${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חם בעולם: לסייר בניו יורק בעקבות כותרות הצהובונים

וגם: תיירות באלבוקרקי בעקבות "שובר שורות", מזכרות בוותיקן בעקבות בחירת האפיפיור החדש והמיני ברים שאסור לכם בשום פנים ואופן לפתוח. כל מה שקורה ביעדים החמים באמת בעולם

תגובות
סיורים אקטואליים. אוטובוס תיירים בניו יורק
Zhuangmu | Dreamstime.com

גם אם אין לכם כוונות לטוס בקרוב לחו"ל, אתם מוזמנים להצטרף אלינו לטיול קצר ברחבי הגלובוס. מדור "חם בעולם" יוציא אתכם פעם בשבועיים, מדי יום ראשון, למסע בעולם בעקבות טרנדים תיירותיים, אטרקציות מקומיות ואירועים שפספסתם גם בלי למצמץ. והפעם: האוטובוס שייקח אתכם בעקבות אייטמי הרכילות של ניו יורק, איפה תשלמו יותר ממאה ש"ח לכריך פשוט וכיצד הגיעו נוסעי הרכבת מאיטליה ליפן.

סקנדל! ניו יורק דרך עיני כתבי הרכילות

ליד מלון ה"פלאזה" המפורסם בניו יורק חולפים סיורי אוטובוסים רבים מדי יום, והמדריכים שבהם מספרים לנוסעים על כך שמדובר באתר הצילום לסרט "שכחו אותי בבית 2", או במקום שבו נישאו קת'רין זיטה ג'ונס ומייקל דאגלס. אבל בסיור של ה"ניו יורק פוסט", שתר את העיר בעקבות הסלבס שחיים בה וסיפורי הרכילות הצהבהבים, יספרו לכם שכאן התרחשה התמוטטות העצבים של צ'ארלי שין ב-2011, שכללה קוקאין ונערות ליווי.

"אנחנו פשוט רוצים שאנשים ייהנו", אומר המו"ל של המגזין, ג'סי אנג'לו. "זו כל הנקודה. כל סיור בעולם יספר לכם על הפלאזה. אף אחד מהם לא יספר לכם על צ'ארלי שין".

האוטובוס עצמו מכוסה בשערי עבר של הצהובון ובכותרות שערורייתיות, כמו "עלייתו ונפילתו של ווינר" שמתייחסת לחבר הקונגרס אנתוני ווינר, שפרסם תמונה חושפנית שלו בטוויטר. הסיור, שאורכו שעתיים וחצי ומחירו כ-49 דולר לאדם, תר את מנהטן מהשדרה השביעית ורח' 57 ועד העיר התחתית. מי יודע, אולי תזכו לחזות בצלמי הפפראצי שרודפים אחרי סורי קרוז ברחוב?

בעקבות "שובר שורות": התיירים מגיעים לאלבוקרקי

סדרת הטלוויזיה חביבת המבקרים "שובר שורות" אמנם נמצאת בעיצומה של העונה החמישית והאחרונה שלה, אבל רק לאחרונה התחילה אלבוקרקי שבניו מקסיקו – העיר שבה מצולמת הסדרה – לגזור קופון ולהפוך למוקד תיירותי פופולרי.

סוכנות הידיעות מדווחת כי "תיירים מגיעים מכל העולם" לבקר ברשת הפאסט פוד "לוס פולוס הרמנוס" – שבמציאות מצולמת ברשת "טוויסטרס בוריטוס" - ובסדרה שימשה ככיסוי לרשת הסמים של הגיבורים. "הם שואלים אם אפשר לצלם תמונות, ואם גאס נמצא", מספרת רייצ'ל ג'ונסון, מנהלת משמרת במסעדה, על המעריצים שמבקרים במקום.

וזה לא הכל: חברת הנסיעות ABQ מכרה מראש את כל הכרטיסים לסיור "BaD" בשנה שעברה, במחיר של 60 דולר לכרטיס, ואנשי עסקים מקומיים שזיהו את ההזדמנות החלו למכור מזכרות הקשורות בסדרה, כמו סוכריות בצורת קריסטל מת' או העתקי פסלונים של קדושים מקסיקניים שהופיעו באחד הפרקים. נראה שגם כאן, ממש כמו ניו ג'רזי ו"הסופרנוס", תעשיית התיירות המקומית מרוויחה על חשבון המוניטין של העיר.

 

זהירות, מיני בר!

כל ילד יודע שהמיני בר בחדר המלון, מפתה ככל שיהיה, הוא מחוץ לתחום. בעוד שבעולם האמיתי נמכרים הפריטים שבו תמורת מחירים סבירים, ערכם מזנק במאות אחוזים כשהם מוכנסים למקרר הזעיר. אבל יש, מתברר, הבדלים מהותיים למדי בין מיני ברים במלונות שונים בעולם.

סקר של אתר התיירות "TripAdvisor", שבדק את מחירם של פריטים בהזמנה משירות החדרים, מהבר או מהמיני בר בחדר במלונות ארבעה כוכבים, מצא כי המלונות המשתלמים ביותר בקטגוריות הללו נמצאים בשארם א-שייח', בבומביי ובאיסטנבול, בעוד שהמלונות היקרים ביותר הם במוסקבה, פריז ושטוקהולם. מלונות משתלמים אחרים נמצאו גם בג'קראטה שבאינדונזיה, במרקש במרוקו ובטאיפיי בטייוואן.

ההבדלים מדהימים למדי: על חבילת בוטנים שתעלה לכם כ-7 שקלים במלון בקייפטאון, תשלמו כ-45 שקלים במלון במוסקבה. קלאב סנדוויץ' בקייפ טאון יעלה לכם 25 ש"ח, לעומת 84 ש"ח במוסקבה ו-110 ש"ח בציריך. גם המלונות באוסלו, בהלסינקי ובטוקיו דורגו כמלונות יקרים יותר.

אתר התיירות בדק את מחירה של חבילת מוצרים לתיירים שכלל פחית קולה, בקבוק מים, בקבוקון וודקה ושירות ניקוי יבש, ובהשוואה נמצא כי מחירה של אותם פריטים בשארם א-שייח' יהיה כ-90 ש"ח, בעוד שבפריז ושטוקהולם אותה חבילה תעלה כ-265 ש"ח. חשבתם שהדרכון הוא הפריט יקר הערך ביותר בחדר שלכם? תחשבו שנית.

התנ"ך, כפי שראיתם בטלוויזיה

ואם כבר מדברים על הקשר בין דת וקפיטליזם, קבלו את האטרקציה החדשה של מפיקי הטלוויזיה מארק ברנט ורומא דאוני - תערוכת "חוויית התנ"ך" בניו יורק, שתציג בעיר מה-20 ועד ה-27 במרץ. התערוכה החינמית נוצרה בשיתוף עם האוסף הפרטי של משפחת גרין, בהשראת המיני-סדרה הפופולארית של ברנט ודאוני לערוץ ההיסטוריה, "The Bible".

"רומא ואני מאושרים לעבוד עם משפחת גרין והאוסף התנ"כי שלהם, ולתת לתושבי ניו יורק הזדמנות להציץ לתוך שורשיה של התרבות המערבית", אמר ברנט, שאחראי בין השאר גם לריאליטי המצליח "הישרדות". "ראיתם את סדרת הטלוויזיה, עכשיו תוכלו לחזור בדבר האמיתי".

"חוויית התנ"ך" כוללת 40 אלף חפצי אמנות, ביניהם חלקים ממגילות ים סוף, מגילות תורה, התנ"ך הראשון שהודפס במכונת כתיבה ידנית, התנ"ך הראשון באנגלית שהודפס בארה"ב ופריטים תנ"כיים אחרים.

התערוכה אמנם חינמית למבקרים, אך העיתוי לא ממש מקרי: ערוץ ההיסטוריה יסיים לשדר את הסדרה ב-31 במרץ, ורשת "פוקס" מתעתדת להוציא אותה בדיוידי ובבלו ריי כבר ב-2 באפריל. שנאמר: "ותקנו לעצמכם מתנה לחג באמאזון, ולא תורידו באופן לא חוקי ברשת".

עשן לבן ומחזיק מפתחות: מזכרות של פרנציסקוס כבר נמכרות בוותיקן

אפשר להירגע: יש אפיפיור חדש, שיחליף את האפיפיור הפורש בנדיקטוס ה-16. ואם העשן הלבן שהיתמר מעל הוותיקן לפני כשבועיים לא מרגיע את הקתולים, הידיעה שמזכרות הנושאות את תמונתו של האפיפיור הנבחר, פרנציסקוס הראשון, כבר נמכרות בדוכנים הוותיקים במדינה הזעירה בוודאי תעשה את העבודה.

בדוכני המזכרות שבוותיקן ניתן כעת להשיג סט הכולל תמונה של האפיפיור הנבחר ומחרוזת תפילה ב-7 יורו, וגלויות עם תמונתו של פרנציסקוס שנמכרות בחצי יורו. התיירים שמבקרים במקום מתעניינים גם בתליונים עם תמונתו וכרזות שנושאות את דיוקנו מצד אחד וציטוטים שלו מהצד השני. "אנחנו מצפים לפריטים נוספים בימים הקרובים", אמר אחד מבעלי הדוכנים, אנטוניו קרדונה. "במיוחד לקראת ההכתרה ביום שלישי".

סטפנו די סגני, שמוכר מזכרות בוותיקן כבר שלושים שנה, מספר שהפריט הפופולארי ביותר בדוכן שלו הוא עדיין שרשרת התפילה של יוחנן פאולוס השני, שנפטר ב-2005 אחרי 27 שנים בתפקיד. עם זאת, די סגני חוזה כי פרנציסקוס הארגנטינאי עשוי להיות פופולארי לא פחות מאשר יוחנן פאולוס. "אני חושב שהוא הולך להיות אפיפיור טוב", אמר. "הוא היה מאוד אמוציונלי כשדיבר בפעם הראשונה, כל כך שונה מבנדיקטוס, שהיה יותר קר ומאופק". והוא גם נראה מצוין בשמלה, בל נשכח.

סקוזי, הגענו כבר לטוקיו?

אם גם לכם קרה שנרדמתם ברכבת או באוטובוס והגעתם בטעות לתחנה הלא נכונה, אתם בוודאי זוכרים את התחושה המבלבלת שחשתם כשירדתם וניסיתם לפענח בדיוק היכן אתם נמצאים. התחושה הזו תקפה גם את נוסעי המטרו במילאנו, אלא שעבורם הבלבול היה עצום פי כמה – שכן, במקום לרדת בתחנת "מוסקובה" בעיר, הם מצאו את עצמם בטוקיו.

הנוסעים האיטלקים מצאו את עצמם בתחנת "שיבויה" היפנית, כאשר סביבם מתהלכים "מקומיים" - גיישות, בני נוער בלבוש צבעוני וגם פועלים יפניים – ועל הקירות תלויות מודעות פרסומת יפניות. הכרוז הכריז את שם התחנה ברמקולים ביפנית, והנוסעים המבולבלים תהו כמה זמן בדיוק שהו ברכבת התחתית.

אל דאגה, הרכבת לא ירדה מהפסים. מדובר בסך הכל במהלך פרסומי של חברת האינטרנט האיטלקית "פאסט ווב", שהשיקה את הקמפיין החדש שלה תחת הסלוגן "האם הקו שלך מספיק מהיר?". הנוסעים אכן הגיעו לתחנה הנכונה, אבל לרגע אחד מבהיל הם גילו איך זה מרגיש "לטוס" במטרו עד הקצה השני של העולם.

*#