'Very nice!': קזחסטאן מאמצת את בוראט בקמפיין תיירותי חדש

קזחסטאן, מולדתו של בוראט סגאדייב, אימצה את משפט המחץ של הגיבור המשופם "יפה מאוד"! לקמפיין התיירותי החדש שלה

הלן סאליבן / גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בוראט
הלן סאליבן / גרדיאן

מסתמנת סולחה? אחרי שנים של כעס, קזחסטאן אימצה את משפט המחץ של הדמות הקולנועית בוראט, למטרת קידום התיירות במדינה ולדברי גורם רשמי בה הוא מתאר היטב את חוויית הטיול שם. זאת ועוד, במודעות נראים תיירים מטיילים, שותים חלב סוסות ומתפעלים ממבנים שונים.

בסרט שיצא באחרונה, העיתונאי הבדיוני מתאר את ארצו כמדינה של שונאי נשים, שונאי אדם ואנטישמים, בדומה לתיאור בסרט הראשון, "בוראט: לימודי אמריקה לטובת מדינת קזחסטאן המופלאה". כבר בתחילת הסרט בוראט, אותו מגלם סאשה ברון כהן, חושש שיוצא להורג אם הסרט לא יהיה הצלחה.

סשה ברון כהו ב"בוראט 2". מגלה את אמריקהצילום: /אי־פי

בסרט הראשון נפתח ההמנון הקזחסטאני במילים "קזחסטאן, הגדולה במדינות העולם... את שאר המדינות מנהיגות ילדות" (הגרסה האמיתית: "שמיים של שמש זהב, ערבות של זרעי זהב").

על אף התיאורים הלא ממש מחניפים, קאירט סדבאקסוב, סגן שר התיירות הקזחי, ציין בהודעה להפינגטון פוסט כי אימוץ מילותיו של בוראט לקמפיין "מביא את התיאור המושלם לפוטנציאל התיירות הנרחב במדינה, בצורה קצרה ובלתי נשכחת".

"יפה מאוד"! קזחסטאן צילום: צילום מסך

"הטבע בקזחסטאן יפה מאוד. האוכל יפה מאוד והעם, על אף בדיחותיו של בוראט, הוא אחד מהטובים בעולם. אנו רוצים שכולם יבואו לבקר בקזחסטאן ב–2021 ואחריה, כדי שיראו שמולדתו של בוראט יפה יותר ממה ששמעו קודם לכן", אמר סדבאקסוב.

בפרסומות נראים תיירים צועדים כשהם נעזרים במוט סלפי ("יפה מאוד!"), שותים חלב סוסות תוסס ("מממ... זה ממש יפה מאוד!") מתפעלים מאדריכלות ("וואו, יפה מאוד!") ומצטלמים בבגדים קזחיים מסורתיים ("זה יפה מאוד!").

הרעיון לקמפיין הגיע מדניס קין, שביקר במדינה במסגרת חילופי תלמידים כשלמד בתיכון, ובהמשך למד אצל מרצה קזחי באוניברסיטת סטאנפורד. הוא מתגורר כיום באלמאטי, שם הוא מדריך טיולי הליכה, לפי הניו יורק טיימס.

עקב מגיפת הקורונה מצא קין את עצמו עם זמן פנוי, ויחד עם חבר הוליד את רעיון הפרסום התיירותי, ו"ממש מיד" קיבל אור ירוק להכנת ארבע סרטי פרסום  נוספים בני 12 שניות כל אחד.

התגובה רחוקה מאוד מתגובת המדינה לסרט בוראט המקורי. לאחר הקרנתו ב–2006, פרסמה ממשלת קזחסטאן מודעות בעתונים אמריקאיים, שחלקו על אחדים מהטיעונים שבו והציגו את המדינה כמודרנית, יציבה ופתוחה לזרים. המודעות הופיעו בתזמון שתאם את ביקורו של הנשיא נורסולאן נזאבייב, והוצג בהן צילום של נזאבייב לוחץ שת ידו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

בהמשך אותה השנה צחק נזאבייב כשנשאל על הסרט בעת ביקור בבריטניה. "עצם העובדה ששאלתם זאת מוכיחה שאתם רוצים ללמוד יותר ולבקר בקזחסטאן, כדי לראות הכל בעצמכם", אמר.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ