האמת מאחורי הציוץ שהסעיר את עולם התעופה

איתן לשם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתן לשם

טיסות הלואו קוסט הפכו שם נרדף לחסכנות - הן של הנוסעים והן של חברות התעופה. מצד החברות, זה נראה שהן מחייבות את הטסים בהם על כל זית ומושיבות אותם במושבים שמזכירים כיסאות בית ספר, לפחות בכל הנוגע לנוחות. הנוסעים, מאידך, מקבלים טיסה זולה בהרבה מאשר בחברות מסחריות רגילות. אבל כיסא ללא משענת? האם חברות הלואו-קוסט מזלזלות כל כך בלקוחותיהם, עד כדי שלילת אפשרות ההישענות? לא בדיוק.

מתיו האריס פרסם ציוץ בו נראית אישה ישובה על כיסא ללא משענת, במהלך טיסה של חברת איזיג'ט מלונדון לווינה. הציוץ הפך במהרה לוויראלי, והשיג למעלה מ-20 אלף ציוצים מחדש וכמעט 40 אלף לייקים – רובם ממגיבים זועמים שמתודלקים ברגשות נקמה על חוויות טיסה זולות, שעלו להם ביוקר. "איך דבר כזה בכלל אפשרי" תהה האריס, ותייג את איגוד התעופה האירופי בפוסט שלו. 

האריס קיבל תשובה, אבל לא בדיוק את זו שציפה לה. איזיג'ט השיבה לו כי תבדוק את העניין, אך קודם ביקשה ממנו להסיר את התמונה. האריס בתגובה ענה "שבשום אופן ופנים, מאחר ומדובר בתמונה אמיתית מטיסה שנמצאת כעת בדרכה לווינה". משם הדרך לכותרות האתרים הייתה קצרה, כשהנזק היח"צני לחברת התעופה הולך ומצטבר ככל שהזמן נקף.

למעלה מעשר שעות אחרי הציוץ המקורי פרסמה החברה הודעה לתקשורת, ובה הבהירה כי "הכיסאות המצולמים בטיסה היו שבורים ובתהליכי תיקון. אף נוסע לא הורשה לשבת עליהם במהלך הטיסה והגברת ישבה עליהם בניגוד לנהלים, ובוודאי לא במהלך הטיסה עצמה". לכך הגיב האריס ש"הגברת אמנם עברה מקום כשהמטוס התמלא, אך חייבים לתהות על נהלי הבטיחות ורמת הבטיחות בחלקים אחרים על מטוס זה". 

מאבקי חברות הלואו-קוסט בצרכנים, כדי להוזיל עלויות ולהגדיל רווחים, מתנהלים כעת בשני מישורים – ייעול המושבים, כולל הצעה מהפכנית ואיומה מבחינת נוחות, לשווק מושבי עמידה; והגבלת העלאת מטען היד על המטוס, כדי לחסוך זמן העמסה או לגבות כסף עבור תיקי היד. כך או כך, לפחות כרגע הנוסעים בזול לא נדרשים לשבת על שרפרפים. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ