועדון הכדורגל הגרמני הבטיח צפייה ישירה ב"החתמת הכוכב החדש" בתמורה ללחיצת לייק. הגולשים זעמו לאחר שהוצגה תמונתם לצד הכיתוב "אתה הכוכב שלנו"

תמיר כהן
תמיר כהן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תמיר כהן
תמיר כהן

כל מנהל עמוד פיסבוק של ארגון ציבורי או מסחרי יודע שהגבול בין הפידבק החיובי מהגולשים לבין הודעות נאצה ולחיצה על Unlike הוא דק מאוד. מועדון הכדורגל של באיירן מינכן למד זאת על בשרו במהלך סוף השבוע האחרון, אחרי שניסיון להגדיל את תפוצת האפליקציה והלייקים עורר את זעמם של הגולשים. מהלך שהתברר כשער עצמי עבור הבווארים.

ביום חמישי נכתב בעמוד הפייסבוק של אלופת גרמניה כי "מועדון באיירן מינכן מחתים שחקן התקפה חדש. לחצו לצפייה במסיבת העיתונאים בשידור חי". הלינק המצורף הפנה לעמוד בו הגולש היה חייב ללחוץ לייק ולאפשר לפייסבוק גישה לפרטיו האישיים, אחרי המתנה של כמה שניות תחת הכותרת "הכוכב החדש של באיירן מינכן" הופיעה התמונה של הגולש עצמו, תחת הכיתוב המתחנף "אתה הכוכב שלנו".

לצד התמונה נכתב מטעם המועדון: "אוהדים יקרים, בוודאי שמתם לב שלא החתמנו שחקן חדש. האפליקציה הזאת נועדה כדי להראות כמה האוהדים שלנו חשובים למועדון. כל אוהד באיירן הוא 'החתמה חדשה יוצאת מהכלל' השחקן ה-12!".

"אתה הכוכב שלנו", האפליקציה בעמוד הפייסבוק של באיירן מינכן

המהלך הביא עימו מאות תגובות נזעמות מגולשים שיצאו נגד הניצול הציני של המועדון כדי לאסוף עוד כמה לייקים לעמוד שמונה כ-2,800,000 גולשים. רק שלוש שעות עברו והמועדון נבהל מתגובות המחאה ומיהר להוציא הודעת הבהרה/התנצלות: "סליחה אוהדים יקרים, כפי שאנו רואים ממספר רב של תגובות, אתם מאוד נרגזים מהמהלך שלנו היום. לא התכוונו לאכזב אתכם עם האפליקציה החדשה שלנו, להיפך, רצינו להמחיש באמצעות המהלך הזה כמה אתם חשובים לנו...".

האירועים בדף הפייסבוק של באיירן בסוף השבוע מצטרפים לפרסום של העיתון הגרמני TZ כי המועדון הזהיר את שחקניו שלא לפרסם תמונות או מידע על הקבוצה בפייסבוק או בטוויטר. האזהרה הגיע לאחר דברי תלונה נגד החלטת המועדון לשלוח אותו לשחק במדי קבוצת המילואים, ואחרי שהקשר האוקראיני אנטולי טימושצ'וק העלה לרשת תמונה מחדר ההלבשה לפני משחק.

"השחקנים יודעים שהם חייבים להפסיק עם זה. זה מטופש ולא מקצועי", אמר מאמן באיירן יופ היינקס ל"בילד" ביום חמישי, אותו היום בו השיק המועדון את האפליקציה בעמוד הפייסבוק שלו. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ