בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבשורה על פי נצרת: הממשלה אישרה הקמת רכבל לצליינים בגליל התחתון

הרכבל, שעלותו מוערכת ב-200 מיליון שקלים, מיועד לחבר בין נצרת עילית להר תבור ולשמש כאטרקציה לתיירים נוצרים

44תגובות
כפר תבור על רקע הר תבור
גיל אליהו

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת רכבל מנצרת עילית להר תבור. לפי עיריית נצרת עילית, עלות הפרויקט צפויה להגיע ל-200 מיליון שקלים. הרכבל מיועד לשמש כאטרקציה עבור תיירים נוצרים שמגיעים לגליל כצליינים, ואינו פרויקט תחבורה לתושבים המקומיים.

אורך תוואי הרכבל המתוכנן יהיה כשישה קילומטרים בשטח מורכב, מה שיהפוך את הקמתו למבצע הנדסי יקר. עד כה הקציב משרד התיירות 600 אלף שקלים לתכנון הפרויקט, והמשרד לפיתוח הנגב והגליל הוסיף 400 אלף שקלים. הרכבל צפוי להסיע 500 נוסעים בשעה לכל כיוון.

ממשרד התיירות נמסר שהרכבל נועד להשלים את "דרך הבשורה", שמתחקה אחר דרכו של ישו בגליל התחתון ומושכת מבקרים רבים. לטענת המשרד, הרכבל אמנם מיועד בשלב זה בעיקר לתיירים, אך במרוצת הזמן ישמש גם אחרים. לפי סקר של המשרד, שליש מהתיירים המגיעים לישראל מבקרים בנצרת, כלומר יותר ממיליון תיירים - רובם צליינים. כמו כן, נמסר כי בנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה. 

מלבד עיריית נצרת עילית שותפים לפרויקט גם המועצה המקומית גליל תחתון בראשות מוטי דותן והכפר שיבלי בראשות עלי שיבלי. בשבוע הצהיר השר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, על תמיכתו במיזם. 

רכבל חדש בגליל התחתון - דלג

ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, הציג לראשונה את הרעיון להקמת הרכבל בגליל התחתון בסיור שערך בעיר שר התיירות, יריב לוין, לפני שמונה חודשים. פלוט טען אז כי בחיבור הר יונה עם הר תבור גלום פוטנציאל תיירותי גדול. הוא סיפר כי חלום הרכבל מלווה את נצרת עילית זה 40 שנה, עוד מתקופת ראש העיר לשעבר מנחם אריאב. אמנם בשנות ה–70 אישרה רשות הטבע והגנים תוכנית ראשונית להקמת רכבל באזור, אך זו מעולם לא קודמה. "זה פרויקט מחולל שינוי בנצרת עילית, הוא יהפוך את העיר מקצה לקצה ויכניס אותה חזק קדימה לתחום התיירות העולמית", אמר פלוט.

מעוז ינון, שהקים לפני כמה שנים את אכסניית "פאוזי עאזר" סמוך לשוק העתיק של העיר נצרת, נשמע ספקן יותר לגבי סיכויי הקמתו של הפרויקט החדש: "בשיפוצו של הר הקפיצה בנצרת הושקעו 50 מיליון שקלים ומאומה לא קרה. אני מניח שפרויקט הרכבל לא יקום ועיקר תפקידו לשמש חלק מיחסי הציבור של העירייה ומשרדי הממשלה השונים". לדברי ינון, שיזם בעבר את סימונו של "שביל ישו" בגליל, שביל הליכה שמחבר את נצרת עם הכנרת, "לא ידוע מה הערך הממשי של הרכבל בפיתוח תיירות לגליל, אבל זה נשמע מעט מנותק מן המציאות".

מנהלת האכסנייה, סוריידה נאסר, נשמעה מעט נבוכה כשנשאלה על הפרויקט החדש. "ראש העיר נצרת עילית פעיל מאוד, אבל מבחינתנו חבל שפרויקט כזה לא יקום בנצרת עצמה", אמרה. "מצד שני, רוב התיירים לא מבחינים בין נצרת עילית לנצרת, כך שאולי כל זה יפעל בסופו של דבר לטובתנו. נכון גם שההגעה מכאן לתבור, יעד שמעניין תיירים רבים, אינה קלה ופשוטה כיום, אבל יש לי הרבה חששות. בעיקר מכך שתיירים רבים לא יגיעו בכלל לנצרת אלא יגיעו ישירות לנצרת עילית ויבחרו ללון שם".

הרכבל בגליל התחתון אינו פרויקט הרכבל הראשון שמקדם בימים אלה משרד התיירות בראשות לוין. במאי אישרה הממשלה את פרויקט הרכבל בירושלים, שצפוי לחבר בין מתחם התחנה לשער האשפות ולחלוף מעל שכונת סילוואן במזרח ירושלים, והוא צפוי להיכנס לשלבי תכנון מתקדמים בימים אלו. אורכו של הרכבל המתוכנן בירושלים רק 1.4 קילומטרים. מומחי תיירות הביעו ספקות לגבי התועלת שתצמח לתיירות בירושלים מפיתוחו של הרכבל. הטענה המרכזית נגדו גורסת כי שימוש ברכבל ירחיק את התיירים מהתושבים המקומיים, השווקים, בתי הקפה והחנויות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו