שנאת תינוקות או צעד מבורך? חברת תעופה מציעה דרך להימנע מבכי תינוקות במטוס

כחלק משיפור השירות החליטה חברת תעופה יפנית ליידע את הנוסעים לגבי מיקום הישיבה של בכיינים פוטנציאליים בטיסה. לצד המברכים, יש מי שמתריע מפני אסון לאנושות הנמנעת מתינוקותיה

איתן לשם
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הנשיא בוש ותינוק
"מה קרה לאלמנט ההפתעה"?. הנשיא בוש מתמודד עם תינוק בוכהצילום: רויטרס
איתן לשם

אנשים לא אוהבים לדבר על זה, אבל בסתר לבם אי שם בצמרת האירועים המטרידים שיכולים להתרחש על גבי טיסה, נמצא התינוק הבוכה. כעת ייתכן שנמצא הפתרון, והוא הרבה יותר פשוט מהמשוער. חברת התעופה היפנית ג'אפן איירליינס השיקה אפשרות חדשה במערכת הזמנת המושבים שלה, שמציינת היכן עתיד לשבת ילד. על ידי היחשפות למידע הזה, יוכל הנוסע שמעוניין להימנע מקרבה אל התינוק לבחור במושב רחוק. השירות, אגב, בתשלום כמובן.

הסמליל המציין מקום המאוכלס על ידי ילד (הוא למעשה תינוק מחייך) מתייחס לנוסעים עד גיל שמונה, והתגובות למהלך הזה עוררו תגובות רגשניות מצד נוסעים רבים. רוב התגובות היו מאושרות מהאפשרות להימנע מרעש לא נעים במהלך הטיסה. בדומה, היו מי שקראו ליישם טיסות של "עד גיל 21" ו"טיסות לגיל 21 ומעלה בלבד". לעומת זאת, היה מי שניסה להניח את כמות הילדים הצורחים במטוסים בפרופורציה, כשצייץ כי "כמות המבוגרים הגסים והרועשים שנתקלתי בהם עולה בהרבה על כמות התינוקות הבוכים".

לצד הקולות הללו, בתקשורת היפנית כינו את המהלך "מסוכן", מאחר והוא תורם לסלידה היפנית מילדים. לדבריהם, זוהי אותה סלידה שהביאה את המדינה למצב של ילודה שלילית שמסכנת את החברה כולה. גם הורים שנאלצו להתמודד עם ילד בוכה במטוס, שיתפו את הפגיעה שלהם מהמהלך החדש, ולא פחות ממנו – מהתגובות העולצות ברשת. "אני יכולה להבטיח לכם שלשבת ליד ילד בוכה זה לא יותר קשה מלטפל באחד כזה, טיסה שלמה", צייצה אמא נסערת בתגובה, "התגובות שלכם כאן לא הופכות את העניין לקל יותר".

המהלך היפני עורר סקרנות רבה בקרב חברות תעופה רבות ברחבי העולם, במיוחד בחברות הלואו קוסט שמחפשות להגדיל את שורת הרווח שלהם. חברת ריינאייר האירית, למשל, הרוויחה בשנה החולפת 2.8 מיליארד דולר מתוספות שונות למחיר כרטיס הטיסה, כ-31% מסך הרווחים הכולל שלה. בתגובה לפרסום, חברת התעופה אול ניפון איירווייז, הגדולה ביפן, הבהירה כי גם היא מספקת את השירות "מזה תקופה" אך לא הפכה אותו לפומבי. העובדה ששתי חברות יפניות מנהלות אפשרות להימנעות מילדים, רק מחזקת עבור רבים את מסקנת "שנאת הילדים" שיפן – לדידם – חולה בה.

לפני שחברות תעופה נוספות מאמצות את המהלך להימנעות מזאטוט בוכה, היה מי שהפציר בהן לחשוב שוב. "בקרוב ניאלץ להמציא סימן לשיכור, בעל ריח מהפה או נפחן", צייץ נוסע רומנטיקן שתהה לסיום, "מה קרה להפתעות בחיים?".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ