כך סולקה ישראל מהים התיכון במוזיאון הים התיכון - טיולים - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כך סולקה ישראל מהים התיכון במוזיאון הים התיכון

לכתבה
הקובייה השחורה של מוזיאון הים התיכון בנמל מרסיי, ליד מצודת סן ז'אן. היחס בישראל בין גודל האוכלוסייה לאורך רצועת החוף הוא הגבוה בארצות הים התיכון משה גלעד

המוזיאון לתרבויות הים התיכון במרסיי (MUCEM), ראשון מסוגו בעולם, הזניק את התיירות בעיר הצרפתית. הוא סוקר את ההיסטוריה באזור, בין השאר דרך ערי־נמל כאתונה, גנואה, איסטנבול, אלג'יר ותוניס – אך מתעלם לחלוטין מארץ ישראל. ביקשנו ממנהליו הסבר ולא נענינו

80תגובות

"המבט שלנו פונה דרומה — אנחנו מסתכלים לכיוון אפריקה, לאלג'יריה, כדי לא לראות את פריז", אומר אלכסנדר סורנטינו ומחייך. סורנטינו נולד במרסיי. כיום הוא אחד ממנהלי פרויקט "יורו־מדיטרנה", העוסק בחיבור המחודש והמורכב בין העיר לים. "פתיחת העיר לים" הוא הביטוי השגור ביותר. בדיוק כמו בעיר התאומה חיפה — הנמל המסחרי הוותיק של מרסיי חוצץ בין העיר לים, אלא שבניגוד לחיפה, עיקר הפעילות של הנמל במרסיי הועברה כבר מזמן צפונה, מחוץ לעיר. רק ספינות הקרוזים עדיין עוגנות קרוב למרכז. נמל הדייגים שממשיך לפעול במרכז העיר הוא קטן יחסית. הרציפים הארוכים, מחסני הענק והמבנים המסחריים הישנים משוועים לחידוש. יותר ממיליארד...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

מה קראתם השבוע? הירשמו עכשיו לדיוור הארץ ספרים

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות