${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האתרים והאפליקציות שימצאו לכם חופשה זולה ברגע האחרון

איך מורידים את מחיר המלון ב-50% ועולים על טיסה ב-100 יורו בלבד? אתרי תיירות רבים ואפליקציות שונות פונים ללקוחות שמוכנים לקחת סיכונים ולא משנה להם מיקום החופשה וזהות המלון - ומציעים מגוון דרכים להשיג הנחות משמעותיות

תגובות

כשצילה ובעלה ארזו מזוודות ונסעו לנמל התעופה בן גוריון לפני כחודשיים, לא היה להם מושג באיזו עיר באירופה הם עומדים לבלות את הימים הקרובים. הם רכשו כרטיסי טיסה ב-168 יורו לכרטיס דרך מבצע "טיסה בהפתעה" שמפעילה חברת גוליבר מדי שנה בחורף. הסיבה למחיר הנמוך היא שהנוסעים שרכשו את הכרטיסים גילו מה יעד הטיסה רק כשהגיעו לשדה התעופה.

לפני הרכישה בני הזוג ידעו רק את תאריכי הטיסה ושהיעדים האפשריים הם רומא, פריז, וינה, אמסטרדם, ברלין ומדריד. "ראיתי את המבצע והתאריכים שהם הציעו יצאו במקרה ביום ההולדת שלי, אז חשבתי שיהיה נחמד להפתיע את עצמי והלכנו על זה", מספרת צילה. בסופו של דבר מצאו עצמם השניים בטיסה לברלין. "כל עיר באירופה שהיינו מקבלים זה היה בסדר גמור. לא היתה לנו העדפה".

ואולם לא רק בחורף ולא רק במסגרת מבצע, אפשר ליהנות ממחירים נמוכים, אם מוכנים לקחת הימור קל. לפני כארבעה חודשים נסעו שגית ושחר ללונדון והתלבטו באיזה מלון ללון ודרך איזה אתר אינטרנט להזמין אותו. בסופו של דבר הם החליטו לנסות את LastMinute.com, עליו שמעו עליו המלצות. האתר מאפשר ללקוח להזמין לינה במלון במחירים נמוכים באופן משמעותי ממחיר המחירון, אך זאת בתנאי שהלקוח יגלה את המלון רק אחרי שיאשר סופית את ההזמנה וישלם עליה. "היינו מוכנים גם להתמודד עם האפשרות שהמלון לא יהיה לטעמנו. החלטנו ללכת על זה, וזה השתלם לנו. קיבלנו את מלון תיסל מארבל ארק ‏(Thistle marble arch‏) שבו שהינו כמה פעמים בעבר ואנחנו מאוד אוהבים אותו. כשבדקנו כמה עולה לילה במלון בתאריכי החופשה שלנו, גילינו שהמחיר הוא 300 דולר כשאנחנו קיבלנו אותו ב–150 דולר", אומרת שגית.

"מבחינה צרכנית יש מודעות גוברת והולכת בישראל ובעולם לאתרים שמנסים להוזיל את עלויות החופשה בדרכים מגוונות, שלעתים כרוכות בחוסר ודאות. הקופונים היו בעבר באופנה, אך הלקוח לא יכול היה לבחור בתקופה זו את המוצר שהוא רוצה במחיר נמוך אלא רק מבין מגוון ההצעות שהועלו באותו יום ולהחליט אם הוא מתאים לו", אומר אייל מור, מנכ"ל אתר bdyno.co.il להזמנות צימרים אמצעות הגשת הצעת מחיר מטעם הלקוח. "היה חסר פתרון למי שרוצה לבחור את המוצר בעצמו, אך עדיין לקבל אותו במחיר טוב כמו שהקופונים הציעו".

"המגמה הזו מצליחה רק בשנים האחרונות, כי הטכנולוגיה בעבר לא התאימה לנוסע הספונטני. לא יכולנו להעביר לו את כרטיס הטיסה לסלולרי, הרבה אנשים פחדו להקליד את מספר כרטיס האשראי שלהם באתרים השונים, וגם האבטחה היתה פחות מוצלחת", אומר גיורא מנדל, מייסד אתר חוליו, המציע טיסות לספונטניים. "כיום אפשר לבצע הזמנה באמצעות הנייד, ולא צריך להגיע הביתה ולשבת על המחשב".

טסים לתיזנבי. שדה תעופה (צילום: dreamstime)

בשונה מענפים אחרים שבהם מוצרים יכולים לשבת על המדף תקופה ארוכה, בעולם התיירות יש תאריך פג תוקף: בתי מלון שלא הצליחו למכור חדר לאותו לילה הפסידו כסף שלא יחזור, וכך גם חברת תעופה שלא ?מכרה מושב בטיסה. מצד שני, גם בתי המלון וגם חברות התעופה לא מוכנים להוריד את מחירי המוצרים שלהם למחירי רצפה, מחשש שההוזלה תפחית גם את ערכו של המותג ?ותגרום ללקוחות לצפות למחירים הנמוכים. למעשה, זו היתה הבעיה שבה נתקלו בתי עסק רבים ששמו את מרכולתם באתרי הקופונים.

אתרי התיירות המיועדים ללקוחות הספונטנים עוקפים את הבעיה. במקרים מסוימים שם בית המלון לא מפורסם לפני הרכישה, כך שרק הלקוח יודע על המחיר הנמוך ובמקרים אחרים ההצעה המוזלת רלוונטית רק לנקודת זמן ספציפית, ובמקרים נוספים כל עסקה תלויה בהתמקחות הלקוח.

מי שלא מסוגל להתמודד עם המתח, יכול לנסות לגלות באיזה מלון מדובר עוד לפני ההזמנה באמצעות אתר hotwirerevealed.com ואתר bidgoggles.com. אלה מאפשרים להצליב את המידע שמציגים האתרים "המסתוריים" על בית המלון הנבחר ‏(כמו אזור בעיר, דירוג כוכבים והשירותים השונים הקיימים בו‏) מול המידע המופיע באתר Tripadvisor.com על בתי מלון דומים. הדבר דורש מעט עבודת תחקיר אך בחלק מהמקרים המאמץ ישתלם ותוכלו לצמצם את האפשרויות למלון או שניים אפשריים וגם לזכות במחיר הנמוך.

"אנחנו פונים לשוק הלקוחות הספונטנים באמת, ומתברר שזה מתאים להרבה מאוד אנשים - לסטודנטים שסיימו ללמוד ולא עובדים, לאנשים שהילדים שלהם כבר יצאו מהבית ולא צריכים לדאוג להם לבייביסיטר, והרבה מאוד אנשים שעושים את זה כהפתעה ליום ההולדת לבן או לבת זוג", אומר מנדל.

האתר מתווך בין אנשים שהזמינו חדרים בבתי מלון אך אינם יכולים לממש אותם ‏(ואינם יכולים לקבל עליהם החזר כספי או לבטל את ההזמנה מבלי לשלם דמי ביטול גבוהים‏) לבין אנשים שמחפשים חדרים במחירים נמוכים. את המחיר קובע המוכר עצמו והאתר לא מתערב בהחלטה זו וגם לא גובה דמי עמלה על התיווך.

לפני העלאת המודעה לאתר בודקים נציגיו שאכן קיימת הזמנה כזו במלון ולאחר מכן, במידה שמתבצעת עסקה, האתר דואג להעביר את הכסף מהקונה למוכר. כמו באתר הזמנות של בית מלון, ניתן לסדר את התוצאות המוצגות לפי מחיר עולה, דירוג מלון או תאריך. כדי להראות שהמחיר שהמוכר מציע אכן מוזל מוצג בחלק מהמקרים גם המחיר המבוקש באתר אקספדיה על אותו חדר. מאחר והמוכרים לחוצים הם מציעים מחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מהמחיר אותו שילמו.

מבדיקה אקראית שלנו עולה כי לילה בחדר במלון Staybridge Suites Times Square ב–25 אפריל שמוצע ב–212 דולר?עולה 331 דולר, לפי booking.com; לילה במלון Murray Hill East Suites שנמכר באתר 226 דולר עולה 299 דולר ב–booking.com.

ההנחה שאפשר להשיג: יותר מ־50% מהמחיר המקורי.

סאבלט למלון. אתר goroomer.com (צילום מסך)

האתר עובד בדומה לכל אתר להזמנת מלונות רגיל מלבד העובדה שאת שם המלון מגלה הלקוח רק לאחר ביצוע התשלום, כך שלמעשה הוא מתחייב לרכוש מוצר שהוא אינו יודע מה הוא.

ניתן לצמצם את מגוון בתי המלון האופציונליים באמצעות מנוע החיפוש, שכולל כמובן את התאריכים, את טווח המחירים הרלוונטי, האזור בעיר המבוקשת, דירוג כוכבים של המלון, שירותים שונים מבוקשים במלון, כמו ארוחת בוקר, אינטרנט אלחוטי, בריכה ועוד.

אפשר גם לסנן את בתי המלון לפי דירוג הגולשים ולבקש שיוצעו לכם רק בתי מלון ש–90% מהביקורות עליהם באתר היו חיוביות.

בתמורה לחוסר הוודאות הלקוח מקבל מחיר חדר נמוך יחסית ואילו המלון זוכה לחשאיות ואיש לא יודע שהוא מציע מחירים נמוכים.

ההנחה שאפשר להשיג: עד 50% הנחה.

הרעיון של האתר הוא "Pick Two, Get One" - בוחרים שני יעדים שונים ובסופו של דבר האתר בוחר עבורך לאיזה מהם תטוס. האתר מציע כרטיסי טיסה לכ–50 יעדים ועובד עם מאות נמלי תעופה ברחבי העולם. האתר מבקש מהגולש לבחור את היעד הראשון, ולבחור את הטיסה שמתאימה לו. הוא רואה את כל הפרטים של הטיסה, ולבחור אותה. בשלב זה הלקוח גם רואה כמה עולה הטיסה וכמה הזמנה דרך אתר getgoing תחסוך לו.

בחרנו, לדוגמה, טיסה מניו יורק לווינה במאי במחיר 814 דולר, לגביה צוין כי מדובר במחיר מוזל ב-140 דולר מהמחיר הרגיל. לאחר שנבחרה הטיסה הראשונה האתר יבקש לעבור את אותו ההליך עם טיסה שנייה.

בחרנו בטיסה לוונציה ב-829 דולר שזולה ב-175 דולר לעומת המחיר הרגיל. מבדיקה באתר kayak.com עולה כי ההוזלה אכן נכונה. בשלב זה יש לאשר את ההזמנה והאתר יבחר איפה תהיה החופשה. השימוש כרוך ברישום מוקדם או בהתחברות דרך הפייסבוק.

ההנחה שאפשר להשיג: עד 40% ממחיר הטיסה.

זה או זה. getgoing.com (צילום מסך)

אתר להזמנת חדרי בתי מלון סטנדרטיים, עם קטגוריה נוספת של Top secrets hotels. בקטגוריה זו מקבלים את כל המידע על המלון - הדירוג שלו, השירותים שהוא מציע ועוד, אך לא את שמו. כשנכנסים לפרטים של המלון מציג האתר את החיסכון הכספי שקנייה מסתורית זו תשיג בהתאם למחיר המקורי של חדר במלון הזה.

כך, אם מדובר בחיסכון של 10% בלבד אולי תשקלו מחדש אם הסיכון שווה את הרווח, אך אם מדובר בהוזלה של כ-40% - כנראה שההחלטה לבצע את העסקה תיטה יותר לכיוון החיובי. כמו כן, מצוינים האתרים הקרובים למלון והאטרקציות הסמוכות לו, וגם הדירוג שלו לפי אתר tripadvisor.com ועל כמה ביקורות הוא מבוסס. בדומה לאתר Hotwire.com, גם כאן אתם יכולים לנסות להצליב את המידע המופיע לגבי המלון הסודי מול בתי מלון באתר Tripadvisor ולראות אם אתם מצליחים להגיע להצלבה ולגלות עוד בטרם התשלום מה המלון הסודי המוצע לכם.

ההנחה שאפשר להשיג: עד 45%.

כמו אתר hotwire, גם אתר זה מאפשר להזמין חדר במלון במחיר נמוך בלי לדעת מה שם המלון אך הוא גם מציג אפשרות נוספת שנקראת Name your own price.

הלקוח מציין את התאריכים המבוקשים על ידו והיעד, בוחר את האזורים שבהם הוא חפץ ללון באותה עיר שבחר, דירוג הכוכבים של המלון המבוקש ואז מציע את המחיר שהוא מוכן לשלם לחדר ללילה במלון מהסוג הזה.

כדי לעזור לנקוב מחיר ריאלי מציגה המערכת מה המחיר הממוצע לחדר במלון באזור וברמה שנבחרה. לאחר שבחרתם את הסכום שתהיו מוכנים לשלם, האתר מציג את המלון שהסכים להצעה, כמובן מבלי לציין את שמו, ומכאן ואילך כל שנותר הוא לאשר את ההזמנה, לשלם, ורק אז לקבל את שם המלון ולראות כמה ההצעה שהגשתם חסכה לכם.

ההנחה שאפשר להשיג: עד 60%.

כשמה של האפליקציה כך היא - מציעה בתי מלון רק ללילה הקרוב וניתן להיכנס אליה רק מ–13:00 בצהריים ‏(לפי שעון מקומי של היעד‏). נכנסים לאפליקציה ובוחרים מתוך תפריט המדינות את היעד המבוקש כשבכל מדינה אפשר לבחור את העיר הרלוונטית. הספונטניים יותר שכלל עדיין לא הגיעו ליעד יכולים לצפות בכל המדינות המוצעות ואז להחליט לפי המלון לאן לטוס הלילה.

בין היעדים - צרפת, גרמניה, איטליה ומקסיקו. לדוגמה מלון Pavillon des lettres בפריז יעלה 312 דולר, במקום 403 דולר.

ההנחה שאפשר להשיג: עד 70%.

אתר רשמי: www.hoteltonight.com

האפליקציה החינמית לאייפון ולאנדרואיד מציעה טיסות של הרגע האחרון ב–99–199 יורו.

הכוונה ברגע אחרון היא לרוב כ-12 שעות מרגע ההזמנה. במהלך היום האפליקציה סגורה, ונפתחת ב–22:0-, והטיסות המוצעות הן עד שעות הצהריים של היום למחרת, אם מדובר בחמישי בערב אז גם יהיו טיסות לראשון בבוקר. האפליקציה מציעה טיסות לאירופה ולאגן הים התיכון. היא נפתחת בשעות הלילה כדי לא להוות תחרות לסוכני הנסיעות ומוכרת רק את המושבים שלא נמכרו. כשמורידים את האפליקציה לסלולרי מסמנים את היעדים המועדפים לנסיעה, ואז ניתן לבקש לקבל הודעות ב–PUSH מדי לילה לגבי יעדים אלה.

ההנחה שאפשר להשיג: ככל שהטיסה יקרה יותר, ההנחה גבוהה יותר, עד עשרות אחוזים.

עמוד הפייסבוק: on.fb.me/10fKIux

*#