חברת התעופה שממש לא רוצה שתטוסו, עד כדי המרת טיסות לרכבות

KLM ממשיכה בקו שהשיקה - "לטוס באחריות" - וממירה טיסה אחת ביום בין אמסטרדם לבריסל, לנסיעה ברכבת מהירה. בחברה מקווים שהמהלך יעודד שיתופי פעולה נוספים בין אמצעי תחבורה שונים

איתן לשם
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מטוס של KLM
תנועת "בושת הטיסה" השבדית הפכה לטרנד עולמי. מטוס של KLMצילום: Regis Duvignau/רויטרס
איתן לשם

KLM, חברת התעופה ההולנדית, הכריזה על שירות חדש שאמור להפחית את מספר הטיסות הקצרות שלה ולקצץ בכמות פליטת הפחמן וזיהום האוויר שמטוסיה מייצרים. החל ממרץ 2020 החברה תוריד טיסה אחת מלוח הטיסות היומי שלה בין אמסטרדם לבריסל, ותמיר אותה בנסיעת רכבת מהירה. המיזם הוא פרי שיתוף פעולה של חברת התעופה, Thalys – חברת הרכבות המהירות של אירופה ו- NS Dutch Railways. בעקבות השירות, KLM תבצע ארבע טיסות יומיות מאמסטרדם לבירת בלגיה, במקום חמש טיסות יומיות שהיא עורכת כיום. 

השירות החדש הוא חלק ממהפכת "לטוס באחריות" שהחברה הכריזה עליה מוקדם יותר השנה. היא קראה לנוסעים לשקול לוותר על טיסות לא נחוצות, לעבור לפגישות וידאו במקום טיסה ולבחור בטיסות "קלות" יותר, עם פחות מטען. הכל כדי להפחית את פליטת המזהמים של המטוס, על ידי הקלה על משקלו וכמובן - הפחתת הדרישה לטיסות.

יחד עם שדה התעופה סחיפול, KLM בוחנת כיצד ניתן לשלב בין הרכבת לטיסות, בעיקר לטובת הנוסעים במעבר וקונקשן. כך הוחלט כבר שיוקם דלפק צ'ק אין מיוחד לנוסעי הרכבת, כולל אגף ביקורת דרכונים מופרד. כעת מנסים לבחון כיצד יוכלו להעביר גם את הכבודה של הנוסעים, שיחליפו מטוס ברכבת במסע שלהם בין הערים הקרובות.

"תחבורה הכוללת רכבות ומטוסים נותרה עסק מורכב ומאתגר. המהירות היא המפתח, לא רק מבחינת הרכבת עצמה, אלא גם מבחינת התהליך בשדה התעופה. אנו שואפים להתקדם מקסימלית בשני התחומים. הפחתת התדירות שלנו מחמש לארבע טיסות ביום היא דרך טובה לצבור ניסיון רב יותר בשירותי אוויר ורכבות", אמר נשיא ומנכ"ל KLM, פיטר אלברס. הוא גם ציין שמדובר במהלך ראשון מבין שורת מהלכים, דומים ואחרים, שנועדו להפחית את כמות הפליטות המזהמות ממטוסי החברה.

נושא פליטת הגזים המזהמים על ידי מטוסים עלה לכותרות בעקבות תנועת "אשמת הטיסה" (flygskam) השבדית, שהחלה כבר ב-2017 לבייש אנשים ברשתות החברתיות בעקבות הזיהום שתורמות הטיסות להרס כדור הארץ. מהלך זה כוון במיוחד נגד אנשי עסקים שטסים במטוסים פרטיים, או המתגאים בחופשות מרוחקות ואקזוטיות. התנועה הזו הולידה גם תנועה הפוכה, "טסים בסתר" (smygflyga), של שבדים שמסתירים את הטיסות שלהם כדי לא להפוך למטרה לשיימינג ברשתות החברתיות.

KLM היא לא החברה היחידה שהודיעה על מהלכים שמטרתם הפחתה של פליטת המזהמים. SAS, חברת התעופה הסקנדינבית, הודיעה כי בקרוב תפסיק למכור מוצרים פטורים ממכס על גבי המטוס עצמו. זאת כדי להפחית ממשקל המטוס ולהקל במשהו על כמות הדלק שמתבזבזת במהלך טיסה. החברה הודיעה כי היא בוחנת דרכים אחרות שיאפשרו מכירת מוצרים, אך בדרך שאינה מצריכה העמסתם על המטוס עצמו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ