אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פחד אמיתי: רכבות ההרים המטורפות בעולם

לא טיולים רומנטיים על גדות נהר ולא אטרקציות מתויירות, ביקור באחת מרכבות ההרים המפחידות בעולם יחזיר אתכם הביתה עם הרבה חוויות חדשות

תגובות

בתחילת כל קיץ מציגים פארקי השעשועים הגדולים בעולם את רכבות ההרים החדישות והמתוחכמות. מדי  שנה הם מתחרים בינהם על התואר: הגבוהה ביותר, המהירה ביותר, התלולה ביותר, המשוגעת ביותר. בשבוע שעבר הציג פארק השעשועים סיקס פלאג "Great America", הסמוך לשיקגו, רכבת הרים חדשה ומרשימה בשם "גוליית", ששוברת שלושה שיאי גינס. מבקרים אמיצים שיהיו מוכנים לעלות על הרכבת יגיעו בקרון עץ למהירות של 116 קמ"ש, יפלו מגובה של 55 מטרים בזווית של 85 מעלות. אם זה לא מספיק לחוויה, אפשר להוסיף לנסיעה גם שתי נפילות במהופך וכניסה למערה תת קרקעית. בהחלט שובר את כל השיאים.

» פארקי השעשועים הטובים בעולם
» המסעדות המוזרות ביותר בעולם
» הצצה לרכיבת העירום העולמית בלונדון

לצד האימה שמספקת "גוליית", יש מספר לא מבוטל של רכבות הרים מטילות אימה ברחבי העולם. מחפשים לחזור עם בחילה מהטיול הבא? הכתבה הבאה בשבילכם.

רכבות הרים מתחלקות לשני סוגים: העשויות עץ והעשויות פלדה. בעוד רכבות הרים מעץ מגיעות לשיאים נמוכים יותר בגבהים ובמהירויות, ברכבות הרים מפלדה השמיים הם הגבול. פשוט כמשמעו. נכון ל-2014 רכבת ההרים הגבוהה ביותר בעולם, כשמהירותה ממוקמת במקום השני היא "Kingda Ka", שנמצאת בפארק סיקס פלגס שבג'קסון, ניו ג'רזי. היא נופלת מגובה 139 מטר, ומגיעה למהירות של 206 קמ"ש תוך שלוש וחצי שניות (!). חדש מהניילונים, עדיין בשלבי בדיקה, צפוי להצטרף אליה בקרוב מגדל בגובה 139 מטר, שבזמן הגעת הרכבת לשיא, מפיל את הנוסעים באותו זמן עם נוסעי הרכבת. כך הם מתחרים אחד בשנייה מי מפיל מהר וחד יותר למטה. האושר הזה צפוי להיקרא "Zumanjaro: Drop of Doom". מה אתם אומרים.

מהשורה הראשונה, Kingda Ka:

ומי שאוהב להישאר באדרנלין גבוה לאורך זמן, "Steel Dragon 2000" שנמצאת ביפן, מציעה ארבע דקות של נסיעה אינטנסיבית בקרון פתוח, בגובה של 97 מטר ובמהירות של 153 קמ"ש. ארבע דקות זה בהחלט זמן מספק לדמיין את החיים עוברים מול העיניים. למרות שמדובר ברכבת ישנה (14 שנה), היא עדיין מחזיקה בשיא הזה בגאווה.

שלוש דקות יותר מדי, Steel Dragon 2000:

תחום אחר לגמרי של רכבות הרים מציע למבקרים חוויה מרובת מימדים. "X2", שנמצא בסיקס פלגס במג'יק מאונטן בקליפורניה, מתהפך, מסתובב, טס במהירות ונופל. למרות שמדובר ברכבת ותיקה למדי (משנת 2002), היא הייתה הראשונה שהציעה לנוסעים חוויה של ארבעה מימדים, כשהכיסאות מתהפכים בסיבוב של 360 מעלות ונלווים לה אפקטים כמו ערפל, רעש ואש. מאז נבנו לא מעט רכבות הרים דומות ברחבי העולם, אבל אחרי שיפוץ ב-2007, הרכבת הזו הפכה למיתולוגיה.

לא רק גובה ומהירות - יש גם אפקטים, X2:

עוד שיא גינס שייך ל-"Takabisha" ביפן, עם ירידה תלולה בזווית של 120 מעלות. ללא ספק זווית קהה מדי לכיוון הלא נכון. הנסיעה מתחילה בנפילה לתוך מערה חשוכה, מגיעה ל-100 קמ"ש ולשיא שכולל, כאמור, נפילה תלולה.

"Formula Rossa", שנמצאת בפאררי וורלד באבו דאבי, נחשבת לרכבת המהירה ביותר בעולם, ומגיעה ל-240 קמ"ש במשך דקה וחצי של נסיעה. בדומה לצניחה חופשית, הנוסעים מרכיבים משקפי רוח להגנה על העיניים מחלקיקי אבק וחרקים. הכי קרוב למירוץ מכוניות אמיתי.

רכבת חדשה יחסית בארצות הברית, היא "Banshee" בקינגס איילנד אוהיו. מדובר ברכבת הפוכה, כשהרגליים באוויר והחלק העליון מחובר לפסי הרכבת, אך החידוש בה שכמעט כל הנסיעה עוברת במהופך. מלופ ללופ, מעלייה לירידה, הכל כשהרגליים באוויר והראש באדמה. תגידו שלום לארוחת הצהריים, בקרוב תראו אותה שוב.

כתבות שאולי פספסתם

*#