שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עוזי דן
עוזי דן
והכל נמצא בענן? בנזמה, רונאלדו ופפה חוגגים את ההתקדמות הטכנולוגיתצילום: אי־פי
עוזי דן
עוזי דן

בעולם המודרני, התקשורת בין מועדון ספורט לאוהדיו אינה תלויה עוד בצפייה במשחק, אם באיצטדיון או אם מול הטלוויזיה. הרשתות החברתיות והמדיה האלקטורנית אמנם פרצו אינספור גבולות, אך אין בכך כבר בגדר חידוש. למרות טוויטר, ווטסאפ ופייסבוק, עדיין יש מקום לשיפור.

בריאל מדריד, שסופרת (בצורה בעייתית, כמו רוב המועדונים הגדולים בעולם) כ-450 מיליון אוהדים ברחבי תבל, הלכו צעד קדימה. אלופת אירופה יצרה קשר עם מיקרוסופט, וביקשה לאמץ את הטכנולגיה הייחודית לקשר עם האוהדים שפיתחה החברה. "מה שהיה חסר לנו זה לא רק קשר עם האוהדים בכל העולם, אלא לדעת עליהם וללמוד מהם", אמר מנכ"ל ריאל, חוסה אנחל סאנצ'ס.

האפליקציה - שפותחה בחלקה בישראל - מהווה למעשה שילוב של פלטפורמות Office 365 וענן מידע, שבו נשמרת כל האינטראקציה עם הקהל. כך, כל "צ'ק אין" בפייסבוק של אוהד בבואו לסנטיאגו ברנבאו, כניסה לאתר הקבוצה, עדכון פרופיל בצ'ט האוהדים, או רכישה מקוונת של מרצ'נדייז, מתועדים, נשמרים, ומנותחים לטובת הקשר עם הקבוצה - ולטובת הגדלת הרווחים, כמובן.

בתמורה למידע יקר הערך, תינתן לאוהדים גישה לתוכן ייחודי כגון חיפוש סרטוני וידאו פרטניים, ניתוח סטטיסטי ויצירת קשר עם אוהדים נוספים. "אנחנו רוצים לדעת יותר ולהבין כך מי האוהדים שלנו, איפה הם, מה אנחנו יכולים לתת להם ומה הם רוצים מאתנו", הכריז סאנצ'ס. האפליקציה תהיה זמינה לטלפונים חכמים ולטאבלטים (אנדוראיד, iOS ו-ווינדוס) בסוף החודש.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ